Wat zou de beste combinatie zijn bij aankoop van een D90 ?
de 18-200VR
of
de 18-105VR met de 30-700VR ?
Alvast bedankt voor jullie visie. Hopelijk geraak ik er dan uit

Absoluut. Een goed objectief kost je op de lange duur minder omdat je het niet zo snel hoeft te vervangen.carlo61 schreef:Bedankt voor jullie reacties.
Dat maakt het geheel natuurlijk wel prijziger. Een 300-tal euro'tjes is toch al wat, maar ja, kwaliteit zal je moeten betalen, hé.
Betekent het dus dat de 18-70 kwalitatief beter is of interessanter om mee te werken is dan de 18-105 VR ?noogle schreef:Begin je met de 18-70 kitlens, kost rond de € 100 2e hands op marktplaats. Is ook niets mis mee hoor.... Met de hogere ISO's die de D90 aankan heb je niet meteen een lichtsterke lens nodig (tenzij je veel binnen fotografeert/concerten e.d.) Natuurlijk, als je het geld hebt zou ik als ik jou was voor de Tamron 17-50 2.8 gaan, maar als je dat even niet op de plank hebt liggen is de 18-70 kitlens in mijn ogen een prima startobjectief!
Michael
Ja, kort maar krachtig.Betekent het dus dat de 18-70 kwalitatief beter is of interessanter om mee te werken is dan de 18-105 VR ?
Oei !chip54 schreef:Sluit me bij Michael en Melliw aan.
En, een gezellig voorstellen?
Zoals Daniël terecht aangeeft, we hebben het hierboven over de 18-105 VR t.o.v. de 18-70 en niet over de 16-85 VR t.o.v. de 18-70harry bul schreef:Een 18/70 betere keuze dan de 16/85 kort en krachtg NEE.
groeten Harry