Nikon Gino schreef:
Dacht dat ik altijd wel goed poetste maar kan van jou nog wel een lesje nemen zie ik.
Die poetsspullen die je gebruikt, zijn die in de gewone handel verkrijgbaar?
Machinaal (excentrisch) polijsten kost domweg veel tijd, maar is wel de basis voor een mooie glans. Veel 'poetsers' denken dat een dure wax dé oplossing is, maar ca. 95% van het resultaat is afhankelijk van de voorbereiding en 5% aan type/kwaliteit wax.
Ik bestel mijn poetsspullen tegenwoordig in Engeland. De lage pond compenseert ruimschoots de extra verzendkosten.
Dit is mijn favoriete adres, een betrouwbare webshop:
http://www.cleanyourcar.co.uk/index.php
De procedure/spullen die ik voor deze auto heb gebruikt:
- Reinigen met een ontvettend product (bijv. een krachtige allesreiniger). Ik gebruik een basisch 'goedje' waar je oude wasresten, vuil en vet mee verwijderd.
- 'Kleien' om teerpikkels en resten van vogelpoep en insecten te verwijderen.
- Polijsten met een excentrische machine, polishing pads en de specifiek voor de lakconditie benodigde grove (1e) en fijne (2e) polijstmiddelen. Menzerna producten lenen zich uitermate voor harde Duitse laksoorten.
- Opbrengen van een glaze; Chemical Guys EZ Creme Glaze.
- Opbrengen van een sealant; Chemical Guys Wet Mirror Finish.
- Opbrengen van een wax; Collinite Insulator 845.
- Rubbers met Poorboys Trim Restorer.
- Dashboard met Poorboys Natural Look.
- Leren bekleding met Poorboys Leather Stuff.
- Diverse kleine details, zoals de chromen uitlaatstukken poetsen en de velgen in een speciale was zetten.
- In het vervolg de auto alleen nog maar wassen met een zachte autoshampoo, bijv. Chemical Guys Maxi Suds II.
Zoals gezegd; je bent twee volle dagen bezig voor zo'n uitgebreide 'poetsbeurt', maar het daarna schoon houden van de auto is een fluitje van een cent.