Vliegtuigen spotten Schiphol 28 februari <update>

Plaats hier je tips over komende evenementen die interessant kunnen zijn om te fotograferen. Zet de periode/datum en plaats in je onderwerptitel.
unga
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Vliegtuigen spotten Schiphol 28 februari <update>

Bericht door unga » wo feb 25 2009 6:51 pm

Aan iedereen die heeft aangegeven mee te gaan : laat mij weten of je nog komt ivm. het crashen van die turkse boeing.
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

royrich
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door royrich » wo feb 25 2009 10:40 pm

Beste Unga

Uit medeleven voor de slachtoffers heb ik besloten om a.s. zaterdag niet deel te nemen.

Met vriendelijke groet,

Royston Richardson (royrich)
Nikon D800,D80,F100 Nikkor AF-S 24-70mm.f/2.8G, Nikkor AF-S 18-200mm.f/3.5-5.6G, Nikkor AF-S 50mm.f/1.8G, Nikkor AF-S 70-300mm f/4.5-5.6G, Nikkor AF-S 85mm f/1.8 G, Nikkor AF-S Micro 105mm f/2.8G, Nikkor AF 80-400mm f/4.5-5.6D, TamronSP 150-600 f/5-6.3,

mikemix

Bericht door mikemix » wo feb 25 2009 10:48 pm

braided schreef:Ik wil me op zich juist wel aanmelden, maar nog heel even onder voorbehoud (moet nog even een reparatie aan mijn auto uitvoeren en ik doe dat soort dingen zelf).
Wat betreft vandaag: Rampen gebeuren nu eenmaal soms, verschrikkelijk natuurlijk maar als je ziet hoe snel het afgelopen kan zijn... dan ga ik liever door met leven.
Moet je kijken als het ineens heel dicht bij je staat. Beetje meer respect zou wel gepast zijn.

Pe2jca
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Pe2jca » do feb 26 2009 6:37 am

Ik kan mij best indenken dat sommige zaterdag niet komen uit respect, maar het leven gaat door we moeten niet als een stel ramp toeristen naar de plek gaan waar het toestel ligt want dat zou respectloos zijn. Ander mensen gaan gewoon op vakantie met het vliegtuig hebben die dan geen respect voor de overledenen? natuurlijk wel maar zoals gezegt het leven gaat door.

Daarnaast het toestel ligt ver buiten schiphol aan de aanderkant van de A9 dus ik denk dat we er niet dicht bij komen, waarschijlijk is de polderbaan nog gesloten zaterdag dus komen we waarschijnlijk toch niet in de buurt.

Jack (pe2jca)

noogle
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door noogle » do feb 26 2009 6:55 am

Mee eens. Hoe erg het ook is, leven gaat inderdaad door en vandaag maken we ons al weer zorgen over andere dingen, zo gaat dat nu eenmaal.
Heeft niets te maken met respectloos....

Dus ik zou zeggen, gewoon door laten gaan (ook al heb ik me niet opgegeven)

Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)

een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com

Franklin
Clublid
Clublid

Bericht door Franklin » do feb 26 2009 8:12 am

Voor zover ik nu kan beoordelen zal ik er gewoon zijn.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

Matthieu
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Matthieu » do feb 26 2009 8:39 am

Realiseer echter dat naast de mensen die via de NCN naar schiphol gaan enkele duizenden "ramptoersiten" ook die kant opkomen om maar een glimp van het neergestorte toestel te kunnen opvangen. Met andere woorden: het kan wel eens verschrikkelijk druk worden om en bij Schiphol.....
De polderbaan is volledig afgesloten en ook de spottersplekken aldaar zijn niet bereikbaar. (betrouwbare bron)
Velen denken dat ze ook wel via de andere plaatsen het toestel kunnen waarnemen. Helaas.....dat is niet mogelijk.

Voor hen die wel gaan: ik wens jullie evengoed een fotogenieke dag.

groet matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer

Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart

www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » do feb 26 2009 9:29 am

Tja, ramptoeristen.
Deze dagen is het verschil tussen ramptoeristen en leden van de Nikon Club Nederland voor een buitenstaander niet zo duidelijk, ben ik bang.
De één staat bij een landingsbaan waar een ramp heeft plaatsgevonden, de ander bij een landingsbaan waar dat niet zo is.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » do feb 26 2009 10:06 am

Marten schreef:Tja, ramptoeristen.
Deze dagen is het verschil tussen ramptoeristen en leden van de Nikon Club Nederland voor een buitenstaander niet zo duidelijk, ben ik bang.
De één staat bij een landingsbaan waar een ramp heeft plaatsgevonden, de ander bij een landingsbaan waar dat niet zo is.
Mee eens, maar daarom zou ik een duidelijke keuze maken en uit respect naar anderen de fotoshoot niet bijwonen.
Overigens, 1 uur na de fatale crash werden op mijn werk tijdens de lunch al de nodige "grappen" gemaakt :evil:

Roelof
Clublid
Clublid

Bericht door Roelof » do feb 26 2009 10:25 am

Ik heb er nu eenmaal vrij voor gevraagd, dus ik ga gewoon, anders is het zonde van mijn snipperdag. Bovendien zou ik wat ophalen in Huizen en daar wil ik niet speciaal voor rijden...
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » do feb 26 2009 11:29 am

Het vliegtuig ligt echt aan de andere kant van de snelweg. Als de polderbaan niet gebruikt wordt, dan ben je al snel erg ver van deze plek vandaan als je vliegtuigen gaat schieten.

Maar is het geen beter idee om een alternatieve locatie te kiezen? Of in ieder geval achter de hand te houden. Er is genoeg in de buurt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

unga
Clublid
Clublid

Bericht door unga » do feb 26 2009 12:40 pm

er zijn meerdere banen waar de vliegtuigen aankomen...hoeft niet perse de polderbaan te zijn
voor mij nog steeds een go
D-5100
Sigma 10-20 mm HSM, AF-S DX 18-70, Sigma 70-300 APO-HSM, Sigma 150 mm Macro HSM
coolpix s9100
F-75+28-80 mm+75-240 mm
F3 HP + 1.8/50, 2.8/28
Nikon L35AF2
Rollei 35
Canonet 28
Olympus 35 RD

psilin
Forumlid
Forumlid

Bericht door psilin » do feb 26 2009 4:16 pm

In ieder geval heb ik besloten zaterdag NIET mee te gaan. Dit gezien het feit dat het toestel volgens de berichten vanochtend op de radio pas zondag zal worden geborgen. Ik heb geen zin verward te worden met een ramptoerist, én ik verwacht dat er rondom schiphol inderdaad vele wegen zullen worden geblokkeerd.
Piëteit met het ongeval speelt een veel kleinere rol. Op de snelweg waar vandaag weer een ernstig ongeval heeft plaatsgevinden (A4) met 3(!) afgesloten rijbanen, ben ik zonet ook weer gewoon overheen gereden. Life is a bitch.

Ik had graag eens wat gezichten achter het forum leren kennen, maar mijn goede voornemen meer te participeren bij de NCN club blijft bestaan.

braided

Bericht door braided » do feb 26 2009 5:54 pm

mikemix schreef:
braided schreef:Ik wil me op zich juist wel aanmelden, maar nog heel even onder voorbehoud (moet nog even een reparatie aan mijn auto uitvoeren en ik doe dat soort dingen zelf).
Wat betreft vandaag: Rampen gebeuren nu eenmaal soms, verschrikkelijk natuurlijk maar als je ziet hoe snel het afgelopen kan zijn... dan ga ik liever door met leven.
Moet je kijken als het ineens heel dicht bij je staat. Beetje meer respect zou wel gepast zijn.
Waar lees jij hier dat ik niet respectvol ben? Ik vind het eerder onrespectvol van jou om er zomaar vanuit te gaan dat ik nog nooit iemand op een dergelijke of vergelijkbaar vervelende manier verloren ben.
Ongelukken gebeuren nu eenmaal - als ik kan helpen zal ik het niet nalaten. Als ik niks kan doen om te helpen en ik kan wel foto's maken in de regio zie ik geen reden om dat te laten.

Ik vind het echt een hele rare redenering om dan te zeggen dat dat niet gepast is. Werd laatst ook al beticht van onrespectvol gedrag toen ik doorging met foto's maken terwijl er iemand heel hard van z'n paard stuiterde. Dat vind ik een vergelijkbare situatie: Zo'n persoon kan dan ongelukkig vallen of zelfs dodelijk terecht komen, maar wat heeft iemand eraan als ik óók met m'n mond open en een hand ervoor ga staan? Ik kan dan niet helpen, maar loop ook niet in de weg.

Sterker nog: als ik het vliegtuigongeluk had zien gebeuren en ik had m'n DSLR vast gehad had ik geschoten tot m'n buffer vol zat en ver daarna. 10 mpixel foto's van een ongeval, kan bijzonder handig zijn om te achterhalen waardóór het nou mis ging. Wat betreft paarden kan ik je ook een voorbeeld geven: Klik hier maar eens op - de dame op de foto vroeg zich af waarom haar paard de hindernis niet haalde, een balk meenam en daarna bijna struikelde. Ze was er zeker van dat hij heel kort voor de hindernis gesprongen had. Ik was zeker van het tegenovergestelde.

P.S.: braided gaat 99% zeker komen :)

M-thing

Bericht door M-thing » vr feb 27 2009 1:01 am

psilin schreef:In ieder geval heb ik besloten zaterdag NIET mee te gaan. Dit gezien het feit dat het toestel volgens de berichten vanochtend op de radio pas zondag zal worden geborgen. Ik heb geen zin verward te worden met een ramptoerist, én ik verwacht dat er rondom schiphol inderdaad vele wegen zullen worden geblokkeerd.
Piëteit met het ongeval speelt een veel kleinere rol. Op de snelweg waar vandaag weer een ernstig ongeval heeft plaatsgevinden (A4) met 3(!) afgesloten rijbanen, ben ik zonet ook weer gewoon overheen gereden. Life is a bitch.

Ik had graag eens wat gezichten achter het forum leren kennen, maar mijn goede voornemen meer te participeren bij de NCN club blijft bestaan.
Maak je niet druk voor ramptourist te worden aangezien.
Die schoven vandaag de gehele dag aan op de A9, vanaf de fly-over Rottepolderplein had je vanuit de file een riant uitzicht over de akker en het wrak, en daar maakten velen misbruik van. Bah.....

Ter plaatse geld een verhoogde boete van €250,00 voor onnodig stilstaan op de vluchtstrook, maar dat geeft niet want we staan gewoon stil op de weg.
Over respectloos gesproken....

Gesloten

Terug naar “Komende evenementen”