*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.
Re: *TEST* LUMIX LX3 op veler verzoek *UPDATE*
En toch vind ik die van Michael wel heeeel er scherp! Allemaal zonder uitzondering.
Heb je er iets bijzonders mee gedaan?
Ik geloof dat ik ook maar eens....
Heb je er iets bijzonders mee gedaan?
Ik geloof dat ik ook maar eens....
Re: *TEST* LUMIX LX3 op veler verzoek *UPDATE*
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: *TEST* o.a. LUMIX LX3, P5000, G10 *UPDATE*
Leuke vergelijkingen! Interessant gebied. Wie wil er niet met een mooi klein cameraatje op stap en toch redelijke resultaten zien. Ik wel, zeker nadat al mijn spullen vol met Saharazand zitten.
Zijn er al mensen hier die de Leica D-Lux4 hebben en resultaten kunnen posten. Schijnt weer iets betere resultaten te geven dan de LX3 !? Klopt dat?
Zijn er al mensen hier die de Leica D-Lux4 hebben en resultaten kunnen posten. Schijnt weer iets betere resultaten te geven dan de LX3 !? Klopt dat?
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Ik vermoed dat de betere resultaten voornamelijk komen doordat meer goede fotografen met een D-Lux4 fotograferen dan met een LX3, uitzonderingen als Mikemix daargelatenEeuw schreef:Zijn er al mensen hier die de Leica D-Lux4 hebben en resultaten kunnen posten. Schijnt weer iets betere resultaten te geven dan de LX3 !? Klopt dat?

- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, hij is leuk!
Ik hoorde dat de coating van de Leica variant beter zou zijn. Ook zou de Leica voorkeur hebben voor lagere ISOwaarden op auto-iso instelling. Scheelt ook scherpte (als je een vaste hand hebt althans..)
Ik hoorde dat de coating van de Leica variant beter zou zijn. Ook zou de Leica voorkeur hebben voor lagere ISOwaarden op auto-iso instelling. Scheelt ook scherpte (als je een vaste hand hebt althans..)
Laatst gewijzigd door Eeuw op vr mar 06 2009 2:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
De Jpeg engine was voorheen wel eens anders, maar bij de Leica krijg je ook meer software.
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:25 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Nog niet overtuigd
Vroeger maakte Leica objectieven die ook door Minolta werden gebruikt. Toch waren de objectieven die Leica zelf gebruikte beter om een eenvoudige reden.
In de fabriek waar Leica zijn objectieven giet en slijpt hanteert men uiteraard een kwaliteitscontrole. Lenzen die 95% of hoger scoren gaan verder als Leica lenzen, scoren ze lager, bijvoorbeeld tussen 90 en 95%, mogen zij verder als Minolta. Zo is het dus eenvoudig te verklaren dat de kwaliteit van een Leica objectief op een Leica beter is dan op een ander merk. Ik heb hier overigens geen harde bewijzen voor, maar dit is me verteld door een zeer deskundige werknemer (Wicky van der Meulen) die bij Inca (oeps, ODIN bedoel ik)werkte toen zij nog in Nijmegen zaten.
Verder heb ik inmiddels meer aanwijzingen gevonden dat er verschillen zijn. Zie hier
en dit:

Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk ook voor de Panasonic zou kiezen. Ik heb nu de FZ7 en die bevalt al prima. Maar 'kleiner en beter' is erg aantrekkelijk.
edit: ik bedoel ODIN ipv INCA

Vroeger maakte Leica objectieven die ook door Minolta werden gebruikt. Toch waren de objectieven die Leica zelf gebruikte beter om een eenvoudige reden.
In de fabriek waar Leica zijn objectieven giet en slijpt hanteert men uiteraard een kwaliteitscontrole. Lenzen die 95% of hoger scoren gaan verder als Leica lenzen, scoren ze lager, bijvoorbeeld tussen 90 en 95%, mogen zij verder als Minolta. Zo is het dus eenvoudig te verklaren dat de kwaliteit van een Leica objectief op een Leica beter is dan op een ander merk. Ik heb hier overigens geen harde bewijzen voor, maar dit is me verteld door een zeer deskundige werknemer (Wicky van der Meulen) die bij Inca (oeps, ODIN bedoel ik)werkte toen zij nog in Nijmegen zaten.
Verder heb ik inmiddels meer aanwijzingen gevonden dat er verschillen zijn. Zie hier
en dit:

Neemt niet weg dat ik waarschijnlijk ook voor de Panasonic zou kiezen. Ik heb nu de FZ7 en die bevalt al prima. Maar 'kleiner en beter' is erg aantrekkelijk.
edit: ik bedoel ODIN ipv INCA

Laatst gewijzigd door Eeuw op za mar 07 2009 12:07 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:26 am, 3 keer totaal gewijzigd.
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Lukt uitstekend!!mikemix schreef:...., ik probeer alleen mijn enthousiasme te delen.

Heb je trouwens die lensdop gezien? kijk dan!
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
Terug naar de beelden 
1 Theater Cool

2 Hippe flat

3 Nog een flat

4 Verf op de muur

5 Voor de variatie, een verliefd stelletje

1 Theater Cool

2 Hippe flat

3 Nog een flat

4 Verf op de muur

5 Voor de variatie, een verliefd stelletje

Ricoh LC1 auto lens cap on Leica D-Lux 4 and Panasonic LX3
Eeuw schreef:Heb je trouwens die lensdop gezien? kijk dan!

Er komt wel wat opvultape aan te pas...
http://ianho.blogspot.com/2008/11/ricoh ... d-lux.html
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:26 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
Tot dusver ga ik voor de LX3, maar wil eerst reviews van de Ricoh zien, hoe lang zal dat nog duren 

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F