View NX foutmelding bij exporteren
View NX foutmelding bij exporteren
Bij het converteren van foto's komt er telkens een algemene foutmelding in beeld. Is dit een meer voorkomend probleem? En wat is er aan te doen...
- gijs sandberg
- Clublid
- Berichten: 6990
- Lid geworden op: zo dec 05 2004 9:53 am
- Locatie: Zuid Holland
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Don,
Kan je de bewerking die je wil doen nader omschrijven?
Heb je al geprobeerd de View-cache te legen, dat wil nogal eens helpen.
Welke versie van ViewNX gebruik je (zie Help-Over)
Wat is het besturingssysteem van jouw computer?
Heb je al contact gehad met Nikon.nl?
Groeten, Gijs
Kan je de bewerking die je wil doen nader omschrijven?
Heb je al geprobeerd de View-cache te legen, dat wil nogal eens helpen.
Welke versie van ViewNX gebruik je (zie Help-Over)
Wat is het besturingssysteem van jouw computer?
Heb je al contact gehad met Nikon.nl?
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Beste Gijs,
Ik werk met OSX Leopard. Ik heb inmiddels het cache leeggemaakt maar nog geen verbetering. Ik gebruik versie 1.2.0. Wanneer ik een foto wil converteren naar bijv. een jpg bestand met een bepaalde pixelafmeting krijg ik deze foutmelding. daarnaast heb ik al geprobeerd om zoveel mogelijk extra functionaliteiten uit te schakelen (zoals profiel bijvoegen, naam wijzigen, etc.)
Don L.
Ik werk met OSX Leopard. Ik heb inmiddels het cache leeggemaakt maar nog geen verbetering. Ik gebruik versie 1.2.0. Wanneer ik een foto wil converteren naar bijv. een jpg bestand met een bepaalde pixelafmeting krijg ik deze foutmelding. daarnaast heb ik al geprobeerd om zoveel mogelijk extra functionaliteiten uit te schakelen (zoals profiel bijvoegen, naam wijzigen, etc.)
Don L.
- Onno
- Clublid
- Berichten: 3265
- Lid geworden op: zo nov 14 2004 6:04 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Ik heb ViewNX 1.2.0 en OSX Leopard 10.5.6 en bij mij werkt het prima.
Wellicht even informeren bij Nikon of ze een tip hebben.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com
Wellicht even informeren bij Nikon of ze een tip hebben.
http://nikoneurope-nl.custhelp.com
- Léon Obers
- Forumlid
- Berichten: 14887
- Lid geworden op: vr okt 28 2005 3:26 pm
- Locatie: Eindhoven
- Ervaringsniveau: *****
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Misschien de laatste versie 1.2.1 installeren.
Windows laatste versie 1.2.2
Windows laatste versie 1.2.2
Vriendelijke groet, Léon Obers
- Onno
- Clublid
- Berichten: 3265
- Lid geworden op: zo nov 14 2004 6:04 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Goede tip, Leon. Updaten naar de laatste versie kan inderdaad dit soort problemen oplossen.
Versie 1.2.1 doet het op mijn Mac ook prima als ik bovengenoemde actie uitvoer.
Ik gebruik wel de Engelstalige versie: http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi- ... aqid=26923
Versie 1.2.1 doet het op mijn Mac ook prima als ik bovengenoemde actie uitvoer.
Ik gebruik wel de Engelstalige versie: http://nikoneurope-en.custhelp.com/cgi- ... aqid=26923
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Vrienden,
Ik werk met een Dell XPS-630 met Windows Vista Ultimate. Na minimale werkzaamheden gaat ViewNX op mijn systeem hangen en is ook niet meer uit te krijgen. Ik heb alle updates gedaan en ik heb het programma ook al eens compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes. Alle andere grafische programma's werken probleemloos, ook Nikon Transfer en Capture NX2. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen behalve dit te melden aan Nikon Nederland?
m vr gr Ytzen
Ik werk met een Dell XPS-630 met Windows Vista Ultimate. Na minimale werkzaamheden gaat ViewNX op mijn systeem hangen en is ook niet meer uit te krijgen. Ik heb alle updates gedaan en ik heb het programma ook al eens compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd, echter zonder succes. Alle andere grafische programma's werken probleemloos, ook Nikon Transfer en Capture NX2. Heeft iemand hier ervaring mee? Wat te doen behalve dit te melden aan Nikon Nederland?
m vr gr Ytzen
- Léon Obers
- Forumlid
- Berichten: 14887
- Lid geworden op: vr okt 28 2005 3:26 pm
- Locatie: Eindhoven
- Ervaringsniveau: *****
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Maak eens de cache volledig leeg die Nikon View genereert, eerst via de software en dan handmatig.
Zie boven in het menu onder Bewerken ----> Opties: tab Algemeen:
Een ander punt waarin je de fout zou kunnen zoeken is het gebruik door de Nikon software van "Microsof .NET Framework". Een extra systeemschil binnen het operating systeem. Als daar een fout in zit kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat in View NX.
http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework
En zoek bij Microsoft zelf op de website. Meestal is versie 2.0 genoeg, maar er is ook een versie 3.0 die dacht ik iets biedt voor ontwikkelaars van software. Daarvoor zou je de details bij Microsoft moeten lezen.
Zie boven in het menu onder Bewerken ----> Opties: tab Algemeen:
Een ander punt waarin je de fout zou kunnen zoeken is het gebruik door de Nikon software van "Microsof .NET Framework". Een extra systeemschil binnen het operating systeem. Als daar een fout in zit kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat in View NX.
http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework
En zoek bij Microsoft zelf op de website. Meestal is versie 2.0 genoeg, maar er is ook een versie 3.0 die dacht ik iets biedt voor ontwikkelaars van software. Daarvoor zou je de details bij Microsoft moeten lezen.
Vriendelijke groet, Léon Obers
Re: View NX foutmelding bij exporteren
Beste Léon,
Hartelijk dank voor je advies, ik heb hier veel aan. Tot nu toe gaat het goed, NET_Framework is volgens mij okay en van versie 3.0, maar blijft als ik alles lees wel een kwetsbare schil bij gebruik van bepaalde software met veel cache geheugen. Ik weet nu in elk geval waar ik het zoekenmoet, dank je wel, gr Ytzen
Hartelijk dank voor je advies, ik heb hier veel aan. Tot nu toe gaat het goed, NET_Framework is volgens mij okay en van versie 3.0, maar blijft als ik alles lees wel een kwetsbare schil bij gebruik van bepaalde software met veel cache geheugen. Ik weet nu in elk geval waar ik het zoekenmoet, dank je wel, gr Ytzen
Léon Obers schreef:Maak eens de cache volledig leeg die Nikon View genereert, eerst via de software en dan handmatig.
Zie boven in het menu onder Bewerken ----> Opties: tab Algemeen:
Een ander punt waarin je de fout zou kunnen zoeken is het gebruik door de Nikon software van "Microsof .NET Framework". Een extra systeemschil binnen het operating systeem. Als daar een fout in zit kan ik me voorstellen dat er iets mis gaat in View NX.
http://en.wikipedia.org/wiki/.NET_Framework
En zoek bij Microsoft zelf op de website. Meestal is versie 2.0 genoeg, maar er is ook een versie 3.0 die dacht ik iets biedt voor ontwikkelaars van software. Daarvoor zou je de details bij Microsoft moeten lezen.