Verklaar je nader.Marceld schreef:Deze foto's doen mij persoonlijk niet direct aan urbex denken.
Groet,
marcel
Ik begrijp hier echt niets van. Zijn prikklokken, meubilair persoonlijke zaken nodig om iets Urbex te noemen? Wat een klinkklare nonsens. Ikzelf fotografeer ook wel eens in oud fabriekje, loodsje of zo :mrgreen: . Ik probeer de sfeer vast te leggen, hoe het licht naar binnen valt. Dat hangt beslist niet af van de aanwezigheid van allerlei zaken als die jij opnoemt. Het lijkt mij juist een hele uitdaging om ook van een dergelijke simpele loods een gave Urbex serie te maken.Werner schreef:Ben het met Marcel eens, dit is niet de Urbex die we de laatste tijd opzoeken. Heb het idee dat je hier zo naar binnen loopt en het verval ziet er uit alsof er niets meer van persoonlijke waarde valt te fotograferen. Hiermee bedoel ik de bekende prikklokken, meubilair, bezittingen die klakkeloos zijn achtergelaten etc. etc.
Wel prettig dat mensen aan ons denken als ze zoiets tegenkomen.....hebben we toch een indruk achtergelaten..![]()
![]()
Met een prettige groet.....
Hoezo is dit pand te recent?Marceld schreef:Persoonlijk vind ik het pand te recent en in een té slechte staat.
Het roept bij gewoon geen urbex gevoel op. Maar dat zullen anderen mogelijk ook hebben als men mijn urbex-foto's ziet...
Maar oefening baart kunst en alle begin is moeilijk!
Bedankt werner voor de info ik had graag binnen willen fotograferen maar alles was afgezet met hekken,daar kwam nog bij dat de grond onbegaanbaar was met veel afval e.d.voor je het weet trap je in glas of spijkers.Als ik weer eens wat beters ontdekt hoor je van me. :mrgreen:Werner schreef:Ben het met Marcel eens, dit is niet de Urbex die we de laatste tijd opzoeken. Heb het idee dat je hier zo naar binnen loopt en het verval ziet er uit alsof er niets meer van persoonlijke waarde valt te fotograferen. Hiermee bedoel ik de bekende prikklokken, meubilair, bezittingen die klakkeloos zijn achtergelaten etc. etc.
Wel prettig dat mensen aan ons denken als ze zoiets tegenkomen.....hebben we toch een indruk achtergelaten..![]()
![]()
Met een prettige groet.....
Hoi Germay,Germay schreef:@ Frederix,
Ook jij bedankt voor je positieve bijdrage ik heb weer wat bij geleerd wat dit onderwerp betreft.
Mooie foto's van het ziekenhuis trouwens, toppie!!
Stom van me sorry.Nu zie ik het, niet opgelet omdat het in jouw bericht stond.Frederix schreef:Hoi Germay,Germay schreef:@ Frederix,
Ook jij bedankt voor je positieve bijdrage ik heb weer wat bij geleerd wat dit onderwerp betreft.
Mooie foto's van het ziekenhuis trouwens, toppie!!
De foto's van het ziekenhuis zijn niet van mij hoor, ze zijn van Werner.
Jouw bericht kwam op mij over dat jij even zou zeggen wat Urbex is, dat viel bij mij verkeerd. Alsof op een goede urbex foto zaken als prikklokken, achter gebleven persoonlijke zaken e.d. aanwezig moeten zijn. Je reactie nu is aanmerkelijk genuanceerder.Werner schreef:Frederix.....als je vindt dat jij de sfeer bepaald door met licht te spelen, moet je dat zeker doen. Ik geef alleen maar aan dat er voor mij wat meer te zien moet zijn, mijn mening....Dat je die dan afschilderd als klinkklare nonsens, vind ik een belachelijke uitspraak. Ik heb nooit gezegd dat mijn manier, de manier is om sfeer te bepalen....Ieder zijn ding.
En wat betreft 'lopende band werk', zeg je dat ook tegen iedereen die graag vogels op de foto zet.....Heb je kritiek op het technische vlak, waar ik nog veel te leren heb, graag. Maar dan had ik ze in dit geval wel in 'beoordelingen' geplaatst. Het zijn even uitspraken die ik niet van je verwacht had.