Kopen in USA

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 1:53 pm

http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... =search&Q=
*&bhs=t&shs=600mm+nikkor&image.x=8&image.y=8

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » do mar 01 2007 1:59 pm

Hans Braakhuis schreef:
Marten schreef:Het lijkt mij toch stug dat je verplicht bent een (NL) aankoop bewijs mee te nemen als je op reis gaat. Wat te doen met al dat spul dat van eigenaar is gewisseld en waarvan de volgende eigenaar geen aankoopbewijs kan overleggen?

Vroeger had je van die goude ovale stickers op de fotoapparatuur als bewijs dat er invoerrechten etc waren betaald maar die zie ik nu ook niet meer.
2 keer klok en bel:

Ook als je tweedehands iets koopt, kun je om een aankoopbewijs vragen. Lijkt me ook wel handig voor de verzekering.

Die ovalen stickers waren van de JCII, een club die door hun eigen succes nog wel bestaat, maar geen stickers meer hoeft te plakken. Door de sticker wist je dat het product voldeed aan de hoogste Japanse kwaliteits eisen.
Hans wat het eerste punt betreft gaat het mij om de verplichting die je al dan niet hebt om een aankoop bewijs bij je te hebben als je Nederland binnenkomt.
Dat beantwoord je niet.
Natuurlijk is het "handig" zoals je stelt.
Wat het tweede punt betreft, die sticker, neem ik zonder meer aan dat je gelijk hebt en dat het blijkbaar niets te maken had met invoerrechten.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » do mar 01 2007 3:43 pm

Je bent tot niets verplicht.
Maar de douane zal wel vragen, kunt u aantonen waar u dat gekocht heeft??

Je kunt een naam van een winkel noemen, als je geen aankoopbewijs hebt, en die wordt dan gebeld. Desnoods laat je je spullen op Schiphol achter en kom je later terug met je aankoopbewijs.

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

douane

Bericht door George Fennes » do mar 01 2007 4:24 pm

Hallo Maarten,

Als er gerede twijfel bestaat dat jij die artikelen die jij op dat moment van douane controle in het bezit hebt, in het land gekocht zijn waar jij vandaan komt, moet jij het bewijs leveren dat ze in Nederland gekocht zijn.

Kan je dat niet, mag je de spulletjes achterlaten bij de douane of je gaat betalen.

Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do mar 01 2007 5:35 pm

Hallo,

Ik heb van al men spulletjes, die ik allemaal in Nederland gekocht heb overigens, van alle aankoopbonnen fotokopies gemaakt en die zitten in de twee tassen die ik gebruik.
Dit om te voorkomen dat als je met de ene tas op pad bent, dat de bonnen nog in de andere tas zitten.
Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.

Mvg, Gino
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 5:53 pm

Nikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halen

yoyo

Bericht door yoyo » do mar 01 2007 6:33 pm

paparazzi schreef:
Nikon Gino schreef: Als ik echt met het vliegtuig zou gaan zou ik de originele bonnen meenemen.
da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halen
Ik heb mijn verzekeraar foto's van mijn apparatuur en scans van bonnen, etc. gestuurd. Als er dan wat is hoef ik alleen te bellen. Ze hebben alle gegevens.
De waarde laten ze bepalen door een expert die de serienummers controleert.

Maar ik neem in principe ook niet de orginelen mee.

yoyo

Bericht door yoyo » do mar 01 2007 6:42 pm

Let ook op grijze import in The States.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... Static.jsp
If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.

A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal.

A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center.
Bij dat laatste is het dan dus zelf dokken.

Ik merk op de VS Fora dat ze daar niet zo happig zijn op grijze import als het een VR objectief betreft. Na meerdere postings van mensen die problemen hadden met VR objectieven. Voor VR problemen in The States schijnt het objectief naar de fabriek terug te moeten. De kosten lopen dan extreem op en NIKON USA helpt dan alleen niet-grijze markt objectieven. Ik weet niet of dat hier in Nederland ook niet gerepareerd kan worden.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » do mar 01 2007 7:00 pm

paparazzi schreef:
Dan heb ik toch nog 2 sets kopieën thuis liggen.
En je moet natuurlijk de papieren ook weer niet bij spullen bewaren maar in een andere tas.
En goed uitkijken dat je niet beroofd wordt natuurlijk maar daar kan je zelf veel aan doen.

paparazzi

Bericht door paparazzi » do mar 01 2007 8:27 pm

yoyo schreef:Let ook op grijze import in The States.

http://www.bhphotovideo.com/bnh/control ... Static.jsp
If you should experience a problem with a product sold with a USA warranty, it can be sent to any of the manufacturer’s worldwide authorized service facilities for servicing. A "direct import" or grey market item would have to be returned to B&H Photo-Video if it required in-warranty attention.

A resident of the USA may wish to make the buying decision based on price since the cost of shipping to a US service center or to B&H should be about equal.

A non-USA resident should consider the cost of returning a product to B&H in New York for servicing as opposed to the cost of taking the product to a local warranty service center.
Bij dat laatste is het dan dus zelf dokken.

Ik merk op de VS Fora dat ze daar niet zo happig zijn op grijze import als het een VR objectief betreft. Na meerdere postings van mensen die problemen hadden met VR objectieven. Voor VR problemen in The States schijnt het objectief naar de fabriek terug te moeten. De kosten lopen dan extreem op en NIKON USA helpt dan alleen niet-grijze markt objectieven. Ik weet niet of dat hier in Nederland ook niet gerepareerd kan worden.
De USA-versies zijn niet zo heel veel duurder dan de import en daar zit tevens internationale garantie bij, dus daar moet je idd niet op bezuinigen.

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » vr mar 02 2007 7:04 am

Nikon Gino schreef:
paparazzi schreef:
En je moet natuurlijk de papieren ook weer niet bij spullen bewaren maar in een andere tas.
En goed uitkijken dat je niet beroofd wordt natuurlijk maar daar kan je zelf veel aan doen.
Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.

Waar op de wereld je dan ook bent, je kunt er altijd bij. En bij terugkomst kun je op Schiphol even kijken waar je ook al weer woont.

Brenzef
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door Brenzef » vr mar 02 2007 7:34 am

Zo doe ik het al jaren.
Op een met een wachtwoord beveiligde URL staan de ingescande documenten.

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr mar 02 2007 8:01 am

Hans Braakhuis schreef:
Nikon Gino schreef:
paparazzi schreef: da's knap stom, want als je beroofd wordt ben je de papieren kwijt waarmee je je geld bij de verzekering kunt terug halen
Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.

Waar op de wereld je dan ook bent, je kunt er altijd bij. En bij terugkomst kun je op Schiphol even kijken waar je ook al weer woont.
Kijk, dat is inderdaad een hele goeie tip, daar kunnen we wat mee.
Vind vooral de optie om te kunnen zien waar je ook alweer woont een hele uitvinding :D :D :D
Bedankt Hans

paparazzi

Bericht door paparazzi » vr mar 02 2007 8:07 am

op die manier heb ik mijn paspoortscan en nuttige nummers (creditcard) online staan :D

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » vr mar 02 2007 9:09 am

Hans Braakhuis schreef:Er is een prima alternatief. Mail de foto's van je aankoopbonnen, je ticket, je paspoort, je camperreservering, je code van het hotelkluisje, je huisnummer, e.d. naar je zelf.

Prima tip!
Meteen mijn Nikon aankoopbonnen, paspoort, rijbewijs etc ingescand en naar mijzelf gemaild op een adres dat ik alleen benader met webmail.

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”