"Laat maar" heeft voor mij een negatieve bijklank.yoyo schreef:Ik heb zo'n spreadsheet een keer zelf gemaakt voor mijn D2H, D2Hs en D2Xs. Maar dan helemaal zoals ik de settings en banken hebben wilde. De spreadsheet die jij plaatst is nog helemaal default. Alle banken zijn hetzelfde...
Laat maar.
Communicatiekronkel denk ik...
(Ik krijg dus echt de indruk dat je helemaal niet begrijpt wat ik zeg.)
Ik probeer hetgeen ik bedoel zo duidelijk mogelijk te maken, maar blijkbaar kijk ik anders dan menigeen tegen dit onderwerp aan. Ik ga er dus van uit dat dit aan mij ligt.
Achtergrond van mij is dat ik gewend ben om met zeer grote en complexe machines met evenvele mogelijkheden tot instellingen om te gaan, waarbij een overzicht van naast elkaar liggende (verschillende instellingen) gekoppeld aan resultaten cruciaal is. Ik praat dan niet over honderden, maar duizenden instellingen. Hiervoor zijn dan ook (zeer kostbare) prgms te koop (kent iemand PIMS?)
Het spreadsheet waarvan ik de link doorgaf is inderdaad een standaard, met default instellingen. Speel er maar eens mee, je zult bv zien dat je bij elke te kiezen instelling een keuzemenu van de beschikbare instellingen voorgeschoteld krijgt (Of je doet het niet natuurlijk, ik wil je niets opdringen). Mi is het een prima tool om mee te beginnen: het is dynamisch itt wat ik van je begrijp (??) statisch spreadsheet wat jij maakte.
Op de éen of andere manier praten wij langs elkaar heen, ik zal niet zeggen dat jij blijkbaar niet begrijpt wat ik zeg (terwijl het mi glashelder is). Mijn/jouw begrip, en/of jouw/mijn uitleg matchen niet, zullen we het daarop houden?
Ik doe mijn uiterste best (voor wat het waard is) om je te begrijpen. In jou ogen slaag ik daar niet helemaal (of helemaal niet) in. Het zij zo, wat iets anders is dan "Laat maar". Ik sta open voor kritiek op mijn onbenulligheid en onkunde.
Liefst wel gefundeerd.