Zouden jullie me van advies kunnen voorzien?
Bedankt John

En goedkoper is het met een setje vaste brandpunten, als je die tweeedhands aanschaft 20 + 28 + 50 +85 + toch ruim onder de 1000 eurogijs sandberg schreef: Nikon suggereert voor professionals (en hun budget) de 14-24/24-70/70-200 als set.
pimmetje schreef:Mijn vraag is of je zelf tevreden bent met de Tamron. Natuurlijk zal de 24-70 beter zijn,maar zolang jij geen twee dezelfde afdrukken genomen met genoemde objectieven naast elkaar hebt liggen......
Naast 24/50 en 105 gebruik ik sinds kort de lach niet 28-80G/ 3.3-5.6. Rond de €50,- op marktplaats. Een verbluffende combinatie op de D700.
Pim.
Kun je mij dat uitleggen?chip54 schreef:pimmetje schreef:Mijn vraag is of je zelf tevreden bent met de Tamron. Natuurlijk zal de 24-70 beter zijn,maar zolang jij geen twee dezelfde afdrukken genomen met genoemde objectieven naast elkaar hebt liggen......
Naast 24/50 en 105 gebruik ik sinds kort de lach niet 28-80G/ 3.3-5.6. Rond de €50,- op marktplaats. Een verbluffende combinatie op de D700.
Pim.
Lijkt me niet helemaal de mogelijkheden en kwaliteit van je body benutten....
chip54 schreef:Is een DX-lens!
Bedankt voor je uitleg,ik begrijp het. Heel goedkoop is een 1.8-50 ook met uitstekende prestaties. De veel duurdere 2.8-20 doet het goed dichtbij maar op oneindig weer minder. Vind ik ook van mijn 24mm.chip54 schreef:Je koopt een dure body en zet daar een heel goedkoop, niet lichtsterk lensje op. Ik zou eerder een dure lens kopen en daar dan een goedkopere body aanhangen. Die vervang je, goed glas bewaar je!