----
Re: Haven van Antwerpen, vandaag dinsdag 24 maart
prachtige serie Mike! foto 3 z/w is ook mijn favoriet.
groeten Jan.
groeten Jan.
- hvds
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Leuke serie, kaai 242
kom daar ook regelmatig met camera
henri
kom daar ook regelmatig met camera
henri
Nikon & Canon camera’s met glaswerkjes waar altijd wel wat beters voor te vinden zal zijn, maar waar ik best tevreden mee ben.
in the race for quality there is no finish line!
in the race for quality there is no finish line!
Wat een gave serie Michael, mooie scherpte en kleuren! Ondanks het grijze weer.
Geel doppie staat je niet verkeerd...
Geel doppie staat je niet verkeerd...
Groeten Marcel
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Haha die Michael = Calimero
Wat kijk je serieus, zo ken ik je niet
Gaaf zeg dat je dit kon doen, kaassie voor je natuurlijk.
Ik vind de foto's top, goede composities, mooie onscherpte en heerlijke kleuren.
Ik ben wel tegendraads; ik vind de z/w-foto's duidelijk minder dan de kleurenfoto's.

Gaaf zeg dat je dit kon doen, kaassie voor je natuurlijk.
Ik vind de foto's top, goede composities, mooie onscherpte en heerlijke kleuren.
Ik ben wel tegendraads; ik vind de z/w-foto's duidelijk minder dan de kleurenfoto's.
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Wat een afgezaagde serie zeg...... Wéér die Haven. :mrgreen:
Lekker om daar te fotograferen he Mike. Ben je nog nog de andere kaaien/dokken gegaan?
Mooie kleuren, z/w bekoort mij niet zo deze keer.
Groetjes,
Jolanda
Lekker om daar te fotograferen he Mike. Ben je nog nog de andere kaaien/dokken gegaan?
Mooie kleuren, z/w bekoort mij niet zo deze keer.
Groetjes,
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Dank voor de aanmoedigingen
Heb direct NEF en hoogste JPG geschoten, deze beelden zijn de JPG's die direct uit de D3 komen.
Hier en daar de histogram iets aangepast zo ook wat doorgedrukt.
Er zijn wat zaken die mij zijn opgevallen tijdens het schieten, heb objectieven lopen wisselen met hele harde wind,
beelden hadden absoluut geen last van stofjes of vuiltjes, dus het kan, mits je dit een beetje verdekt doet.
Het spatte zelfs op een gegeven moment. Het enige wat ik direct bij thuiskomst doe is de sensor schoonblazen
met zo'n Giotto. Heb nog nooit swaps gebruikt, zo ook niet met mijn D200/D2Xs.
Wat mij ook is opgevallen is dat die 70-200 (echt) een geweldig objectief is.
Ten eerste de controle/handling, maar vooral scherpte en kleurweergave.
Ook vigetteren is allemaal zo binnen de norm, had de correctie in de body niet eens aan staan.
Snap dus al het geneuzel niet over dit objectief, ik vind hem geweldig.
Meestal is op 200mm met windkracht 8 niet je van het uit het handje (!).
Die VR, AF-S maar ook de geweldige handling zorgt dat je complete controle houdt onder die omstandigheden.
Alle foto's zijn uit de hand geschoten.
Leuke is dat ik met de manager van de terminal visitekaartjes heb gewisseld, dus weet bij wie ik moet zijn
voor een eventueel vervolg. Foto's zijn al die richting op

Heb direct NEF en hoogste JPG geschoten, deze beelden zijn de JPG's die direct uit de D3 komen.
Hier en daar de histogram iets aangepast zo ook wat doorgedrukt.
Er zijn wat zaken die mij zijn opgevallen tijdens het schieten, heb objectieven lopen wisselen met hele harde wind,
beelden hadden absoluut geen last van stofjes of vuiltjes, dus het kan, mits je dit een beetje verdekt doet.
Het spatte zelfs op een gegeven moment. Het enige wat ik direct bij thuiskomst doe is de sensor schoonblazen
met zo'n Giotto. Heb nog nooit swaps gebruikt, zo ook niet met mijn D200/D2Xs.
Wat mij ook is opgevallen is dat die 70-200 (echt) een geweldig objectief is.
Ten eerste de controle/handling, maar vooral scherpte en kleurweergave.
Ook vigetteren is allemaal zo binnen de norm, had de correctie in de body niet eens aan staan.
Snap dus al het geneuzel niet over dit objectief, ik vind hem geweldig.
Meestal is op 200mm met windkracht 8 niet je van het uit het handje (!).
Die VR, AF-S maar ook de geweldige handling zorgt dat je complete controle houdt onder die omstandigheden.
Alle foto's zijn uit de hand geschoten.
Heb de foto zelf gemaakt, dus was bezig om die 2,5 kg onder controle te houden met windkracht 8Skippy schreef:Haha die Michael = CalimeroWat kijk je serieus, zo ken ik je niet
![]()

Dat was op z'n Amsterdams gezegd, kaassie iddSkippy schreef: Gaaf zeg dat je dit kon doen, kaassie voor je natuurlijk.

Leuke is dat ik met de manager van de terminal visitekaartjes heb gewisseld, dus weet bij wie ik moet zijn
voor een eventueel vervolg. Foto's zijn al die richting op

---
Laatst gewijzigd door mikemix op zo apr 12 2009 1:05 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Haven van Antwerpen, dinsdag 24 maart
Heel mooie serie, rijd zelf ook regelmatig in de haven rond.
Heb heel dikwijls m'n toestel bij wanneer er niets te beleven/fotograferen valt. Als er dan wel iets te zien is...... fototoestel thuis.....
Eigenlijk heb je wel geluk dat er bedrijvigheid was, foto 3 van de eerst geplaatste Z/W serie geeft eigenljik heel goed de huidige situatie in de haven weer: (bijna) geen werk, dus ook bijna geen beweging/mensen te zien. Mooi vastgelegd.
die laatst geplaatste Z/W is ook nie mis.
Greetz
Heb heel dikwijls m'n toestel bij wanneer er niets te beleven/fotograferen valt. Als er dan wel iets te zien is...... fototoestel thuis.....
Eigenlijk heb je wel geluk dat er bedrijvigheid was, foto 3 van de eerst geplaatste Z/W serie geeft eigenljik heel goed de huidige situatie in de haven weer: (bijna) geen werk, dus ook bijna geen beweging/mensen te zien. Mooi vastgelegd.
die laatst geplaatste Z/W is ook nie mis.
Greetz
- Jolanda
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dus het is ook jou opgevallen? Haven was bij mij op zondagavond toch wel een favoriet stekje om naar toe te gaan. Vorig jaar was er altijd wel wat te beleven. Grote schepen aangemeerd, laswerkzaamheden, bevoorrading etc. etc. Vorige week hebben we heel wat km gereden voordat we een schip in een dok tegenkwamen. Daarom des te bijzonder, maar wellicht verklaarbaar nu Mikemix er door de week was, dat er toch (zij het wel minimaal) bedrijvigheid op de foto is vastgelegd.jupilleke schreef:Eigenlijk heb je wel geluk dat er bedrijvigheid was, foto 3 van de eerst geplaatste Z/W serie geeft eigenljik heel goed de huidige situatie in de haven weer: (bijna) geen werk, dus ook bijna geen beweging/mensen te zien.
Jolanda
click voor mijn foto's op flickr.
Oeps. voor mij dus de eerste keer in de Haven van Antwerpen, dus gelijk met mijn neus in de boter.
Dat maakt het des te boeiender, ik ga toch echt niet denken dat ze voor me gingen poseren en dus deden of ze het druk hadden....
Dat maakt het des te boeiender, ik ga toch echt niet denken dat ze voor me gingen poseren en dus deden of ze het druk hadden....

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Was dit op een container terminal vlakbij Stabroek Michael???
Als dat zo is, daar is altijd bedrijvigheid overigens.
Je kan daar alleen het terrein niet op tenzij zoals Michael, als je er voor werk ofzo moet zijn.
Groeten, Gino
Als dat zo is, daar is altijd bedrijvigheid overigens.
Je kan daar alleen het terrein niet op tenzij zoals Michael, als je er voor werk ofzo moet zijn.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
Kaai 242.
Grote slagbomen en stond op een bezoekerslijst.
Moest evengoed paspoort (die ik vergeten was
) overleggen, die via rijbewijs ook goed was.
Grote slagbomen en stond op een bezoekerslijst.
Moest evengoed paspoort (die ik vergeten was

- Gino
- Forumlid
- Contacteer:
Had al begrepen dat het daar kaai 242 heet van Henri (hvds) maar weet niet waar kaai 242 is.
Weet wel dat er bij Stabroek ook een container terminal is en vraag me af of dat dan dezelfde is als kaai 242, snap je.
Hoor het graag.
Groeten, Gino
Weet wel dat er bij Stabroek ook een container terminal is en vraag me af of dat dan dezelfde is als kaai 242, snap je.
Hoor het graag.
Groeten, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
Gino,
Terminal- IMT
242/246
Hansa dok
Mannheimweg, Antwerpen
Ik kon de kerncentrale van doel in de verte zien liggen.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... iwloc=addr
Terminal- IMT
242/246
Hansa dok
Mannheimweg, Antwerpen
Ik kon de kerncentrale van doel in de verte zien liggen.
http://maps.google.nl/maps?f=q&source=s ... iwloc=addr
Laatst gewijzigd door mikemix op wo mar 25 2009 3:13 pm, 3 keer totaal gewijzigd.