Rolls Royce, London 1978
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Rolls Royce, London 1978
Kleurendia uit 1978, gescand met een Epson V500 flatbedscanner. Omgezet naar z/w (met coffee effect) in Nik Silver Efex Pro.

Laatst gewijzigd door Skippy op za mar 14 2009 9:44 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Re: Rolls Royce, London 1978
Vind er niets scherp aan Luc.
Of was dat de bedoeling misschien???
Vind ook de achtergrond onrustig wat nog eens versterkt wordt door de grove korrel.
Not my cup of thea.
Groeten, Gino
Of was dat de bedoeling misschien???
Vind ook de achtergrond onrustig wat nog eens versterkt wordt door de grove korrel.
Not my cup of thea.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
-
- Moderator
- Contacteer:
Je hebt gelijk; aangepast + randje.mikemix schreef:In dit geval vind ik het jammer dat de vleugel clipt.
Toch wel heel erg leuk dat je op deze manier ook hele oude foto's weer nieuw leven kunt inblazen! Ik neem tenminste aan dat je deze destijds zelf hebt gemaakt?
Het beeld op zich doet me niet zoveel en het is een compositie die je vandaag nog steeds zou kunnen maken. Veel benieuwder zou ik zijn naar een 'herinterpretatie' van het straatbeeld uit die tijd.
Ik zat toevallig laatst bij mijn moeder oude foto's van vroeger te kijken met van die gelige kleuren enzo. Ik vroeg me toen af hoe het zou worden als je die foto's (of de negatieven) goed inscant en er met Photoshop mee aan de slag zou gaan om de kleuren weer helemaal te herstellen. En hoe moeilijk of makkelijk dat zou zijn.
Het beeld op zich doet me niet zoveel en het is een compositie die je vandaag nog steeds zou kunnen maken. Veel benieuwder zou ik zijn naar een 'herinterpretatie' van het straatbeeld uit die tijd.
Ik zat toevallig laatst bij mijn moeder oude foto's van vroeger te kijken met van die gelige kleuren enzo. Ik vroeg me toen af hoe het zou worden als je die foto's (of de negatieven) goed inscant en er met Photoshop mee aan de slag zou gaan om de kleuren weer helemaal te herstellen. En hoe moeilijk of makkelijk dat zou zijn.
-
- Moderator
- Contacteer:
Inderdaad zelf gemaakt, ik was toen 20, mijn eerste slr-ervaringen en ik had geen flauw benul van al die knopjes zoals diafragma. Eigenlijk deed ik maar watjoepert schreef:Toch wel heel erg leuk dat je op deze manier ook hele oude foto's weer nieuw leven kunt inblazen! Ik neem tenminste aan dat je deze destijds zelf hebt gemaakt?

Oude foto's herstellen na inscannen is heel makkelijk, meestal volstaat auto-levels met verrassend goed resultaat. Ik zal er zo een paar posten uit mijn jeugd (eind jaren '50, begin '60)
Zulke oude foto's heb ik niet 

-
- Moderator
- Contacteer:
Haha, dank je wel voor het complimentjoepert schreef:Zulke oude foto's heb ik niet