Uit de oude doos

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Uit de oude doos

Bericht door Skippy » za mar 14 2009 11:15 pm

Als vervolg op een eerder geposte z/w bewerking van een dia uit 1978 en de reactie hierop van Joepert wat oude foto's uit mijn jeugd,
onlangs weer tegen gekomen - letterlijk - in een oude doos op zolder. Voor de fans, ik ben de jongste/kleinste van de 3 broers.

Na scannen alleen auto-levels en lichte verscherping toegepast.

1. Schoorl 1959 of 1960
Afbeelding

2. Bij ingang Avi Fauna
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Skippy op zo mar 15 2009 8:56 am, 2 keer totaal gewijzigd.

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Uit de oude doos

Bericht door ALE » za mar 14 2009 11:32 pm

Leuk Skippy om zo oude herinneringen van jezelf op te halen. Is dat niet een Ford Cortina waar je vader inzit ?

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » za mar 14 2009 11:37 pm

ALE schreef:Leuk Skippy om zo oude herinneringen van jezelf op te halen. Is dat niet een Ford Cortina waar je vader inzit ?

ALE
Arthur, het is een Ford 12M, wit met rode skai bekleding, héét in de zomer :lol:
Gelukkig deed mijn moeder altijd een badlaken op de achterbank ...

GdP

Bericht door GdP » za mar 14 2009 11:56 pm

Mooie foto’s Luc. Vooral die auto, wat een gigantische bak was dat.

Jos
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Jos » zo mar 15 2009 8:10 am

Leuke platen zeg... Maar zeg eens, de eerste uit 1978, moet dat niet 1968 zijn... Mede gezien de Cortina?
Man sieht was man weiss - http://www.erfgoedfoto.nl

Franklin
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Franklin » zo mar 15 2009 8:47 am

Leuk die foto's uit de oude doos.
De foto met de Ford 12m is genomen voor de ingang van Avifauna in Alphen aan den Rijn.
Op de achtergrond nog de oude dakpannen/steenfabriek van "van Oort". Deze fabriek is inmiddels geheel gesloopt en op die plaats staat nu een nieuwe woonwijk.
De villa rechts (achter de Opel Kapitän) staat er nog steeds en is vorig jaar geheel gerestaureerd.
D850; D500; MB-D18; MB-D17; AF-S 14-24/2.8, AF-S 24-70/2.8; AF-S 70-200/2.8; AF-S 200-500/5.6E ED VR; AF-S 105/2.8 Micro; AF-D 50/1.8: AF-D 85/1.8; PC Nikkor 35/2.8; TC-14E III; SB-900; Nikon 1: 1J4; 10-30/3.5-5.6; FT-1

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » zo mar 15 2009 8:57 am

Franklin schreef:Leuk die foto's uit de oude doos.
De foto met de Ford 12m is genomen voor de ingang van Avifauna in Alphen aan den Rijn.
Op de achtergrond nog de oude dakpannen/steenfabriek van "van Oort". Deze fabriek is inmiddels geheel gesloopt en op die plaats staat nu een nieuwe woonwijk.
De villa rechts (achter de Opel Kapitän) staat er nog steeds en is vorig jaar geheel gerestaureerd.
Bedankt voor de plaatsbepaling Franklin :)

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » zo mar 15 2009 10:56 am

Ontzettend leuk! Inderdaad een prachtige auto.

Frederix

Bericht door Frederix » ma mar 16 2009 7:04 am

Hoi Skippy,

Gaaf zulke oude foto's. Het valt mij op dat het strand van de bovenste foto ondanks het mooie weer zo ontzettend leeg is.

mikemix

Bericht door mikemix » ma mar 16 2009 7:53 am

Toen kwam er nog echt rook uit de schoorstenen.
Mooie tijdsregistratie.

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » ma mar 16 2009 8:54 am

Goedemorgen Skippy,

Geweldige foto's - heerlijke sfeer - de strandfoto vind ik echt heel sfeervol.

Ik ben zachtjes aan begonnen met het digitaliseren / scannen van het familie archief en zal bij gelegenheid ook eens wat foto's plaatsen.

Gezien de hoeveelheid aan negatieven / dia's die ik nu in mijn bezit heb vrees ik dat het meerdere jaren gaat duren :shock: - globale schatting is dat het zo'n 25000 negatieven en / of dia's zijn.

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 16 2009 9:48 am

Poeh, wat een klus. Het zou de moeite lonen eerst eens na te gaan of echt alles wel gedigitaliseerd moet worden. Als je het mij vraagt is digitaliseren een middel, niet een doel op zich.

Skippy
Moderator
Moderator
Contacteer:

Bericht door Skippy » ma mar 16 2009 9:56 am

Harrie Gerrits schreef:Goedemorgen Skippy,

Geweldige foto's - heerlijke sfeer - de strandfoto vind ik echt heel sfeervol.

Ik ben zachtjes aan begonnen met het digitaliseren / scannen van het familie archief en zal bij gelegenheid ook eens wat foto's plaatsen.

Gezien de hoeveelheid aan negatieven / dia's die ik nu in mijn bezit heb vrees ik dat het meerdere jaren gaat duren :shock: - globale schatting is dat het zo'n 25000 negatieven en / of dia's zijn.
:shock: Nou Harrie dat is nogal wat, gaat allemaal van je fotografeertijd af. Ik zou toch maar een selectie maken. Ik ga bijv. alle foto's waar mijn broers alleen op staan uitzoeken en aan ze geven.

Harrie Gerrits

Bericht door Harrie Gerrits » ma mar 16 2009 10:07 am

joepert schreef:Poeh, wat een klus. Het zou de moeite lonen eerst eens na te gaan of echt alles wel gedigitaliseerd moet worden. Als je het mij vraagt is digitaliseren een middel, niet een doel op zich.
Skippy schreef::shock: Nou Harrie dat is nogal wat, gaat allemaal van je fotografeertijd af. Ik zou toch maar een selectie maken. Ik ga bijv. alle foto's waar mijn broers alleen op staan uitzoeken en aan ze geven.
Ben ik helemaal met jullie eens - maar ik moet nog beginnen met het maken van een grove schifting samen met mijn moeder en zus.

Het gaat mij met name om de foto's / dia's met herkenbare familie leden en/of gebeurtenissen / locaties.

Maar dan nog blijft het waarschijnlijk een hoop werk.

Het hoeft ook niet op een bepaald tijdstip klaar te zijn .....

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”