1e dagje Hoge Veluwe 2009

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Myriad

1e dagje Hoge Veluwe 2009

Bericht door Myriad » ma mar 23 2009 11:23 pm

Het was afgelopen zondag redelijk weer (de zon was er net iets te weinig) voor een bezoekje.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: 1e dagje Hoge Veluwe 2009

Bericht door Gino » di mar 24 2009 7:17 am

Mooie streek hoor.
Leuke serie, wellicht beetje meer contrast toevoegen.
Nummer 4 valt uit de toon, past niet echt bij de rest.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

TRP
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door TRP » di mar 24 2009 6:44 pm

Leuk 1e dagje!
Foto 2 en 3 vind ik erg prettig kijken, je wordt, door de lijnen (paden) de diepte ingetrokken, heel erg mooi

Grtz,
Twan

Snah
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Snah » di mar 24 2009 7:53 pm

Een beetje meer kleur verzadiging zou voor mij aantrekkelijk zijn. Heb de indruk scherpte te missen, in nr 2, 3.
Bij nr 3 lijk je scherp gesteld te hebben op de voorgrond berk; ik zou voor de achtergrond gekozen hebben.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » di mar 24 2009 7:56 pm

Leuk.

Nummer 2 had ik iets meer naar links genomen zodat rechts alleen fietspad te zien zou zijn. Nu zie je net een stukje gras en dat maakt het wat rommelig.

Bij nummer 3 staat de boom links wat vreemd in beeld. Beter was het geweest, in de compositie, om de boom exact aan te snijden op de linkerrand, dan is het een kader in de foto, of helemaal niet in de foto op te nemen en een veel lager standpunt, kikkerperspectief, te nemen. Nu is het een leuke plaat die met iets meer aandacht een mooie foto wordt!!

Nummer 4 is wel lekker typerend voor de Hoge Veluwe maar hoort zowel qua onderwerp als qua Z/W niet in het rijtje thuis.

Is allemaal positief bedoeld hoor! Ook positief is het dat je zo weer een keertje terug kunt naar de HV en weer een dagje lekker foto's kunt gaan schieten. het is daar inderdaad erg mooi.

Myriad

Bericht door Myriad » di mar 24 2009 9:59 pm

Allen bedankt voor de positieve feedback.
De foto's zijn niet bedoeld als serie. Nr. 4 schreeuwt om zwart-wit.
TRP schreef:Foto 2 en 3 vind ik erg prettig kijken
Snah schreef:Heb de indruk scherpte te missen, in nr 2, 3.
Bij nr 3 lijk je scherp gesteld te hebben op de voorgrond berk; ik zou voor de achtergrond gekozen hebben.
Jack the Slipper schreef:Bij nummer 3 staat de boom links wat vreemd in beeld. Beter was het geweest, in de compositie, om de boom exact aan te snijden op de linkerrand, dan is het een kader in de foto ...
Smaken verschillen. Bij nr. 3 heb ik bewust scherpgesteld op de boom op de voorgrond en niet aangesneden.
Daardoor komt er voor mij meer nadruk op het pad wat er 'omheen' loopt en leidt het oog het pad en de diepte in en die hoeft voor mij niet zo scherp te zijn.
Jack the Slipper schreef:Nummer 2 had ik iets meer naar links genomen zodat rechts alleen fietspad te zien zou zijn. Nu zie je net een stukje gras en dat maakt het wat rommelig.
Ik neem liever iets meer op de foto en kan daarom nu nog kijken wat croppen met nr. 2 en 3 doet. :wink:
Jack the Slipper schreef:Ook positief is het dat je zo weer een keertje terug kunt naar de HV en weer een dagje lekker foto's kunt gaan schieten. het is daar inderdaad erg mooi.
Zo mooi zelfs; voor het 2e achtereenvolgende jaar met het gezin een abo genomen. Gaan wanneer ik/we wil(len). Lekker fietsen/picknicken en de natuur in.
Laatst gewijzigd door Myriad op di mar 24 2009 10:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Jack the Slipper

Bericht door Jack the Slipper » di mar 24 2009 10:03 pm

Waar is nummer 3 eigenlijk gemaakt?

Myriad

Bericht door Myriad » di mar 24 2009 10:18 pm

Jack the Slipper schreef:Waar is nummer 3 eigenlijk gemaakt?
Links van de ingang van het Museonder (in het centrum) loopt een pad naar de Landschappentuin; alle typen landschappen van de Hoge Veluwe in het klein.
:!: Tip: in de kikkertijd op je buik op die brug liggen met een tele.

Achter in die tuin ligt ook een vogelobservatiehut die uitkijkt op een klein (ander) boswatertje.
Weet niet precies wat voor bijzonders daar te zien is. Ik heb er het geduld en de teletoeters niet voor (over).

mikemix

Bericht door mikemix » wo mar 25 2009 10:14 am

Hele fraaie composities.
Hier en daar mis echter wat scherpte, met name foto 2, in dit geval loopt het spaak met je onderschrift.
Ik denk dus dat je hier je voordeel had gedaan met lichtsterk glas.

Myriad

Bericht door Myriad » wo mar 25 2009 7:40 pm

mikemix schreef:Hele fraaie composities.
Hier en daar mis echter wat scherpte, met name foto 2, in dit geval loopt het spaak met je onderschrift.
Ik denk dus dat je hier je voordeel had gedaan met lichtsterk glas.
Dank!

Ik zie nu de oorzaak van de onscherpte in foto 2. En dat heeft in dit geval niets met lichtsterk glas te maken.
Gemaakt met een D300 en een AF-D 28-105 f/3.5-4.5. Beslist een scherp objectief.
De foto is gemaakt op 70mm en 1/45 sec vanuit de hand op f/5.6 (diafragma voorkeuze) en 200 ISO. Stom! Had beter f/11 1/90 sec en ISO 1600 kunnen zijn (of f/8 en ISO 800).
Ik nam niet zoveel tijd om de foto te maken, laat staan de camera goed in te stellen of zelfs maar de foto te beoordelen, omdat ik niet achter wilde blijven bij mijn vooruitfietsende gezin. :cry:
De kans om ze te verbeteren (met ook beter licht) is groot; verwacht er dit jaar nog wel minstens 10x te komen. :D

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”