Orchidee

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Kees
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Orchidee

Bericht door Kees » do feb 26 2009 8:31 pm

ben ook een beetje aan het oefenen met mijn macrolens, heb deze foto's gemaakt met het naar binnen vallend licht voor het raam zonder flits, heb voor de achtergrond een paar vellen papier gehouden om het effect van kleuren te zien. heb de foto's niet bewerkt omdat ik daar absoluut niet goed in ben (doe af en toe wel eens wat met witbalans en helderheid en moet daar nog veel in oefenen) benieuwd wat jullie hiervan vinden .

1
Afbeelding

2
Afbeelding

3
Afbeelding

4
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kees op do feb 26 2009 9:15 pm, 10 keer totaal gewijzigd.

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Orchidee

Bericht door jettiny » do feb 26 2009 11:12 pm

Nou Kees ik ga proberen een nette reactie te geven.
Op zich vind ik het mooie foto's, maar als ik met een macrolens een foto maak, dan duik ik er meestal wat dichter bovenop, snappie?
De foto zou ook gemaakt kunnen zijn met een normale lens bv.
Dan zou ik verder proberen een grotere scherptediepte te bereiken, en dat kan heel erg gemakkelijk met een macroobjectief, en zou voor een contrasterende kleur geel als achtergrond gekozen hebben.
Dat wil niet zeggen dat ik jou achtergronden afkeur hoor, zijn ook prima.
Wat voor geel, moet je dan natuurlijk naar smaak invullen, maar niet te fel denk ik.
Verder lijkt het dat de foto niet echt superscherp is, heb je wel een statief gebruikt ofzo?
Verder ben ik ook benieuwd naar de exif van de foto, want dat verraad ook soms wat belangrijke dingen.
Tot slot wil ik absoluut niet de indruk wekken dat ik het allemaal weet, want ik ben echt nog maar een groentje in de fotografie hoor.
Maar dan heb je in ieder geval alvast een vergelijkende mening over wat je aan het doen bent, en dat is belangrijk vind ik.
Ik hoop dat je nog wat reactie's krijgt, en wens je veel succes met de macrofotografie :)

vr gr

Kees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Kees » do feb 26 2009 11:39 pm

dichterbij? zoiets b.v.? en hoe kan ik mijn exif gegevens zichtbaar maken?
Afbeelding

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » do feb 26 2009 11:46 pm

Ja ongeveer zoiets Kees :)
Het is natuurlijk ook een kwestie van smaak he.
Ik heb net nog een andere orchidee gezien, en daar is de bloem wat meer van opzij genomen.
Dan krijg je de diverse vormen van de bloem mooi in beeld, passen bij de grillige orchidee.
Kijk daar ook maar eens even.
O ja de exif gegevens.
Als je de orginele foto aanklikt, met de rechtermuishelft erop klikt dan krijg je een menu waar helemaal onderaan eigenschappen staat.
Vervolgens klik je daarop, en kiest het tabblad samenvatting, daar zie je dan de gegevens van je foto.

vr gr

mikemix

Bericht door mikemix » do feb 26 2009 11:54 pm

Vind de blauwe versie fraai.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”