Carnaval

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Anne nikond40

Carnaval

Bericht door Anne nikond40 » za feb 21 2009 9:04 am

Morgen is het weer zover, de intocht van de Prins in Oeteldonk! Ik wil graag plaatjes schieten. Wie heeft er tips om dit kleurenpalet goed vast te leggen!! Het zal morgen waarschijnlijk niet zo'n goed weer worden...Zal waarschijnlijk worden de 55-200 (5.6) lens. Ik dank jullie alvast voor de tips!

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Carnaval

Bericht door Marten » za feb 21 2009 9:27 am

Groothoek leent zich m.i. beter voor dit soort feesten en partijen.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za feb 21 2009 10:01 am

Marten schreef:Groothoek leent zich m.i. beter voor dit soort feesten en partijen.
Marten waar basseer je dit op?

Volgens mij wil de ts buiten gaan fotograferen, gezien de opmerking over het weer.
Dan hangt het er maar vanaf hoe dicht bij ze kan/wil komen en wat het uiteindelijke doel zal zijn, detailshots of overzichtsfoto's.

Anne ik denk dat je in ieder geval je iso wat op moet schroeven bij dit weer, suc6.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » za feb 21 2009 10:21 am

Ree schreef:Marten waar baseer je dit op?
Uitsluitend en alleen op mijn persoonlijke voorkeur. :D Vandaar de toevoeging " m.i."
Maar het kan ook met een tele, hoor.

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » za feb 21 2009 11:18 am

Ik neem mijn 18-55 ook mee, is misschien ook wel leuk om overzichtsfoto's te maken!! Dus de Iso flink omhoog?!! Ik vind het namelijk erg lastig om de juiste stand te kiezen, blijf nog een beetje hangen aan de automaat :roll: HEb vorige week foto's gemaakt in een rijhal(paardenwedstrijd) Het leek erop dat het goed ging, Bak was behoorlijk licht, maar de foto's op de computer zagen er werkelijk niet uit...Heel veel korrel en paard miste of 1 been of had er opeens 6..!!! Was niet te zien op beeld camera....

Veganpix

Bericht door Veganpix » za feb 21 2009 11:48 am

Vorige week zondag heb ik dit album gemaakt met mijn 70-200 2.8. Mijn voorkeur gaat uit naar portretten, maar als een praalwagen of loopgroep nog op afstand is dan lukt dat ook met deze lens. Zo'n wagen van dichtbij fotograferen kun je beter met jouw 18-55 doen.

P.S.: Niet allemaal tegelijk mijn website bezoeken hoor :wink: . De afgelopen week ruim 1000 bezoekers gehad voor dat album, ik kreeg eergisteren mijn eerste officiële waarschuwing van mijn webhost (Mijndomein) dat ik de 'fair use policygrens' ruim had overschreden. Die grens is het gemiddelde verbruik van alle websites bij Mijndomein. Momenteel is die grens 4282 Mb en daar zat ik zo'n 150 MB boven. Vandaag was dat al 2600 MB teveel.... :shock: . Bezoek zakt nu 'gelukkig' weer flink af.... :? Over een week gaan ze weer meten en als het dan nog teveel is en ik doe er niks aan, dan gaat mijn site waarschijnlijk tijdelijk uit de lucht. Toch maar eens gaan kijken naar een andere host.

mikemix

Bericht door mikemix » za feb 21 2009 1:12 pm

Nette platen, veganpix.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Bericht door Maud » za feb 21 2009 1:17 pm

Heel mooi vastgelegd!!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Veganpix

Bericht door Veganpix » za feb 21 2009 4:47 pm

mikemix schreef:Nette platen, veganpix.
Maud schreef:Heel mooi vastgelegd!!
Dank. De zon scheen toen gelukkig niet (wel wat motregen en sneeuw), het wolkendek zorgde voor een mooie egale belichting. Wel doorgaans 800 ISO gebruikt omdat je met 200 mm toch minstens 1/200 wordt dus 1/250 sluitertijd nodig hebt.

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » za feb 21 2009 5:31 pm

Mmmm Ik ga het eens proberen morgen!!! Ik heb gisteren ook al wel ;leuke foto's gemaakt van de kinderoptocht van mijn neefje. Zitten best wel aardige tussen, zal er eens plaatsen..Komt dus nog!

Veganpix

Bericht door Veganpix » za feb 21 2009 6:51 pm

Anne nikond40 schreef:Mmmm Ik ga het eens proberen morgen!!! Ik heb gisteren ook al wel ;leuke foto's gemaakt van de kinderoptocht van mijn neefje. Zitten best wel aardige tussen, zal er eens plaatsen..Komt dus nog!
Ik ben benieuwd en zal dit draadje in de gaten houden :)

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » za feb 21 2009 7:09 pm

Mijn neefje Ferre als brandweerman! In een brandweerauto met alles erop en eraan de derde plek!!

1 Afbeelding

De collega's brandweermannen
2 Afbeelding

Hoop morgen meer foto's te plaatsen!! Ik ga eens spelen met de camera morgen!! Moet het uiteraard wel droog blijven :? Wie carnavalfoto's heeft, plaats ze gerust!!

Myriad

Bericht door Myriad » zo feb 22 2009 12:05 am

Heb me zaterdag uitstekend vermaakt met m'n nieuwe Nikkor AF-S 105mm f/2.8 Micro VR G N in Goch en Hout-Blerick; een impressie:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » zo feb 22 2009 5:15 pm

Miezer weer geweest, daarna gelukkig droog..Ga ze vanavond eens effe bekijken, en een paar plaatsen uiteraard!! Ik moet een volgende keer wel een trapje ofzo meenemen :lol: Wat was het druk in Oeteldonk..Kon gelukkig wel iets hoger gaan staan en over de mensen heen kijken, maar dat was wel weer iets verder weg van de stoet! Maar jah anders had ik allemaal cavia's in mijn beeld gehad :wink:

Anne nikond40

Bericht door Anne nikond40 » zo feb 22 2009 11:47 pm

Hier wat foto's van de intocht!!
Ben niet helemaal ontevreden, al zie ik bij sommige wat ruis....Wat kan ik daar aan verbeteren/doen?
Heb op p stand gefotografeerd met iso 800/1600, en soms de automatische stand..

0
Afbeelding

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding

5
Afbeelding