Hallo allemaal,
Na mezelf enige minuten voorgesteld te hebben dan toch mijn eerste bericht.. Ik hou ervan om architectuur te fotograferen en dan in het bijzonder verlaten fabriekspanden, heeft iemand ervaring met de gebouwen in Strijp S in Eindhoven? Ik hoor het graag!
Alvast bedankt
Falkie
Ervaring Strijp S in Einhoven?
- ReneG
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Ervaring Strijp S in Einhoven?
Ik heb 7 jaar op Strijp S gewerkt en je kunt er zeker mooie plaatjes maken. Om je een idee te geven, kijk maar eens naar deze link (scroll naar beneden voor foto's om een idee te krijgen hoe het eruit ziet):
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strijp-S
Trouwens, misschien is in dat opzicht Strijp-R (wederom, zie foto's onderaan) nog wel interessanter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaanstraat
Wat daar trouwens ook heel mooi is de omgeving tussen de gebouwen. Er zijn complete 'straten' tussen de gebouwen waar leidingen met centrale voorzieningen zoals water en gas overheen lopen; We wandelden daar vaak tussendoor in de pauzes zonder dat er iemand te bekennen was. Net alsof je door een compleet verlaten stad liep uit een of andere Science Fiction film. Helaas zijn een aantal van die gebouwen al gesloopt.
Het probleem is echter dat je niet zomaar op het terrein kunt komen, zeker niet op Strijp-S. Er zijn permanent bewakers aanwezig, overal is cameratoezicht, poortcontrole etc. Een aantal gebouwen hebben ook nog elektronische toegangscontrole in het gebouw zelf, daar kom je al helemaal niet in. Ook kapotte hekwerken kun je rustig vergeten, die zijn er niet of worden hersteld. Dat moet ook wel aangezien er nog actieve installaties met gas, chemische stoffen en LOX etc. op het terrein zijn, daar moeten geen onbevoegde personen bij kunnen komen.
Maar misschien kun je wel iets regelen met de bewaking of terreinbeheerder, al is dat nu lastiger omdat de bewaking nu door een particulier bedrijf wordt gedaan (4 jaar geleden had ik zoiets zonder moeite kunnen organiseren). En ze hebben er in het verleden wel eens een soort 'open dagen' gehouden, maar die tijd is denk ik ook voorbij.
Er is overigens nu ook een publiek gedeelte, daar zitten nu studio's, een cafe etc. Daar hebben ze weliswaar veel oude elementen behouden en je kunt er mooie foto's maken, maar het is niet echt 'Urban'. Jammer dat ik mijn camera destijds nog niet had anders had ik prachtige foto's kunnen maken. Ik zou dat best nog wel eens willen doen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Strijp-S
Trouwens, misschien is in dat opzicht Strijp-R (wederom, zie foto's onderaan) nog wel interessanter:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwaanstraat
Wat daar trouwens ook heel mooi is de omgeving tussen de gebouwen. Er zijn complete 'straten' tussen de gebouwen waar leidingen met centrale voorzieningen zoals water en gas overheen lopen; We wandelden daar vaak tussendoor in de pauzes zonder dat er iemand te bekennen was. Net alsof je door een compleet verlaten stad liep uit een of andere Science Fiction film. Helaas zijn een aantal van die gebouwen al gesloopt.

Het probleem is echter dat je niet zomaar op het terrein kunt komen, zeker niet op Strijp-S. Er zijn permanent bewakers aanwezig, overal is cameratoezicht, poortcontrole etc. Een aantal gebouwen hebben ook nog elektronische toegangscontrole in het gebouw zelf, daar kom je al helemaal niet in. Ook kapotte hekwerken kun je rustig vergeten, die zijn er niet of worden hersteld. Dat moet ook wel aangezien er nog actieve installaties met gas, chemische stoffen en LOX etc. op het terrein zijn, daar moeten geen onbevoegde personen bij kunnen komen.
Maar misschien kun je wel iets regelen met de bewaking of terreinbeheerder, al is dat nu lastiger omdat de bewaking nu door een particulier bedrijf wordt gedaan (4 jaar geleden had ik zoiets zonder moeite kunnen organiseren). En ze hebben er in het verleden wel eens een soort 'open dagen' gehouden, maar die tijd is denk ik ook voorbij.
Er is overigens nu ook een publiek gedeelte, daar zitten nu studio's, een cafe etc. Daar hebben ze weliswaar veel oude elementen behouden en je kunt er mooie foto's maken, maar het is niet echt 'Urban'. Jammer dat ik mijn camera destijds nog niet had anders had ik prachtige foto's kunnen maken. Ik zou dat best nog wel eens willen doen.

Spul waarmee je foto's maakt...
- Jasiu
- Forumlid
- Contacteer:
Heej daar,
even een tipje... je kan via de glaslaan nog steeds binnen het terrein op (liefst met de fiets) dan wordt je niet gestopt door beveiliging (er is namelijk geen bewaking)
tja, en als je via de kastanjelaan naar binnen wil...nope dat lukt niet.
En als je de binnenfabrieken wil fotograferen zou ik iets van een legitimatie meenemen, van een fotoclub /perskaart of zo.
Mogelijk krijg je dan geen problemen.
Overigens , tijdens het "GLOW" festival waren er ook geen problemen.. kon ik ook met de Nikonclub overal in en binnen.
De "straten"... wat je bedoelt zijn er bijna niet meer , alles wordt opnieuw ingericht ,dus als je dit zou willen fotograferen
moet je toch heel snel gaan worden.
sucses en gr. J@siu !!!
even een tipje... je kan via de glaslaan nog steeds binnen het terrein op (liefst met de fiets) dan wordt je niet gestopt door beveiliging (er is namelijk geen bewaking)
tja, en als je via de kastanjelaan naar binnen wil...nope dat lukt niet.
En als je de binnenfabrieken wil fotograferen zou ik iets van een legitimatie meenemen, van een fotoclub /perskaart of zo.
Mogelijk krijg je dan geen problemen.
Overigens , tijdens het "GLOW" festival waren er ook geen problemen.. kon ik ook met de Nikonclub overal in en binnen.
De "straten"... wat je bedoelt zijn er bijna niet meer , alles wordt opnieuw ingericht ,dus als je dit zou willen fotograferen
moet je toch heel snel gaan worden.
sucses en gr. J@siu !!!
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Hmmm ik kwam vaak op de fiets en werd regelmatig gecontroleerd. Zal wel aan mijn uitstraling hebben gelegen.Jasiu schreef:Heej daar,

Oke, super bedankt voor jullie reacties, ik ga zaterdag kijken of ik ergens in de buurt de kan komen. Ik zal laten weten hoe het was geweest!!
- ReneG
- Clublid
- Contacteer:
Als het niet lukt kun je het altijd nog op de high-tech campus proberen. Dat zijn weliswaar geen oude gebouwen en je kunt niet in de gebouwen (ze zijn allemaal in gebruik), maar her en der is er wel wat interessante (moderne) architectuur om te fotograferen. Het terrein is momenteel officieel nog niet geheel publiek terrein, maar als je door de week via de fietserspoort of een van de zijpoorten komt houd niemand je tegen, zelfs niet met de auto. En de parkeergarages kosten niets. :mrgreen:Falkie schreef:Oke, super bedankt voor jullie reacties, ik ga zaterdag kijken of ik ergens in de buurt de kan komen. Ik zal laten weten hoe het was geweest!!
Ik ben afgelopen vrijdag in Strijp S geweest, in het donker, en erg mooie foto's gemaakt, al zeg ik het zelf. Waar kan ik deze op het forum laten zien? Kan nu niet, zoiezo vanavond pas.
Ik hoor het wel.
Gr Falkie
Ik hoor het wel.
Gr Falkie
Als je er kritisch commentaar op wil hebben waar er echt naar compositie e.d. gekeken word dan kun je ze in foto beoordelingen plaatsen.
Wil je ze gewoon voor de 'fun' aan ons laten zien zonder al te kritisch commentaar te krijgen dan kun je ze in Foto presentaties plaatsen.
Wil je ze gewoon voor de 'fun' aan ons laten zien zonder al te kritisch commentaar te krijgen dan kun je ze in Foto presentaties plaatsen.