Nu is het voorval dat als ik foto's maak, er soms een half rondje schaduw onder in mijn beeld komt.
wie kan mij adviseren wat te doen ( misschien verkeerd ingesteld) alhoewel hij het ook op de automatische stand deed.

De reden inderdaad, de interne flitser komt niet hoog genoeg om over je objectief cq. zonnekap heen te komen.Marco schreef:Combinatie pop-up flitser + zonnekap op je objectief.
Dus of de zonnekap eraf, of een losse flitser aanschaffen. Het laatste geeft zowieso betere resultaten.
Het komt meestal voor als je je camera naar beneden richt als je de interne flitser gebruikt.Goede keus de SB600.raymondgp schreef:ik vandaag bij cameranu een sb-600 besteld.
Vind het raar dat het eerder niet echt voor kwam en moet ik zeggen dat ik een iets grotere lens op mijn camera heb dan de standaard lens een 18-105 vr.
Die snap ik niet, de positie van je flitser t.o.v. je zonnekap veranderd toch niet bij het omlaag richten van het hele gebeuren? Het zal zich hooguit sterker aftekenen omdat je afstand tot het geflitste onderwerp korter is, maar het probleem blijft, ook bij het omhoogrichten van je camera tegen het plafond zal je hetzelfde zienGermay schreef: Het komt meestal voor als je je camera naar beneden richt als je de interne flitser gebruikt.Goede keus de SB600.