D70 houden of de D80 aanschaffen?

Discussies over fotografie met de D70, D70s, D80, D90, en D7x00 serie. Nikon's semi-pro lijn met een DX-formaat sensor.
George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Laat je niet gek maken

Bericht door George Fennes » vr feb 23 2007 8:11 am

Onno schreef:

Code: Selecteer alles

George Fennes schreef: 
De D200 zal straks ook achterhaald zijn. 

Een camera (net als een computer overigens) is pas 'achterhaald' als deze niet meer voldoet voor je eigen toepassing. Laat je niet gek maken door marketeers. 
Dat was ook mijn rede voor het antwoord en het was sarcastisch bedoeld, iets wat nu top is, is straks niets meer waard omdat de Marketing weer wat anders gepland heeft.

Ik weet een heel goed voorbeeld van Sony met zijn 8mm filmcamera.
Op een gegeven moment kwam de analoge filmcamera met cassette.
Toen kwam de gedeeltelijk analoge, gedeeltelijk digitale camera, deze werd met veel tam tam geïntroduceerd, terwijl men op dat moment al de volledig digitale filmcamera kant en klaar op de plank had staan en al in productie was.
Maar eerst werd de markt volgezet met die gedeeltelijk digitale en toen de markt hiervan verzadigd was, werd pas de volledig digitale versie op de markt gebracht.
Dus het gaat niet om de consument, nee wij zijn slecht middelen om de omzet van de multinationals te verhogen.
Zo zal het niet anders zijn met Nikon en Canon enz.
Dus inderdaad laat je niet gek makenen doet jouw camera het nog goed en voldoet hij aan jouw verwachtingen, hou je centjes gewoon in je zak.
Je lijkt wel gek als je de nieuwste trand wil bijhouden.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

John Sentani

Bericht door John Sentani » vr feb 23 2007 9:07 am

Ik zou of het geld steken in een nieuwe lens of zo of gewoon doorsparen tot de D90(?) komt met 12M en automatische schoonmaak (ik gok maar wat). Over twee jaar heb je weer de volgende camera, Nikon brengt ze om de twee jaar naar de markt.

dre

Bericht door dre » di feb 27 2007 7:18 pm

alfa156 schreef:Ik ben recent ook overgestapt van de D70S naar de D80 en heb daar zeker geen spijt van. De voordelen maar ook de nadelen zijn hier al uitvoerig besproken.
Wat ik erg prettig vind is de grotere zoeker en het grotere display. Wat wel mee heeft gespeeld is dat ik nog behoorlijk wat geld heb gevangen voor die D70S en ik had al een 2e batterij die compatible is met de D80. Anders had ik het misschien niet gedaan. Als je de foto's laat afdrukken op 10 bij 15 formaat heeft het geen zin om de D80 aan te schaffen. Dan zou ik eerder in goed glas investeren. Voor de soort fotografie die je toepast zou ik kiezen voor een 12-24 lens en dan is daar de Nikon dan wel de Tokina prima geschikt voor.
ik vind die megapixel best handig, ik gebruik ze vaak om stukken uit te knippen en dan is 4mpxl extra best wel handig vind ik, en mooi natuurlijk :arrow:

Plaats reactie

Terug naar “D70(s), D80, D90, D7x00”