Table-top fotografie: knikkers & stenen

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Hans

Table-top fotografie: knikkers & stenen

Bericht door Hans » zo mar 01 2009 9:39 pm

Hallo,

Na de tips over witbalans (en de aanschaf van een grijskaart :mrgreen: ) wil ik graag mijn nieuwe table-top foto's aan jullie tonen:

1.

Afbeelding

2.

Afbeelding

3.

Afbeelding

4.

Afbeelding

5.

Afbeelding

6. (het verschil met de vorige foto is de ondergrond, namelijk wit karton (foto 5) vs. glanzend wit kunststof (foto 6). Wat vinden jullie de beste?)

Afbeelding

Ik hoop dat jullie de foto's met plezier bekijken...maar ook dat je me even wat commentaar geeft; het heeft me prima geholpen vorige keer!!

Greetz, Hans

iJoost

Re: Table-top fotografie: knikkers & stenen

Bericht door iJoost » zo mar 01 2009 10:33 pm

Ondanks extra aandacht voor de witbalans vind ik ze toch nog groenig. Als ik dat probeer weg te krijgen (en stiekem nog een beetje peuter aan contrast en scherpte) dan wordt het zo:

Afbeelding

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo mar 01 2009 10:52 pm

iJoost hij oogt idd een stuk frisser zo...

@Hans-> Kan je uitleggen hoe je hier de belichting gedaan hebt? Heb je de schaduwen er bewust ingebracht?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Hans

Bericht door Hans » ma mar 02 2009 8:23 am

@ iJoost: Toegegeven...jouw bewerking oogt inderdaad wat frisser!

Maar nu heb ik natuurlijk 1 vraag: kun je me uitleggen hoe je dit doet?? Welke bewerkingen heb je gedaan? (ter info: ik heb zelf photoshop 3)

@ Ree: Ik heb die schaduwen er bewust ingebracht. Ik gebruik een halogeenlampje (10 W) en ik maak het licht zachter met een paraplu (uiteraard wit). De lamp staat rechts van mijn statief (wat een verrassing :mrgreen: ) en staat ongeveer 0.5 meter hoger dan mijn onderwerp.

Greetz...

iJoost

Bericht door iJoost » ma mar 02 2009 12:43 pm

Niks bijzonders eigenlijk. Gewoon de normale kleurcorrectie met Levels en Curves. Ik heb het laatst ook nog ergens voor iemand samengevat. Even kijken... hier.

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”