Nikkor 180mm F2.8 met extender? Iemand ervaringen?
Nikkor 180mm F2.8 met extender? Iemand ervaringen?
Ik ben benieuwd naar ervaringen met een Nikkor 180mm F2.8 en een extender. Ik zit zelf te denken aan een Kenko 1,4 / 2 ....
Iemand?
Iemand?
Waarom zou je een van de beste, fijnste en mooiste Nikkors ooit willen combineren met een vreemdmerk, een Kenko-converter?
Als je voor een converter kiest, waarom neem je dan niet de Nikon 1,4x?
Je vraagt naar ervaringen. Ik heb zelf wel eens mijn 180 gecombineerd met de Nikon TC-200, en dat viel me eigenlijk best wel mee. Het blijft natuurlijk een noodoplossing om een 360/5.6 te krijgen.
Groet, E.M. de Klerk
Als je voor een converter kiest, waarom neem je dan niet de Nikon 1,4x?
Je vraagt naar ervaringen. Ik heb zelf wel eens mijn 180 gecombineerd met de Nikon TC-200, en dat viel me eigenlijk best wel mee. Het blijft natuurlijk een noodoplossing om een 360/5.6 te krijgen.
Groet, E.M. de Klerk
Waarom?
Vrij eenvoudig, de prijs van de converter en het feit dat de AF bij de Nikon converters niet werkt in tegenstelling tot de "vreemde" merken.
Ik zal het niet overdreven veel gaan gebruiken waardoor de kosten een grote reden zijn. Tuurlijk kan je ook naar een 300/400mm stappen maar dan gaat het kostenplaatje er heel anders uitzien.
Vrij eenvoudig, de prijs van de converter en het feit dat de AF bij de Nikon converters niet werkt in tegenstelling tot de "vreemde" merken.
Ik zal het niet overdreven veel gaan gebruiken waardoor de kosten een grote reden zijn. Tuurlijk kan je ook naar een 300/400mm stappen maar dan gaat het kostenplaatje er heel anders uitzien.
emdeklerk schreef:Je had het dus niet over de 180/2,8 AF.
En denk je dat je AF echt gaat missen, als je de combinatie toch maar weinig zult gebruiken?
Groet, E.M. de Klerk
Dank voor je snelle reacties

Ik heb het trouwens wel over de 180/2.8 AF.
Ga ik het missen.... nahhhh.... heb je wel gelijk in...

Blijft het kostenplaatje wel staan....
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met een converter i.c.m. de 180 maar wat ik na wat zoeken met Google lees zijn de resultaten met de Kenko 1.4 goed genoeg om deze combi te overwegen.
Overigens zou ik de AF-mogelijkheid van de Kenko niet onderschatten, met bewegend onderwerp op afstand wel zo handig.
En als die Kenko dan optisch net zo goed is als een Nikon zou ik kiezen voor de Kenko.
Ik ben wel benieuwd naar het vervolg en eventuele resultaten, ik heb zelf ook een 180 en heb de Kenko 1.4 ook op een lijstje staan.
Overigens zou ik de AF-mogelijkheid van de Kenko niet onderschatten, met bewegend onderwerp op afstand wel zo handig.
En als die Kenko dan optisch net zo goed is als een Nikon zou ik kiezen voor de Kenko.
Ik ben wel benieuwd naar het vervolg en eventuele resultaten, ik heb zelf ook een 180 en heb de Kenko 1.4 ook op een lijstje staan.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Kenko erg goed
Wij hebben ook de Kenko Pro 1.4 en ik moet zeggen dat de resultaten erg goed zijn.
Hoe deze converter zich laat vergelijken met een Nikkor durf ik niet te zeggen.
Maar ik denk dat gezien de resultaten met deze Kenko, dat je weinig og geen verschil zal kunnen bemerken.
Woon je in de buurt van Ede, dan mag je hem gerust even proberen.
Groetjes George
Hoe deze converter zich laat vergelijken met een Nikkor durf ik niet te zeggen.
Maar ik denk dat gezien de resultaten met deze Kenko, dat je weinig og geen verschil zal kunnen bemerken.
Woon je in de buurt van Ede, dan mag je hem gerust even proberen.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Re: Kenko erg goed
George, alleen als hij in de buurt van Ede woont?George Fennes schreef:Woon je in de buurt van Ede, dan mag je hem gerust even proberen.

Re: Nikkor 180mm F2.8 met extender? Iemand ervaringen?
Het heeft even geduurd.... maar inmiddels heb ik de Kenko 300 pro 1,4x en de Kenko 2x standaard in de tas zitten en de beeldkwaliteit is bij de 1,4x niet merkbaar verminderd.
De 2x levert wel iets aan kwaliteit in maar dat is absoluut niet storend.
AF werkt perfect, ik heb ook een tijdlang de 80-200mm F2.8D gebruikt met deze converters maar ik ben weer terug bij de 180mm F2.8 AF welke sneller en betere beelden geeft zelfs met de Kenko combinatie.
Kijk wel uit voor de verschillende Kenko converters; de enige echt goede is tot nu toe de Kenko pro 300.
Gr Timothy
De 2x levert wel iets aan kwaliteit in maar dat is absoluut niet storend.
AF werkt perfect, ik heb ook een tijdlang de 80-200mm F2.8D gebruikt met deze converters maar ik ben weer terug bij de 180mm F2.8 AF welke sneller en betere beelden geeft zelfs met de Kenko combinatie.
Kijk wel uit voor de verschillende Kenko converters; de enige echt goede is tot nu toe de Kenko pro 300.
Gr Timothy
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Nikkor 180mm F2.8 met extender? Iemand ervaringen?
Heb ook de 300 pro 1,4x en i.c.m. de 80-200 2.8 werkt dat nog prima, leuk om te horen dat het met de 180 mm nog beter en sneller werkt. Nu is dat ook een hele fijne lens, jammer dat mijn vriendin die destijds verkocht heeft....
Succes met de combinatie!
Groet,
Michael
Succes met de combinatie!
Groet,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com