Karretje / trolly voor die zware spullen

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Plaats reactie
a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Karretje / trolly voor die zware spullen

Bericht door a90 » wo mar 11 2009 8:49 pm

Ik ben al een tijdje op zoek naar een nette oplossing om veel spullen mee te nemen. Denk bijvoorbeeld aan een vliegshow waar ik toch wel meerdere objectieven en statieven wil meenemen.

Nu sjouw je je natuurlijk een breuk aan dat spul om het allemaal mee te krijgen. Nog afgezien van dat je vaak erg ver moet lopen om er te komen.

Bij het zoeken liep ik tegen dit karretje aan :

Afbeelding Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Volgens mij is het wel een nette oplossing. Ze verkopen er nog een net bij en ook een statieven rekje. Meer informatie is hier te vinden http://www.hanbouwmeester.nl/cms/front_ ... &idart=159

is er iemand die ervaring heeft met dit karretje of iets soortgelijks ? Ik kan me ook voorstellen dat er mensen zoeiets gebruiken om bijvoorbeeld flitsinstallaties mee te nemen.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Ree
Forumlid
Forumlid

Re: Karretje / trolly voor die zware spullen

Bericht door Ree » wo mar 11 2009 10:10 pm

Ervaring? Ja!

Arend en ik hebben bij een sportviswinkel zo'n soort karretje gekocht.. ik meen iets van 30 euro.
Sjouwen we af en toe een hoop zooi mee over het circuit in Zandvoort!
Daar kan je niet tegenop tillen.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 10:33 pm

Ik heb bij een tassen/kofferwinkel zo'n inklapbaar kofferkarretje gekocht. Hetzelfde idee als a90 zijn karretje, best handig. Ik gebruik 'm af en toe om mijn compactcamera mee te vervoeren :wink:

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo mar 11 2009 11:04 pm

Skippy schreef:Ik heb bij een tassen/kofferwinkel zo'n inklapbaar kofferkarretje gekocht. Hetzelfde idee als a90 zijn karretje, best handig. Ik gebruik 'm af en toe om mijn compactcamera mee te vervoeren :wink:
Whehehe Skippy, zwaar he zo'n compact ;-)

Zo'n inklapbaar kofferkarretje op wielen als jij beschrijft heb ik ook, maar het voordeel van die andere karretjes is, is dat er luchtbandjes onderzitten, en op zandvoort en zo is dat toch wel een groot voordeel (is ook veel stiller).

Voor de korte afstanden heb ik al mijn cameraspul in een pelicase op wieltjes...
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door Skippy » wo mar 11 2009 11:13 pm

Ree schreef:Zo'n inklapbaar kofferkarretje op wielen als jij beschrijft heb ik ook, maar het voordeel van die andere karretjes is, is dat er luchtbandjes onderzitten, en op zandvoort en zo is dat toch wel een groot voordeel (is ook veel stiller).
Dat is inderdaad een groot voordeel. Nadeel van wieltjes met profiel is dat er allerlei shit (letterlijk) tussen het profiel komt te zitten.

amstel
Forumlid
Forumlid

Bericht door amstel » do mar 12 2009 10:19 am

hier een goedkoper alternatief.

http://www.henkkoster.nl/trolleys.htm

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » do mar 12 2009 10:23 am

Ik heb bij een campingwinkel ooit zoiets gekocht. Heb geen idee meer wat dat ding toen kostte.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”