*TEST* LUMIX LX3 en D-Lux 4, tassen, filters enz.
Re: *TEST* o.a. LUMIX LX3, P5000, G10 *UPDATE*
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:36 am, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Eeuw schreef:Ja jammer, vind ik ook. De hype is alweer over denk ik.

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe voelde de LX3 aan, degelijker als al die andere plastic dingen?Eeuw schreef: Gisteren heb ik de G10 en de LX3 eventjes in mijn handen gehad.
Helaas zijn de meeste foto's hier geplaatst in z&w. Daar heb ik natuurlijk helemaal niks aan.
Op onderstaande link staan 8.740 kleurenfoto's, zoals ik al eerder aangaf

http://www.pbase.com/cameras/panasonic/lumix_dmc_lx3
Groeten Kees
Mijn motto: De compositie máákt de foto
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Is ook niet persoonlijk bedoeld hoor. Ik verwacht misschien wat veel, maar daar zorgen de deelnemers zelf ook een beetje voor natuurlijk. Mooie plannen om verschillende camera's te vergelijken. Vandaar dat Kees ook zit te smachten naar het vervolg toch?Skippy schreef:Eeuw schreef:Ja jammer, vind ik ook. De hype is alweer over denk ik.Komt wel wat lullig over, ik denk dat een aantal mensen zich ingespannen heeft om dit draadje voor het algemeen nut levendig te houden.
@ Mike, fotograferen achter je pc??

De LX3 kost bij de FNAC op de site 430 € en bij Darty ook zoiets. Maarrr, als je in de winkel komt blijkt opeens dat ie een paar tientjes duurder is. Ik geloof 469 €. Dat moet je dan ook betalen en krijg je direct een bonnetje mee waarop je kunt aangeven dat ie elders goedkoper wordt aangeboden. Dat briefje lever je weer in en krijg je het verschil terug inclusief een fles champagne. (Ja, champagne met een kleine letter.. haha, is natuurlijk geen Echte)
Nou, ik hoop dat de test weer een duwtje in de rug heeft gekregen na het verzoek van Kees. Zal ik ook niet meer lullig doen

@KvP, die G10 voelt voor mij een heel stuk lekkerder. De knopjes draaien wel iets te soepel naar mijn smaak zodat ik al zie gebeuren dat de instellingen snel verdraaid zullen zijn zonder dat je er erg in hebt. Misschien dat de ervaringsdeskundigen dit kunnen ontkennen. Dat hoop ik dan maar. Die LX3 vind ik wel erg klein, hoewel ik geen kleine handjes heb, kolenschoppen heb ik nou ook weer niet. Meer iets voor Japanse dametjes vind ik. De G10 voor Japanse heertjes.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Ik ben het helemaal met je eens. De LX3 is een prima camera maar de ergonomie is niet je van het. Ik heb bij de MediaMarkt met zowel de LX3 als de G10 gespeeld en ken uiteraardEeuw schreef:@KvP, die G10 voelt voor mij een heel stuk lekkerder. De knopjes draaien wel iets te soepel naar mijn smaak zodat ik al zie gebeuren dat de instellingen snel verdraaid zullen zijn zonder dat je er erg in hebt. Misschien dat de ervaringsdeskundigen dit kunnen ontkennen. Dat hoop ik dan maar. Die LX3 vind ik wel erg klein, hoewel ik geen kleine handjes heb, kolenschoppen heb ik nou ook weer niet. Meer iets voor Japanse dametjes vind ik. De G10 voor Japanse heertjes.
de Ricoh GRD2. De LX3 is gericht op de "serieuze" fotograaf, dan hadden ze beter het scherm niet 3inch maar 2,5 inch in 3:2 verhouding kunnen maken.
Dan heb je meer ruimte voor de duim en voor minder kleine knoppen, zoals bij de G10 en de GRD2. Maar ja, zo is er altijd wel wat hè

Achterkant Panasonic LX3

Achterkant Canon G10

Achterkant Ricoh GRD2

Het draadje leeft weer, mooi 

Groeten Kees
Fujifilm X100F
Fujifilm X100F
-
OnlinePatrick
- Clublid
- Contacteer:
Tja... De voorkant hadden we blijkbaar voldoende behandeld, en nu gaan we met z'n allen konten kijken?KvP schreef:Het draadje leeft weer, mooi

-
- Forumlid
Ook niet onbelangrijk! :mrgreen:
De P5000 is geen onderwerp van discussie meer zeker :mrgreen: (waarmee ik de meeste in kleur heb gemaakt Eeuw
)
Heeft niemand een P6000 trouwens?

Heeft niemand een P6000 trouwens?
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Waarvoor hartelijke dank.remoss schreef:De P5000 is geen onderwerp van discussie meer zeker :mrgreen: (waarmee ik de meeste in kleur heb gemaakt Eeuw)
Voor mij is de Nikon al in vroeg stadium afgevallen. Vooral door publicaties als hieronder.
G10:

P6000:

hiervandaan
Ik hoop op een soort eindconclusie van onze testers.
Voor mij zijn de slechte prestatie op isowaarden boven 200 en het ontbreken van 24mm brandpunt G10 killers,
het ontbreken van een optische zoeker een LX3 killer.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:37 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Eeuw
- Forumlid
- Contacteer:
Ik zal wel down met johnny overkomen, maar dat snap ik geloof ik niet.. en ik geloof je ook nietmikemix schreef:Gek.
Ik beoordeel camera's alleen op foto(kwaliteit).
Als ie er dan uit ziet als een colafles vind ik dat prima.
Daarom werk ik ook met Nikon

*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 2:38 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik snap niet dat je met zo'n klein cameratje door een miniscuul zoekertje wil kijken.
Zal wel aan mij liggen maar die liveview op een compact vind ik juist fijn. Moet ik er bij zeggen dat ik de laatste jaren brildragend ben een over mijn bril door een zoek tuur...

Zal wel aan mij liggen maar die liveview op een compact vind ik juist fijn. Moet ik er bij zeggen dat ik de laatste jaren brildragend ben een over mijn bril door een zoek tuur...