Hoi allemaal,
Ik ben op zoek naar een goede scanner om mijn rolfilm en 35mm films mee te scannen. Ik heb echter praktisch geen budget (denk aan onder de 100 euro, en liever rond de 50 (want ik ben door een administratieve fout aan mijn kant een belastingschuld aan het afbetalen)).
Wat zijn eventueel goede scanners voor rond die prijs (ik weet het dit is belachelijk laag), maar ik ben alleen op zoek naar een scanner om mijn negatieven te kunnen scannen zodat ik ze kan bekijken en een contactsheet kan printen en om de scans op flickr te zetten (heel hoge kwaliteit heb ik dus niet nodig).
Voorlopig zal ik als ik hogere kwaliteit nodig heb dit door een pro lab laten doen, en over een tijd ben ik van plan een Epson V700 of Canoscan 8800f aan te schaffen.
Graag zou ik willen horen welke scanners ik voor rond dit bedrag op ebay of marktplaats kan kopen, ik vraag dit hier omdat ik graag de mening van mensen met ervaring met de desbetreffende scanners wil horen. Ik zag bijvoorbeeld een Epson 1200u met film houder (waar ook rolfilm en 4*5 in past én die een usb aansluiting heeft), maar heb ik iets aan deze scanner, is dit een bruikbaar apparaat of is dit a veel te oud en versleten? Zijn er nog meer van dit soort (oud en goedkoop) apparaten en heb ik daar eventueel iets aan?
Bij voorbaat dank!
Groet,
Sander
Film scannen
- noogle
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Film scannen
Aldi heeft er 1 vanaf zaterdag te koop, kost geloof ik € 50. Ik zag het in de folder, maar online is de aanbieding niet terug te vinden. Weet dus niet of het iets is, maar voor dat geld kan je het altijd proberen toch?
Michael
Michael
"The camera doesn't make a bit of difference. All of them can record what you are seeing. But, you have to SEE" (Ernst Haas)
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
een blog sinds kort: http://www.michaeldevreugd.wordpress.com
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
De scanner van de aldi kan geen rolfilm scannen dacht ik.
Voor minder dan 100 euro kun je kijken of je een oude Canoscan 4800F kan krijgen via marktplaats ofzo.
Voor minder dan 100 euro kun je kijken of je een oude Canoscan 4800F kan krijgen via marktplaats ofzo.