Graag reacties.
Gr, Noël
Foto 1

Foto 2

Foto 3

Ik denk dat je bedoeld, welk objectief: Tokina 12-24mikemix schreef:Strak, beeld en interieur.
Waarmee geschoten?
Nou dit vond ik dus ook al. Alleen ik weet niet wat hiervan de oorzaak is.Skippy schreef:Strak maar op de een of andere manier ook een beetje wollig. Gevolg sluitertijd/diafragma of bewerking?
Uh ja, en toen ...? Heb je zoals ik al aangaf iets bijzonders met sluitertijd/diafragma en/of bewerking gedaan?Noël schreef:Nou dit vond ik dus ook al. Alleen ik weet niet wat hiervan de oorzaak is.Skippy schreef:Strak maar op de een of andere manier ook een beetje wollig. Gevolg sluitertijd/diafragma of bewerking?
Waar?noogle schreef:Ik bespeur wat jpeg artefacten.....
Ik heb deze gefotografeerd zoals ik altijd interieur foto's fotografeer, op een statief. Bovenstaande foto's hebben de onderstaande instellingen.Skippy schreef:Uh ja, en toen ...? Heb je zoals ik al aangaf iets bijzonders met sluitertijd/diafragma en/of bewerking gedaan?Noël schreef:Nou dit vond ik dus ook al. Alleen ik weet niet wat hiervan de oorzaak is.Skippy schreef:Strak maar op de een of andere manier ook een beetje wollig. Gevolg sluitertijd/diafragma of bewerking?
Ik heb ook een Tokina 12-24 gehad, die was in staat om retescherpe beelden te leveren.
noogle schreef:Bordermaker gebruikt voor het kader? Die maakt mijn foto's ook altijd wolliger, ondanks dat ik kwaliteit gewoon op 100% heb staan...
Michael