Gent (omgeving Dampoort)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Axelred

Gent (omgeving Dampoort)

Bericht door Axelred » ma feb 16 2009 9:34 pm

Vandaag heb ik een korte wandeling gemaakt in de buurt van het Dampoortstation. Ik had niet veel tijd maar wilde op deze grijze winterdag toch enkele foto's maken.
1. Links zie je de oude electriciteitscentrale van de stad, op de voorgrond het draaidok waar de schepen vroeger draaiden om de dokken in te draaien.
Afbeelding
2. Dit is een foto van de Sint Joris sluis, die de Leie (aan de horizon nog net zichtbaar) verbindt met het draaidok (achter de fotograaf).
Afbeelding
3. Zicht op de Leie
Afbeelding
Wat vinden jullie ervan ?

Tigger

Re: Gent (omgeving Dampoort)

Bericht door Tigger » di feb 17 2009 7:10 am

Foto 1 en 3 heb ik niet zoveel mee, staan ook een beetje scheef.
Foto 2 zou ik croppen, een stuk van de zijkanten en bovenkant weghalen, denk ik dat je al een heel ander beeld krijgt.
Heb je ze bewerkt? Dankzij het winterweer zijn ze idd erg grauw, denk dat je met bewerking nog wel wat kan doen.

Groetjes Linda

Axelred

Bericht door Axelred » zo feb 22 2009 4:25 pm

Linda, ze zijn niet (of nauwelijks) bewerkt. De "rechtheid" van mijn foto's is inderdaad nog niet wat het zou moeten zijn. Ook de kleuren kunnen beter. Dat ligt ook aan het weer, maar niet alleen aan het weer. Ik heb pas deze week een aantal instellingen van mijn camera ontdekt ivm. de kleuren. Zo leren we elke week wat bij hé :wink:

the collector

Bericht door the collector » ma feb 23 2009 3:19 pm

als je in Raw schiet kun je met een fotobewerkingsprogramma veel ophalen verbeteren.
Ook kun je de foto's alsnog rechtzetten

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”