2

3

4

5

6

7

De lensflare in foto 5 is bewust niet weggehaald als je bedenkt dat de zon vanaf de linkerkant bijna recht op de zijkant van de lens staat is het een geweldige prestatie dat dit het enige is wat je ziet aan flare.
Luc
Kan ik me volledig in vinden. Wat een top objectief en dat is weer goed bij jouw foto's te zien. Klasse !luc schreef:vooral de 14-24 is erg verslavend ...
Is ook nog een beetje een experiment Luc. Ik denk ook dat ik het nog een stuk ga verkleinen maar ik ben er laatst achter gekomen dat er toch nogal makkelijk foto's ongevraagd elders online en zelfs in publicaties worden gebruikt dit is helaas een van de weinige middelen die werken.Skippy schreef:Fraai Luc! Alleen je naam zo vol in beeld vind ik helemaal niets.
Nou, knoppologie is net even iets anders dan de D200 maar daar ben ik eigenlijk al aan gewend. Het meeste ruzie had ik eigenlijk met de gevoelige ontspanknop van de MB-D10. Die heb ik dus gisteren eerst maar even geopereerdMarco schreef:Mooi werk Luc, ik zie dat het niet zoveel tijd kost om aan de D700 te wennen
Had jouw D200 daar dan geen last van ?luc schreef:daarnaast gaat de AWB de fout in onder de 3000k Afbeeldingen worden dan erg geel vooral bij hoge iso veel gloeilamp zit onder de 3000k.
Luc.
Door de hoge iso van de D700 word je daar vaker en sneller mee geconfronteerd dan bij de D200 maar ik zal de laatste zijn die zegt dat de AWB van de D200 beter is natuurlijk is het wel zo dat je altijd wat zal moeten bij corrigeren maar het is niet consequent soms als ik bijna de zelfde opname maak in exact hetzelfde licht werkt de AWB wel gewoon goed Als ik bijv. de hoek iets verander kan het zijn dat de ene opname helemaal geel is en de ander gewoon goed. Het beste is gewoon onder gloeilamp of TL een preset maken van een wibal of wit A4 tje.Marco schreef:Had jouw D200 daar dan geen last van ?luc schreef:daarnaast gaat de AWB de fout in onder de 3000k Afbeeldingen worden dan erg geel vooral bij hoge iso veel gloeilamp zit onder de 3000k.
Luc.![]()
Ik ga er vanuit dat een beetje aanpassen van de WB altijd wel nodig zal blijven in dat soort situatie's. Kan je ook niet verwachten van een cam van bijna € 2000,- .....