Ondanks dat ik bij "mijn eigen" merk gebleven ben moet ik toch nog wel wennen aan de camera.
Helaas had Damian last van de zon en de wind en had ik veel foto's met dichte ogen.
Maar over deze 3 ben ik best tevreden. Graag jullie commentaar.
01

02

03

Jij geeft precies aan waar ik mee klooi. Ik krijg dat inflitsen nog helemaal niet onder de knie omdat ik dus gewoon niet weet hoe ik het moet doen. Vaak zit ik met zwaar overbelichte foto's en weet dan niet hoe ik het moet doen.ALE schreef:De foto's zijn mooi, toch een kleine tip voor de eerste. Mooi dat je die hebt ingeflitst. Is je goed gelukt en anderzijds ook niet helemaal. Dit blijft natuurlijk persoonlijk dus doe ermee wat jezelf wil.
Ik vind bij de eerste foto de achtergrond te licht (vergelijk die maar met #2). Door je sluitersnelheid te verhogen, bijv met 2/3 tot 1 stop, wordt deze iets donkerder. Je diafragma / ISO verander je niet. Belichtingsmeter op centrum gericht, niet op spot. Door het gescheiden licht meetsysteem van Nikon (camera / flitser) krijg je nu een perfecte balans tussen achtergrond en je zoon. Zijn jas, die blauw is, komt nu perfect uit de verf evenals de andere kleuren. Schaduw partijen worden iets opgelicht. Mocht hij iets te fel verlicht worden, draai je de EV-waarde van de flitser iets omlaag. En om de lat iets hoger te leggen, en dat kan bij jou makkelijk, haal de flitser van je camera en stuur die met de ingebouwde flitser aan. Wordt die casanova van jouw nog mooier omdat door deze manier van belichten, de foto minder vlak wordt.
Just my €0,02
ALE
rocksoff schreef:Als ALE een workshop geeft, dan ben ik er graag bij.