Welke Afdrukcentrale?
Re: Welke Afdrukcentrale?
Hier ook alleen maar Profotonet!
Nog een tip: gooi een witte rand (via canvas size in CNX of PS) van (meen ik) 2% om je foto heen (en de grootte van het totaal hetzelfde houden,
zodat de foto binnen het kader iets kleiner wordt), want de foto als geheel wordt met dat percentage vergroot.
Dat doen ze om de toleraties van hun machines op te vangen.
Als je het niet doet, kan het zijn dat er zaken erg dicht tegen de rand aan komen, want de rand van je foto valt er af.
Als je het wel doet, moet je hooguit een heel klein wit randje er af snijden.
Die info staat overigens ook op hun website.
Oh ja, en als je haast hebt, kun je bij de bestelling ook aangeven dat je het wilt ophalen.
Nog een tip: gooi een witte rand (via canvas size in CNX of PS) van (meen ik) 2% om je foto heen (en de grootte van het totaal hetzelfde houden,
zodat de foto binnen het kader iets kleiner wordt), want de foto als geheel wordt met dat percentage vergroot.
Dat doen ze om de toleraties van hun machines op te vangen.
Als je het niet doet, kan het zijn dat er zaken erg dicht tegen de rand aan komen, want de rand van je foto valt er af.
Als je het wel doet, moet je hooguit een heel klein wit randje er af snijden.
Die info staat overigens ook op hun website.
Oh ja, en als je haast hebt, kun je bij de bestelling ook aangeven dat je het wilt ophalen.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- foto-ed
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik bestel mijn afdrukken altijd met volle tevredenheid bij vakcolor. Hier kan de consument niet afdrukken, alleen bedrijven. Maar als ik de voorgaande berichten zo lees moet ik het ook maar eens proberen bij profotonet.... 

Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Laat ik ook nog eens reclame maken dan.
Profotonet voor de mooie afdrukken en de bewaar- en ophangplaten.
Laatstelijk voor peuterspeelzaal foto's van de carnavalsviering gemaakt. Was een modeshow en ik heb van ieder kindje een foto kunnen maken. Normaal kunnen de ouders altijd foto's bijbestellen. Deze foto's komen dan van profotonet. Het valt mij steeds vaker op, dat (imo leuke) foto's niet worden bijbesteld. Laatst werd mij de suggestie aan de hand gedaan dat dat ook wel eens met de kosten van bijbestellen (€ 0,50 per foto) te maken kan hebben. Veel ouders hebben het in deze tijden niet breed en dan is hierop te besparen. Zeker als je 2 of 3 kindjes hebt.
Deze keer heb ik dan ook van ieder kindje een foto laten afdrukken, wat groter formaat en met witte rand. Gewoon als aandenken en om uit te delen. Gedaan bij Pixum.nl. Snel, goedkoop en zeker voor herhaling vatbaar. Foto's uploaden ging wat traag, maar afhandeling en bezorging snel. Foto's zien er goed uit en zijn voor mij aanvaardbaar voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Ik had geloof ik in totaal 40 foto's voor ongeveer € 9,00, incl. € 1,95 kosten. Kleine moeite en kleine investering, die goed heeft uitgepakt en hopelijk maak ik wat kindjes en ouders gelukkig.
Dus ook wat mij betreft een pluim voor Pixum.nl.
Jolanda
Profotonet voor de mooie afdrukken en de bewaar- en ophangplaten.
Laatstelijk voor peuterspeelzaal foto's van de carnavalsviering gemaakt. Was een modeshow en ik heb van ieder kindje een foto kunnen maken. Normaal kunnen de ouders altijd foto's bijbestellen. Deze foto's komen dan van profotonet. Het valt mij steeds vaker op, dat (imo leuke) foto's niet worden bijbesteld. Laatst werd mij de suggestie aan de hand gedaan dat dat ook wel eens met de kosten van bijbestellen (€ 0,50 per foto) te maken kan hebben. Veel ouders hebben het in deze tijden niet breed en dan is hierop te besparen. Zeker als je 2 of 3 kindjes hebt.
Deze keer heb ik dan ook van ieder kindje een foto laten afdrukken, wat groter formaat en met witte rand. Gewoon als aandenken en om uit te delen. Gedaan bij Pixum.nl. Snel, goedkoop en zeker voor herhaling vatbaar. Foto's uploaden ging wat traag, maar afhandeling en bezorging snel. Foto's zien er goed uit en zijn voor mij aanvaardbaar voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Ik had geloof ik in totaal 40 foto's voor ongeveer € 9,00, incl. € 1,95 kosten. Kleine moeite en kleine investering, die goed heeft uitgepakt en hopelijk maak ik wat kindjes en ouders gelukkig.
Dus ook wat mij betreft een pluim voor Pixum.nl.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Gisteren mijn eerste serie van 10 foto's (20x30 cm) besteld bij PROFOTONET en kon via de bestelstatus zien dat ze binnen een uur binnengekomen zijn, geprint en verzonden zijn.
Vandaag een goede stevige enveloppe met daarin de foto's
Ik had wat zwart-wit en keur met verschillend papier laten afdrukken,
De resultaten zijn zonder meer goed. Echter het verschil tussn GLANS en
FUJI-PEARL is nauwelijks te zien. De foto's hebben wel een beetje parelmoer / metallic
glans als je ze onder een bepaalde hoek in het licht houdt.
Zwart-wit zit iets verschil in..... Kan door mij komen doordat ik de ene wel
met een bewerking naar z-w heb omgezet terwijl de andere middels grijstinten (windows 8;bit) gedaab
is waardoor de een wat kelurzweem bevat......Profotonet had hier ook voor gewaarschuwd.
VRAAG: Is dat bij jullie ook zo ? wat is jullie ervaring met papiersoorten ?
VRAAG: sommige afdrukken hebben aan de achterzijde een fuji print en sommige niet.
Algemeen : goede afdruk tegen een redekijke prijs !
groet matthieu
Vandaag een goede stevige enveloppe met daarin de foto's
Ik had wat zwart-wit en keur met verschillend papier laten afdrukken,
De resultaten zijn zonder meer goed. Echter het verschil tussn GLANS en
FUJI-PEARL is nauwelijks te zien. De foto's hebben wel een beetje parelmoer / metallic
glans als je ze onder een bepaalde hoek in het licht houdt.
Zwart-wit zit iets verschil in..... Kan door mij komen doordat ik de ene wel
met een bewerking naar z-w heb omgezet terwijl de andere middels grijstinten (windows 8;bit) gedaab
is waardoor de een wat kelurzweem bevat......Profotonet had hier ook voor gewaarschuwd.
VRAAG: Is dat bij jullie ook zo ? wat is jullie ervaring met papiersoorten ?
VRAAG: sommige afdrukken hebben aan de achterzijde een fuji print en sommige niet.
Algemeen : goede afdruk tegen een redekijke prijs !
groet matthieu
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Leuk, heb Profotonet ook even op de hoogte gebracht van al deze goede berichten over hun bedrijf, en ze hebben geantwoord dat ze er bijna van beginnen te blozen
Groet,
Michael

Groet,
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Misschien krijgen de schrijvers in dit draadje nu wel een waardebon van profotonet :mrgreen:noogle schreef:Leuk, heb Profotonet ook even op de hoogte gebracht van al deze goede berichten over hun bedrijf, en ze hebben geantwoord dat ze er bijna van beginnen te blozen![]()
![]()
Groet,
Michael
- Christiaan
- Clublid
- Contacteer:
Ik gebruikte ook meestal Profotonet maar op de foto opleiding waar ik zit hebben we nu een zwart-wit blok en veel medestudenten hadden problemen met kleur zweem. Wordt wel weer opnieuw gedaan maar dan moet je daar tijd voor hebben en ik was natuurlijk aan de late kant.
Daarom bij zowel Profotonet als Partnerinprint http://www.partnerinprint.net/ besteld.
Die van Partnerinprint hebben gewonnen
Christiaan
Daarom bij zowel Profotonet als Partnerinprint http://www.partnerinprint.net/ besteld.
Die van Partnerinprint hebben gewonnen

Christiaan
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Christiaan schreef:Ik gebruikte ook meestal Profotonet maar op de foto opleiding waar ik zit hebben we nu een zwart-wit blok en veel medestudenten hadden problemen met kleur zweem. Wordt wel weer opnieuw gedaan maar dan moet je daar tijd voor hebben en ik was natuurlijk aan de late kant.
Die van Partnerinprint hebben gewonnen![]()
Christiaan
Zie ook mijn posting hierboven over zwart-wit afdruk":
"" Zwart-wit zit iets verschil in..... Kan door mij komen doordat ik de ene wel
is waardoor de een wat kelurzweem bevat......Profotonet had hier ook voor gewaarschuwd. ""
Ik moet zeggen de foto die ik omgezet heb naar zwart-wit ziet er top uit !
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Mijn afdruk centrale staat tegenwoordig hier naast mij. Het is een Pixma Pro 9000 van een of ander zeer duister merk.
Sta iedere keer weer versteld van de kwaliteit. Zeker in vergelijking met waar ik in het verleden tevreden mee was als ik foto's bij Kodak af liet drukken (geen vaklab, maar ook zeker niet de kruitvat vodjes)
Is niet de goedkoopste oplossing, maar wel de snelste en een met boven gemiddelde kwaliteit. De flexibiliteit is met niets te vergelijken.
Sta iedere keer weer versteld van de kwaliteit. Zeker in vergelijking met waar ik in het verleden tevreden mee was als ik foto's bij Kodak af liet drukken (geen vaklab, maar ook zeker niet de kruitvat vodjes)
Is niet de goedkoopste oplossing, maar wel de snelste en een met boven gemiddelde kwaliteit. De flexibiliteit is met niets te vergelijken.
- pietje-nukem
- Forumlid
Mede door jullie enthousiasme over profotonet heb ik hier 3x 30/45 besteld en 2x 13/18
Bij die 13/18 gaven ze al aan dat het een te lage resolutie had(waren ook niet van mij), maar foto's waren toch goed geworden.
En die 3x 30/45? Op z'n fonzies... Perfectomundo!!.
Dank jullie allen voor deze terechte aanrader
Bij die 13/18 gaven ze al aan dat het een te lage resolutie had(waren ook niet van mij), maar foto's waren toch goed geworden.
En die 3x 30/45? Op z'n fonzies... Perfectomundo!!.
Dank jullie allen voor deze terechte aanrader
Nou, van mij ook de groeten
Ik gebruik Profotonet inmiddels ook en naar volle tevredenheid.
- Matthieu
- Forumlid
- Contacteer:
Ik heb inmiddels een nieuwe serie afdrukken in huis
10 stuks van 20x30 in kleur en zwart wit.
in een dag thuis en perfect verpakt.
Topkwlitiet.
ik heb ook een foto van mijn oranje tulp op canvas binnengekregen.
Prachtig kwaliteit en handwerk (echt spie-raam en opgespannen)
Echt een aanrader.
10 stuks van 20x30 in kleur en zwart wit.
in een dag thuis en perfect verpakt.
Topkwlitiet.
ik heb ook een foto van mijn oranje tulp op canvas binnengekregen.
Prachtig kwaliteit en handwerk (echt spie-raam en opgespannen)
Echt een aanrader.
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- MarcB
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Afdrukcentrale
In dit topic van een aantal jaren geleden kwam https://www.profotonet.nl/ als voorkeur naar voren. Is dit nog steeds zo of zijn er inmiddels andere meningen?
Laatst gewijzigd door Cyrus op ma sep 08 2014 12:57 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link naar dit topc verwijderd (ivm samenvoegen)
Reden: Link naar dit topc verwijderd (ivm samenvoegen)
- Boldey
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Alweer even (niet lang) geleden dat ik foto's besteld heb en nog steeds top. Dat waren 4 kleuren- en 1 zwartwit foto van 60x90. Verder nog een lading kleinere prints. Ook een aantal kleurenfoto's op Fuji Pearl, persoonlijk vind ik dat effect op de lange duur wat vervelen, maar dat is puur smaak.