Goois Jazz Festival (1e echte test D300)
Re: Goois Jazz Festival (1e echte test D300)
Mooie serie!!
Ook voor mij #5
Ben toch wel blij dat ik ook een D300 heb.
Ook voor mij #5
Ben toch wel blij dat ik ook een D300 heb.
Hehe, ja, weer wakker, maar ben behoorlijk brak.Pancarans schreef:Hey Dennis, weer wakker?Dennis71 schreef:Lekker hoor! Die 5e is precies op het juiste moment geknipt! Erg gaaf Irwan.![]()
Bedankt voor het compliment, wat natuurlijk ook voor Michael geldt.
En natuurlijk nogmaals bedankt voor de geweldige avond.
Groet,
Irwan
Graag gedaan

Hallo Ale,
Ik heb die plugin ook en zo ook Noise Ninja. Met de opnamen uit mijn D70s gebruikte ik ze heel vaak, maar hoef dat nu minder of niet te doen. De ruis is aanwezig, maar niet erg storend vind ik.
Gr. Irwan
Ik heb die plugin ook en zo ook Noise Ninja. Met de opnamen uit mijn D70s gebruikte ik ze heel vaak, maar hoef dat nu minder of niet te doen. De ruis is aanwezig, maar niet erg storend vind ik.
Gr. Irwan
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Prachtige foto's Irwan, je hebt duidelijk veel plezier van de D300 

Mooie eerste selectie Irwan. Nr 5 is echt een toppetje hoor. Ik hoop dat je lol hebt gehad aan de 17-55 

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Fraaie serie en ook ik vind nummer 5 om te smullen.
Goed belicht, mooie compo van een mooie vrouw.
Nummer 6 is overigens ook heel fraai.
Groeten, Gino
Goed belicht, mooie compo van een mooie vrouw.
Nummer 6 is overigens ook heel fraai.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Hey René,remoss schreef:Mooie eerste selectie Irwan. Nr 5 is echt een toppetje hoor. Ik hoop dat je lol hebt gehad aan de 17-55
Bedankt voor je commentaar enneuh ik heb echt wel lol gehad van jouw 17-55. #5 en #6, zijn eigenlijk ook een beetje van jou

Aan de andere kant heb ik er ook een zuur gevoel aan overgehouden.......

Ik spreek je!
Ook alle anderen bedankt voor het commentaar. Ik heb overigens # 5, naar het management van Candy gestuurd en gevraagd of zij kunnen regelen dat ik een handtekening op een afgedrukte versie kan krijgen. Ben benieuwd. In ieder geval las ik op haar site dat je altijd zonder gebruik van een flitser mag fotograferen tijdens haar optredens, tenzij de zaaleigenaar bezwaar heeft. Hoezo laagdrempelig?
Daar mag menig Nederlandse artiest een voorbeeld aan nemen!!
Overigens moet mijiets van het hart; # 6 heb ik gemaakt op verzoek van een bezoeker. Hij wilde op de foto met Candy. Dat heb ik gedaan en voor het forum hier heb ik die gozer er dus uitgeknipt en geshopt

De foto is dus een crop, waarbij ik iets verscherpt heb, wat maar weer de klasse van de 17-55 bevestigt. Ook had ik mijn camera nog ingesteld op het fotograferen zonder flits, waardoor de plaat behoorlijk overbelicht was. Dit was makkelijk op te lossen door de in NX2 de belichtingscorrectie op -1,87 te zetten. Ofschoon die gast een wit overhemd aan had, bleken er geen grote uitgebeten delen in de foto te zitten. Dit heeft ongetwijfeld te maken met het bereik van de sensor.
Dus ja Skippy, ik heb behoorlijk plezier van de D300.
Groet,
Irwan
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Laatst ook een optreden van Candy meegemaakt. Had volgens mij dit zelfde jurkje en zevenmijlslaarsjes aan. Top act gaf ze weg.
Nu even over de foto's: ik vind ze een beetje té oranje, zeker de huidskleur. Ben ik de enige die dat denkt, is dat nog te veranderen??
Ik doe het je in ieder geval niet na, maar volgens mij heb je veel plezier met je camera.
Jolanda
Nu even over de foto's: ik vind ze een beetje té oranje, zeker de huidskleur. Ben ik de enige die dat denkt, is dat nog te veranderen??
Ik doe het je in ieder geval niet na, maar volgens mij heb je veel plezier met je camera.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Jolanda,
Die combinatie die ze aan had stond haar niet verkeerd
Oh ja de foto's:
Je hebt gelijk. De foto's tonen erg warm in IE en ook in MS picturemanager. In CS3, NX2 en Safari zien ze er beter uit. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan. Ze zijn omgezet naar sRGB. Ik heb hier nooit last van gehad en mijn scherm heb ik gisteren nog gecalibreerd. Ik ga dus maar uit van wat ik in CS3 zie. Wel moet ik zeggen dat als je de witbalans zo aanpast dat de huid heel natuurlijk is, je ook een deel van de sfeer weghaalt. Dat is ook weer niet de bedoeling bij concertfoto's. De aanwezige verlichting geeft juist de huid een bepaalde tint.
bedankt voor de feedback in ieder geval.
Groet,
Irwan
Die combinatie die ze aan had stond haar niet verkeerd

Oh ja de foto's:
Je hebt gelijk. De foto's tonen erg warm in IE en ook in MS picturemanager. In CS3, NX2 en Safari zien ze er beter uit. Ik heb geen flauw idee hoe dit kan. Ze zijn omgezet naar sRGB. Ik heb hier nooit last van gehad en mijn scherm heb ik gisteren nog gecalibreerd. Ik ga dus maar uit van wat ik in CS3 zie. Wel moet ik zeggen dat als je de witbalans zo aanpast dat de huid heel natuurlijk is, je ook een deel van de sfeer weghaalt. Dat is ook weer niet de bedoeling bij concertfoto's. De aanwezige verlichting geeft juist de huid een bepaalde tint.
bedankt voor de feedback in ieder geval.
Groet,
Irwan
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Begrijpelijke uitleg.
Toevallig heb ik gisteren een receptie gefotografeerd en had daarbij ook hetprobleem van de wat gelere/oranje huidtint. Dit heb ik kunnen corrigeren met de witbalans. Maar inderdaad bij concertfotografie haal je dan ook een stukje sfeer weg. Duidelijk.
jolanda
Toevallig heb ik gisteren een receptie gefotografeerd en had daarbij ook hetprobleem van de wat gelere/oranje huidtint. Dit heb ik kunnen corrigeren met de witbalans. Maar inderdaad bij concertfotografie haal je dan ook een stukje sfeer weg. Duidelijk.
jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Wow,
inderdaad hele mooie foto's
dat gaat mij met mijn D200 (en dezelfde lens?) niet lukken
moet ik dan toch maar gaan sparen voor de D 300 ?
grtz Rene
inderdaad hele mooie foto's
dat gaat mij met mijn D200 (en dezelfde lens?) niet lukken
moet ik dan toch maar gaan sparen voor de D 300 ?
grtz Rene
Gave foto's Irwan en Candy mag er inderdaad wezen.
Muzikaal vind ik Boris ook niet verkeerd. Laatste cd is toch wel lekker!
Muzikaal vind ik Boris ook niet verkeerd. Laatste cd is toch wel lekker!
Groeten Marcel
Marcel bedankt.
Inderdaad is Boris niet verkeerd, al moet ik zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van zijn stem, maar de band die hij bij zich had was beregoed, zeker gezien het feit dat het nogal jonge gasten zijn.
Jammer alleen was dat hij de afsluiter was in een kleinere zaal en dat er niet veel publiek meer voor hem was. Alleen de wat jongere garde. De oudere jongere waren al aan het chillen of lagen op bed. Maar goed hij begon pas om 00:30 en speelde tot 01:45 uur.
Ik zal binnenkort nog wat plaatsen, want ja die Dennis komt ook maar niet af met zijn foto's. Het zal toch niet zo zijn dat zijn platen met de D3 het aankijken niet waard zijn..........
?
Groet,
Irwan
Inderdaad is Boris niet verkeerd, al moet ik zeggen dat ik niet zo gecharmeerd ben van zijn stem, maar de band die hij bij zich had was beregoed, zeker gezien het feit dat het nogal jonge gasten zijn.
Jammer alleen was dat hij de afsluiter was in een kleinere zaal en dat er niet veel publiek meer voor hem was. Alleen de wat jongere garde. De oudere jongere waren al aan het chillen of lagen op bed. Maar goed hij begon pas om 00:30 en speelde tot 01:45 uur.
Ik zal binnenkort nog wat plaatsen, want ja die Dennis komt ook maar niet af met zijn foto's. Het zal toch niet zo zijn dat zijn platen met de D3 het aankijken niet waard zijn..........

Groet,
Irwan
PreciesPancarans schreef: Het zal toch niet zo zijn dat zijn platen met de D3 het aankijken niet waard zijn..........![]()
?
Groet,
Irwan

Beetje druk gehad ook.