Een twee-tal stillevens met mijn Rolleicord Vb

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Frederix

Een twee-tal stillevens met mijn Rolleicord Vb

Bericht door Frederix » za mar 07 2009 7:40 pm

Ik heb een aantal stillevens gemaakt met mijn Rolleicord Vb op Fuji NPH 400 rolfilm. Deze films zijn 9 jaar over de datum, ik heb deze films gewoon als 400 asa belicht. Een aantal opnamen zijn eigenlijk wat te donker geworden. Ik denk dat ik deze film beter een stopje kan overbelichten vanwege de leeftijd. Ik heb er nog een paar liggen, die worden dus als 200 asa belicht.

Hieronder staan een tweetal stillevens die op deze films zijn gemaakt. De verlichting was daglicht vanuit een raam rechts van de opstelling. Links had ik een klein reflectieschermpje neergezet.

Afbeelding
Foto 1

Afbeelding
Foto 2

luc
Forumlid
Forumlid

Re: Een twee-tal stillevens met mijn Rolleicord Vb

Bericht door luc » zo mar 08 2009 11:14 am

Mooi gelukt, maar het onderwerp is niet zo mijn koppie thee zeg maar.

Blijven geweldige camera's die Vb ik heb er zelf jaren mee gefotografeerd blinken uit in eenvoud en dat zie je dan ook meestal in je resultaten terug.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mar 08 2009 11:28 am

Mooie lichtbeheersing maar de starre composities (objecten in lijn, weinig diepte m.n. bij 1) doen m.i. afbreuk aan het resultaat.

Frederix

Bericht door Frederix » zo mar 08 2009 10:52 pm

Skippy schreef:Mooie lichtbeheersing maar de starre composities (objecten in lijn, weinig diepte m.n. bij 1) doen m.i. afbreuk aan het resultaat.
De compositie van foto 1 is met opzet op één lijn gekozen. Het strakke spreekt mij wel aan.

Ook bij foto 2 is de compositie erg simpel en in de diepte bewust klein gehouden. De scherptediepte van het 85 mm objectiefje van de Rolleicord is namelijk redelijk klein, zelfs bij fors diafragmeren.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”