Hockey: Bloemendaal - SCHC (hoofdklasse heren)

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Hockey: Bloemendaal - SCHC (hoofdklasse heren)

Bericht door Patrick » zo mar 15 2009 11:30 pm

Zondag maar weer even 70 minuten langs/op het veld gezeten bij de Heren van Bloemendaal. Blijft leuk om te doen: leuke sport, volop actie! Hier een paar uit de serie. De "hele" serie kan je HIER vinden...

1. Dit vind ik persoonlijk de beste van de dag...
Afbeelding

2. SCHC heeft blijkbaar net een cursus grimmig kijken gehad... :huh:
Afbeelding

3. Soms was het om te huilen.
Afbeelding

4. Open NK keeper-klimmen.
Afbeelding

5. Drie honden vechten om een bal.
Afbeelding

6. Die gaat er dus niet in. Lenig mannetje zo'n keeper!
Afbeelding

7. Als je denkt dat dit chaos is, dan moet je eigenlijk de foto's er vlak voor zien! 8)
Afbeelding

8. Actie! Leuk die wat langere haren van de heren!
Afbeelding

9. Dit mag dus niet, maar die De Nooijer is met gewone middelen nauwelijks af te stoppen. Wat is die man toch weergaloos goed!
Afbeelding

10. Sfeerplaatje na afloop. De journalisten doen hun werk.
Afbeelding
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Hockey: Bloemendaal - SCHC (hoofdklasse heren)

Bericht door a90 » zo mar 15 2009 11:46 pm

Fraaie foto's Patrick. Mag er graag naar kijken. Ondanks dat de sluitertijden niet supersnel zijn zijn ze snel genoeg om de boel te bevriezen

8 vind ik de mooiste plaat, snelheid in de mensen, snel voetenwerk, concentratie op de bal. Top !
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo mar 15 2009 11:49 pm

a90 schreef:Fraaie foto's Patrick. Mag er graag naar kijken. Ondanks dat de sluitertijden niet supersnel zijn zijn ze snel genoeg om de boel te bevriezen

8 vind ik de mooiste plaat, snelheid in de mensen, snel voetenwerk, concentratie op de bal. Top !
Ik vind het mooie van 1/500ste dat je nog wel wat beweging in de foto krijgt. Dat geeft toch nog een beetje een dynamisch gevoel zonder dat je vegen op de foto hebt. Daarbij kwam dat het niet echt heel licht was, en ik met een D200 liever niet boven de ISO 400 kom... Dus een beetje keus, een beetje opgelegde keus.
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Geofgraphic

Bericht door Geofgraphic » zo mar 15 2009 11:49 pm

Mooie actie foto's!!

Zou 1, 3, 4 en 5 even rechtzetten.

Riemke
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Riemke » ma mar 16 2009 12:05 am

Mooie serie Patrick! Hier zie je ook goed het verschil tussen een partij in de hogere klasse en mijn amateurs van vanmiddag. De actie spat eraf! Foto 8 vind ik ook de beste in de reeks.
Welk objectief heb je gebruikt? Zo te zien stond je redelijk dichtbij? Ik vind het wel duidelijk te zien dat je vaker dit soort platen gemaakt hebt.
The single most important component of a camera is the twelve inches behind it.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 16 2009 12:16 am

Riemke schreef:Mooie serie Patrick! Hier zie je ook goed het verschil tussen een partij in de hogere klasse en mijn amateurs van vanmiddag. De actie spat eraf! Foto 8 vind ik ook de beste in de reeks.
Welk objectief heb je gebruikt? Zo te zien stond je redelijk dichtbij? Ik vind het wel duidelijk te zien dat je vaker dit soort platen gemaakt hebt.
Ik ben heel even begonnen met m'n Sigma 50-150, maar die heb ik er al heel snel afgehaald vanwege een wat beperkter bereik. Dus eigenlijk alleen met m'n Sigma 100-300 geschoten. Jij hebt een Nikon 70-200 VR, en die is nog geschikter voor dit werk.

Er is overigens niets dat je tegenhoudt ook eens op een zondag naar een hoofdklassewedstrijd te gaan: ze zijn gratis te bezoeken. Amsterdam is ook wel leuk, want dan heb je meestal 2 wedstrijden na elkaar: Dames 1 en dan Heren 1. Ik heb overigens nog nooit de dames "gedaan". Daarbij komt dat ik een voorkeur heb om naar Bloemendaal te gaan: het is nog dichterbij voor me, de shirts zijn mooier om te fotograferen dan dat zwart van Amsterdam, en het spel van Bloemendaal is gebaseerd op het scoren van veldgoals. Amsterdam speelt me teveel op het versieren van strafcorners. Althans, bij de heren. De dames weet ik niet, maar die zijn zo goed dat ze voldoende veldgoals scoren.

Oh ja: bedankt voor het compliment. Practice makes perfect!

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » ma mar 16 2009 12:51 am

Goede platen Patrick.
Voo rmij nr. 9, heel fraai de overtreding vastgelegd.

gr. Irwan
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » ma mar 16 2009 9:01 am

Dit is toch Hogeschool Hockey. Prachtige foto's waar de actie vanaf spettert. Foto 6 en 1 zijn erg mooi.

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma mar 16 2009 9:07 am

Echt een hele mooie serie en moet toegeven nu ik dit zo zie, 1/500" is een mooie sluitersnelheid voor deze sport. Ik zou eerste instantie sneller gekozen hebben maar nu ik dit zo zie, veel mooier. Weer wat geleerd.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

emiel
Forumlid
Forumlid

Bericht door emiel » ma mar 16 2009 9:15 am

de acties zijn mooi vastgelegd, ik mis her en der wel wat scherpte en wat sprankeling in de kleuren. Waarom heb je het diafragma niet helemaal open gegooid? 1/500ste is te langzaam voor (actie)sport. En jammer van die onrustige achtergronden, maar dat is denk ik niet te voorkomen.

ajuus
emiel

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » ma mar 16 2009 9:49 am

Lekkere platen, Patrick! Juist de onscherpte op sommige punten geeft de actie van zo'n wedstrijd mooi weer.
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

mikemix

Bericht door mikemix » ma mar 16 2009 10:07 am

Nette serie.
Je foto's ogen wel wat (te) geel.

yoyo

Bericht door yoyo » ma mar 16 2009 10:54 am

Bewegingsonscherpte rules... 8)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma mar 16 2009 11:13 am

We zijn het blijkbaar niet helemaal eens of 1/500 te kort of juist goed is. 8) Ik probeer nog steeds dingen uit. Ik heb het idee dat ze weer beter zijn dan de vorige keer, maar dat ik nog lang niet uitgeprobeerd ben. Volgende keer weer net wat anders met de dingen die ik hier geleerd heb.

Ze zijn inderdaad wat geel nu ik ze op een ander scherm kijk. Ik moet maar weer eens opnieuw calibreren... en stoppen met steeds die witbalans net iets warmer te maken. Een beetje een tik van me. :egeek:

rovinge

Bericht door rovinge » ma mar 16 2009 11:21 am

Patrick,

Mooie actiefoto's! Ondanks je 'beperkte bereik' zijn de composities mooi beeldvullend, en zat je er mooi dicht op.

Veld ziet er nogal droog uit; Ik had eigenlijk (meer) water op het veld verwacht (is toch een waterveld?), wat dan de actiefoto's weer zoveel mooier maakt.

Ikzelf vind de actiefoto's het mooist met de bal er nog erop. Dat had bijv. van foto 4 een "tien" gemaakt ipv. een "acht".
Foto 6 is er een: een "tien". Bal erop, scherp, expressies op de gezichten te zien, toppertje (okee, een 10+ als Teun net nog voor de doelpaal zichtbaar zou zijn geweest).

Inderdaad een enkele foto wat rechtzetten. Foto's ogen me wat donker, hoewel de witte boorden toch al uitgebleekt zijn. Misschien dat een shadow/highlights actie wat kan betekenen. Dat gezegd hebbende, blijf ik de kleuren van de D200 toch wel erg mooi vinden.

En zoals gewoonlijk, ter afsluiting: Zien wil ik ze! Meer, meer, meer.......

Roel

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”