Israël - Jeruzalem, de oude stad
Re: Israël - Jeruzalem, de oude stad
Je geeft met je foto,s de sfeer goed weer ! Erg fijn om naar te kijken..
Vind je kleuren/toonzetting apart in de foto,s anders als normaal.
In sommige mis ik wat contrasten alsof er een lichte waas overheen zit.
Vind je kleuren/toonzetting apart in de foto,s anders als normaal.
In sommige mis ik wat contrasten alsof er een lichte waas overheen zit.
NAS Buikpijn
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:

Tja, kan er niks anders van maken! Vind ze alle 3 de series erg indrukwekkend.
Met Jeruzalem, de oude stad en religie net iets meer indrukewekkend zijn dan Tel Aviv, Jaffa
Hou me aanbevolen voor meer "dagelijks leven" beelden vanuit Israel

De foto's van Ale zijn "raak" en goed geschoten. Gezien zijn commentaar lijkt me dat Ale een meer dan gewoonlijke band met Israël heeft.SwederD70 schreef:
Tja, kan er niks anders van maken! Vind ze alle 3 de series erg indrukwekkend.
Met Jeruzalem, de oude stad en religie net iets meer indrukewekkend zijn dan Tel Aviv, Jaffa
Hou me aanbevolen voor meer "dagelijks leven" beelden vanuit Israel
Ik ben in November 2007 met een groepsreis door Isäël en Jordanië getrokken. Eea is mij zeer goed bevallen, ik kan het iedereen aanraden: de veiligheid in Israël is groter dan de veiligheid in NL. Jordanië is (zeker op dit moment) wat moeilijker, dus Petra en de berg van Mozes moet een andere keer ...
Het was voor mij de eerste keer in Israël, ik heb daarom alleen een Canon Ixus 75 meegenomen. Ik zou inderdaad (en helemaal nu ik de foto's van Ale zie nog eens terug gaan met "echte" spullen. Er licht een wereld open die SCHREEUWT om fotografisch vastgelegd te worden.
Wat mij zeer getroffen heeft is de manier waarop in Jeruzalem alle geloven en levenswijzen naast elkaar kunnen bestaan.
Willem.
- MARS
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Hee Arthur,
Heb ik net op History HD een docu bekeken over Herodes bouwwerken. Zie ik een mooie reportage van jou over hetzelfde onderwerp. Jeruzalem met zijn bouwwerken.
Mooie foto's Arthur, ik ga gauw naar je andere series kijken.
groet,
Marcel
Heb ik net op History HD een docu bekeken over Herodes bouwwerken. Zie ik een mooie reportage van jou over hetzelfde onderwerp. Jeruzalem met zijn bouwwerken.
Mooie foto's Arthur, ik ga gauw naar je andere series kijken.
groet,
Marcel
http://www.marcelpostfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
- TonHos
- Forumlid
- Contacteer:
Weer een prachtige bijdrage, mijn complimenten, groetend, Ton.
D300, AF-S 16-85 VR, 18-200 VR, SB-800, Manfrotto 055XPROB met 486RC2 + Mono
Lid NCN
Lid NCN
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dat was weer genieten Arthur
Wanneer ga je weer en heb je al iemand die je fototoestel wil dragen?
Heb je nog meer van zulk mooi materiaal?
Laat maar zien, geweldig om naar te kijken.
Groetjes George

Wanneer ga je weer en heb je al iemand die je fototoestel wil dragen?

Heb je nog meer van zulk mooi materiaal?
Laat maar zien, geweldig om naar te kijken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Beste ALE, ik weet niet of je christen bent, maar eigenlijk is een serie over Jeruzalem niet compleet zonder de belangrijke plaatsen zoals de graftuin, Via Dolorosa, Golgotha en de Olijfberg...
Verder erg mooi vastgelegd, ik ga er zeker ook eens naar toe.
Verder erg mooi vastgelegd, ik ga er zeker ook eens naar toe.
Hallo Jan,
Allereerst bedankt voor de complimenten. Zeker een keer gaan doen, het is absoluut de moeite waard om dit land te bezoeken. Ik kom er nu alweer 9 jaar en ben er diverse keren per jaar te vinden. Volgende maand staat er weer een trip naar toe gepland. Dit was de eerste keer dat ik er privé een paar dagen was. Normaal is het vliegtuig uit, hotel in, hotel uit, vliegtuig in...
Even een kleine update bij de foto's:
Via Dolorosa:
- Foto 10 ---> Statie nr 8 bij de Coptic Monastry: Jezus troost de wenende vrouwen
- Foto 11 ---> Statie nr 10 op het plein bij de Holy Sepulchre kerk: Jezus wordt van zijn kleding ontdaan
- Foto 16 bij Israël - Jeruzalem, de religie ---> Statie nr 14: Jezus wordt in het graf gelegd waaruit hij verrijst
- Foto 12 + 13 uitzicht op de Tempelberg
- Foto 17 bij Israël - Jeruzalem, de religie: Stone of Unction, de steen waarop Jezus lag na zijn dood waar hij gewassen werd
Ik heb een foto genomen van Golgotha in de Holy Sepulchre Kerk. Dit is dus niet de Calvarieberg waar jij denk ik naar refereert. Ik zal deze nog posten in Israël - Jeruzalem, de religie. Ik heb nog een foto gemaakt bij Statie 8 die ik eveneens zal posten. Dit is de Via Dolorosa (De Kruisweg) naar de Coptic Monastry alwaar de wenende vrouwen werden getroost. Zoek ik ook nog voor je op, heb 1043 foto's te doorlopen...
Groet,
ALE
Allereerst bedankt voor de complimenten. Zeker een keer gaan doen, het is absoluut de moeite waard om dit land te bezoeken. Ik kom er nu alweer 9 jaar en ben er diverse keren per jaar te vinden. Volgende maand staat er weer een trip naar toe gepland. Dit was de eerste keer dat ik er privé een paar dagen was. Normaal is het vliegtuig uit, hotel in, hotel uit, vliegtuig in...
Even een kleine update bij de foto's:
Via Dolorosa:
- Foto 10 ---> Statie nr 8 bij de Coptic Monastry: Jezus troost de wenende vrouwen
- Foto 11 ---> Statie nr 10 op het plein bij de Holy Sepulchre kerk: Jezus wordt van zijn kleding ontdaan
- Foto 16 bij Israël - Jeruzalem, de religie ---> Statie nr 14: Jezus wordt in het graf gelegd waaruit hij verrijst
- Foto 12 + 13 uitzicht op de Tempelberg
- Foto 17 bij Israël - Jeruzalem, de religie: Stone of Unction, de steen waarop Jezus lag na zijn dood waar hij gewassen werd
Ik heb een foto genomen van Golgotha in de Holy Sepulchre Kerk. Dit is dus niet de Calvarieberg waar jij denk ik naar refereert. Ik zal deze nog posten in Israël - Jeruzalem, de religie. Ik heb nog een foto gemaakt bij Statie 8 die ik eveneens zal posten. Dit is de Via Dolorosa (De Kruisweg) naar de Coptic Monastry alwaar de wenende vrouwen werden getroost. Zoek ik ook nog voor je op, heb 1043 foto's te doorlopen...
Groet,
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op di feb 17 2009 12:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Indrukwekkend, Arthur.
Echter ben ik nou de enige die ziet dat er het één en ander klipt in de hoge lichten?
Beelden zijn met de D3 geschoten, Arthur?
Echter ben ik nou de enige die ziet dat er het één en ander klipt in de hoge lichten?
Ook een D3 kan clippen in de hooglichten, dat ligt niet aan de camera maar aan het individu die er een paar centimeter achter staat ! Er zijn inderdaad een paar foto's die wat over de top gaan in de lucht en op sommige witte gebouwen. Ik moest in veel gevallen 4 - 6 stops overbruggen (soms nog veel meer), een compromis sluiten helpt dan ook niet meer. Blending techniek (HDI) is toegepast in de nabewerking, dat was het enige wat hielp. Hier twee voorbeelden.mikemix schreef:Echter ben ik nou de enige die ziet dat er het één en ander klipt in de hoge lichten?
A=f/11, S=1/15 voor deze foto echter het middelste gedeelte (de zon) is A=f/11 en S=1/8000. Tel maar eens hoeveel stops dit zijn....

A=f/8, S=1/160 (voorgrond en de gebouwen) en A=f/8, S=1/640 voor de lucht en nog clipt die iets

Ik hou me graag aanbevolen voor verbeter technieken (tijdens de opname) die ik op zulk soort momenten kan toepassen. Mike ?
Cheers,
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op di feb 17 2009 7:00 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Helemaal eens, ook de D3 kan clippen.
Ook zie ik foto's bij heldere luchten, vol zon, maar onderwerpen in de schaduw en idd, daar ga je.
Niks moeilijker dan dat.
Heb je een polarisatiefilter gebruikt Arthur?
In dit soort situaties belicht ik altijd liever iets onder, in de nabewerking is alles dan nog goed te corrigeren.
Wat mij wel altijd opvalt (met wellicht mijn instellingen in de D3) is dat het zwart standaard in de histogram
moet worden gecorrigeerd (lichter), heb jij dit ook?
Als het zwart in de histogram goed staat is er vanuit de midtonen nog een hoop helderheid te winnen, zonder
dat de boel over z'n nek gaat wbt clippen.
Overigens, voordat de discussie alleen maar techniek wordt,
prachtig fotografisch vastgelegd, dat we elkaar daar niet verkeerd in begrijpen.
Ook zie ik foto's bij heldere luchten, vol zon, maar onderwerpen in de schaduw en idd, daar ga je.
Niks moeilijker dan dat.
Heb je een polarisatiefilter gebruikt Arthur?
In dit soort situaties belicht ik altijd liever iets onder, in de nabewerking is alles dan nog goed te corrigeren.
Wat mij wel altijd opvalt (met wellicht mijn instellingen in de D3) is dat het zwart standaard in de histogram
Als het zwart in de histogram goed staat is er vanuit de midtonen nog een hoop helderheid te winnen, zonder
prachtig fotografisch vastgelegd, dat we elkaar daar niet verkeerd in begrijpen.
Hey boker tov.
Mooie serie ik wil er ook eens naartoe.
Mooie serie ik wil er ook eens naartoe.
- Marc
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Een fraaie serie neergezet.
Zijn er nog situaties geweest waarin mensen, bijv. orthodoxe joden, te kennen hebben gegeven dat ze niet op de foto wilde?
Zijn er nog situaties geweest waarin mensen, bijv. orthodoxe joden, te kennen hebben gegeven dat ze niet op de foto wilde?
Wij begrijpen elkaar absoluut niet verkeert, ik ben juist blij dat je dit soort opmerkingen plaatst. Ik geef graag aan hoe ik bepaalde opnames maak of hoe ik de nabewerking heb uitgevoerd en jij geeft (of misschien beter: jullie geven) mij weer leerzame tips retour. Daar gaat het mij om, leren van elkaar.mikemix schreef:Heb je een polarisatiefilter gebruikt Arthur?
Antwoorden op jouw vragen Michael:
- Nee geen Pola gebruikt, werkt niet goed met een PC-E 24 (vignettering ook met een slimline)
- V.w.b. het zwart citeer ik een paragraaf uit Thom Hogan’s Complete Guide to the Nikon D3:
- "Watch the AF sensor! Especially in Single Point AF mode the D3 is prone to compensate highly for what’s under the autofocus sensor you pick. If that’s darker than middle gray, your exposure may be “brightened,” while if it’s brighter than middle gray, your exposure may be “lowered.” Most of the inconsistent metering complaints I’ve heard can all be traced back to this"
ISO Dynamic Range
LO1 9 stops
200 9 stops
400 8.6 stops
800 8 stops
1600 7 stops
Hoge ISO waarde betekend dus minder dynamic range !!!!
Groet,
ALE