nikon 70-200 vr 2.8
nikon 70-200 vr 2.8
hoi allemaal
ik heb een vraag ik overweeg om deze lens aan te schaffen de 70-200 vr 2.8
weet iemand of er binnen een korte tijd niet toevalleg een nieuwe versie van deze lens komt.
omdat er toch wel wat probleempjes zijn bij het gebruik op fx formaat.
ik heb een vraag ik overweeg om deze lens aan te schaffen de 70-200 vr 2.8
weet iemand of er binnen een korte tijd niet toevalleg een nieuwe versie van deze lens komt.
omdat er toch wel wat probleempjes zijn bij het gebruik op fx formaat.
Re: nikon 70-200 vr 2.8
Daar wordt al meer dan een jaar over gespeculeerd, ik heb deze zo'n kleine maand geleden
gekocht en ben zeer te spreken over dit objectief.
Ik was ook benieuwd naar een nieuwe variant maar eigenlijk is deze al heel erg goed.
Vignetteren vind ik allemaal best binnen het redelijke en is ook via de FX camera te corrigeren.
Ik gebruik de 70-200 in combinatie met een D3. Werkt allemaal als een speer.
Ook heb ik recent de TC1.4EII converter gekocht wat een fijne combi is.
Scherpte in combinatie met VR en de hele snelle AF-S is gewoon geweldig.
Succes met je keuze.
gekocht en ben zeer te spreken over dit objectief.
Ik was ook benieuwd naar een nieuwe variant maar eigenlijk is deze al heel erg goed.
Vignetteren vind ik allemaal best binnen het redelijke en is ook via de FX camera te corrigeren.
Ik gebruik de 70-200 in combinatie met een D3. Werkt allemaal als een speer.
Ook heb ik recent de TC1.4EII converter gekocht wat een fijne combi is.
Scherpte in combinatie met VR en de hele snelle AF-S is gewoon geweldig.
Succes met je keuze.
- reneo57
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik zit in het zelfde schuitje maar ik wacht het toch nog even af, wellicht komt er een FX versie.
je kan je geld maar een keer uitgeven nietwaar.

M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
De 70-200 is FXreneo57 schreef:wellicht komt er een FX versie.

Dat dacht ik ook

mikemix schreef:De 70-200 is FXreneo57 schreef:wellicht komt er een FX versie.
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Jawel, dat is ook zo maar presteert toch het beste op DXrocksoff schreef:Dat dacht ik ook![]()
mikemix schreef:De 70-200 is FXreneo57 schreef:wellicht komt er een FX versie.

M.v.g René
- willemr
- Forumlid
- Contacteer:
Heel veel FX lenzen presteren beter op een DX camera, omdat de zogenaamde sweet-spot van de lens gebruikt wordt.
Is sweet spot dan hetzelfde dan de vignettering van een 'FX' objectief die langs de DX sensor valt?willemr schreef:Heel veel FX lenzen presteren beter op een DX camera, omdat de zogenaamde sweet-spot van de lens gebruikt wordt.
Ja, het midden van het glas presteerd altijd beter, omdat lensfouten zich meer in de randen voordoen door de kromming van het glas.
Bij een kleinere sensor valt dit licht gewoon naast de sensor.
Bij een kleinere sensor valt dit licht gewoon naast de sensor.
Tsja, ik vraag mij een beetje af in hoeverre die geruchten over problemen nou werkelijk echt problemen zijn.
Volgens dit soort geruchten kun je ook beter een AF-S 14-24mm f/2.8G op je FX-body zetten dan een AF-S 17-35mm f/2.8D. Maar ik heb van die 'problemen' met die laatste nog weinig gemerkt. Sterker nog, ik vind dat hij het uitstekend doet.
Ik denk dat ik het er niet om zou laten. Zwakke punten in een objectief - die in principe elk objectief heeft - zijn er ook om rekening mee te houden tijdens het fotograferen. Je probeert daar een beetje omheen te werken, zodat de sterke punten goed tot hun recht komen.
Volgens dit soort geruchten kun je ook beter een AF-S 14-24mm f/2.8G op je FX-body zetten dan een AF-S 17-35mm f/2.8D. Maar ik heb van die 'problemen' met die laatste nog weinig gemerkt. Sterker nog, ik vind dat hij het uitstekend doet.
Ik denk dat ik het er niet om zou laten. Zwakke punten in een objectief - die in principe elk objectief heeft - zijn er ook om rekening mee te houden tijdens het fotograferen. Je probeert daar een beetje omheen te werken, zodat de sterke punten goed tot hun recht komen.
En nu heb je al die tijd de lens niet die je graag hebben wil. Gezien het feit dat er op de PMA geen nieuwe 70-200 is aangekondigd denk ik dat het nog wel even kan duren voordat een nieuwe versie er is. Als ik het geld nu zou hebben zou ik 'm gewoon kopen. Kijk maar eens wat de oude varianten van deze lens (de 80-200 objectieven) nog opbrengen. Plus het feit dat heel wat DX-bezitters ook wel een 70-200 VR willen hebben. Ik denk dat bij introductie van een nieuwe versie de belangstelling voor de oude nog zodanig groot zal zijn dat je hem nog heel goed zal kunnen verkopen.reneo57 schreef:Ik zit in het zelfde schuitje maar ik wacht het toch nog even af, wellicht komt er een FX versie.
vandaag deze lens gekocht de nikon 70-200 vr
wat een super ding
op de d300 erg mooi scherpte is super vr doet goed zijn werk gewoon super
het enige jammere vindt ik dat hij op de d700 vingnetering heeft op 2.8 vanaf 4 wordt het een stuk beter bijna niets meer.
terwijl dit toch de cam s zijn maar ja is niets aan te doen maar vindt het toch jammer van een lens van zoveel geld.
heb een test gedaan vandaag niet alleen de 70-200 heeft hier last van maar ook de nieuwe 14-24 2.8 heeft het wel maar wat minder maar toch
en de 28-70 2.8 heeft het ook ook wel minder dan de 70-200.
ben er erg blij mee mijn sigma 70-200 valt hierbij echt in het niet niet dat het geen goede lens is maar de nikon is ondanks de vinet veel beter.
wat een super ding
het enige jammere vindt ik dat hij op de d700 vingnetering heeft op 2.8 vanaf 4 wordt het een stuk beter bijna niets meer.
terwijl dit toch de cam s zijn maar ja is niets aan te doen maar vindt het toch jammer van een lens van zoveel geld.
heb een test gedaan vandaag niet alleen de 70-200 heeft hier last van maar ook de nieuwe 14-24 2.8 heeft het wel maar wat minder maar toch
ben er erg blij mee mijn sigma 70-200 valt hierbij echt in het niet niet dat het geen goede lens is maar de nikon is ondanks de vinet veel beter.
Waaraan kan het liggen dat de autofocus af en toe hapert bij mij?
Kan het zijn dat ie vies is?Stof?
Zou me niets verbazen overigens...maak veel fotos van quadcross...
Zou me niets verbazen overigens...maak veel fotos van quadcross...
-
- Forumlid
Begin maar met de contacten schoon te maken.Frnak schreef:Waaraan kan het liggen dat de autofocus af en toe hapert bij mij?
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Van harte gefeliciteerd met de70-200, zal je veel plezier aan belevenj.a foto schreef:vandaag deze lens gekocht de nikon 70-200 vr
wat een super ding

Groetjes George

Blijf het objectief bekijken