Dag iedereen,
Ben van plan mij een D90 aan te schaffen. Heb me al uitvoerig geïnformeerd op diverse websites ( cameralabs.com, dpreview.com, deze site, enz... ). Tot voor kort was ik overtuigd dat de 18-200 ideaal zou zijn, nu twijfel ik tussen deze en de 16-85 ( vanwege de vele goede reacties op oa dit forum ). Zal vooral moeten dienen voor de huis-tuin-keuken-fotografie met veel foto's van bewegende kinderen. De reden dat ik de 18-200 wou is dat ik onlangs op skireis echt nood had aan een grote zoom. Ik zie het echt niet zitten om constant van lenzen te moeten wisselen.
Zou ik dus nu beter de 16-85 kopen en ga ik geen problemen hebben omdat deze geen VR heeft ( of vergis ik me ) en dan kan ik volgend jaar voor de skireis eventueel de 18-200 bijkopen ( is tegen dan waarschijnlijk al goedkoper )? Ken Rockwell beweert dat de 18-200 eigenlijk beter/handiger is.
Alle tips ivm lenzen zijn welkom. Ben (nog) niet bereid om massa's geld te geven aan lenzen (dwz max een 500 eur per lens) gezien ik nog maar een beginnertje ben.
Alvast bedankt.
Sarah.
18-200 of 16-85
Re: 18-200 of 16-85
Hello
Goede keuze voor de D90. Heb hem zelf ook net gekocht als upgrade van D70s.
Ik heb wel alleen body gekocht, omdat ik men andere lenzen ook nog had, alhoewel ik toch getwijfeld heb om de 16-85mm (heeft wel degelijk VR) erbij te nemen.
Als je zoals je zegt niet van lens wilt wisselen is de 18-200mmVR de beste keuze. De 16-85mm is mss iets scherper enzo, maar zolang je de foto's op pc bekijkt en de afdrukken niet groter worden dan A4 zal je het verschil niet direct merken. En je hebt een grotere vrijheid ...
Ik zou zeggen veel geluk met de aankoop en veel fotoplezeier...
Mvg
Goede keuze voor de D90. Heb hem zelf ook net gekocht als upgrade van D70s.
Ik heb wel alleen body gekocht, omdat ik men andere lenzen ook nog had, alhoewel ik toch getwijfeld heb om de 16-85mm (heeft wel degelijk VR) erbij te nemen.
Als je zoals je zegt niet van lens wilt wisselen is de 18-200mmVR de beste keuze. De 16-85mm is mss iets scherper enzo, maar zolang je de foto's op pc bekijkt en de afdrukken niet groter worden dan A4 zal je het verschil niet direct merken. En je hebt een grotere vrijheid ...
Ik zou zeggen veel geluk met de aankoop en veel fotoplezeier...
Mvg