Hoi Barry, dit is de eerste keer dat ik hier reageer op foto's, ook dat moet geleerd zijn.
Vooraf moet ik er bij zeggen dat ik niet direct affiniteit heb met dit soort fotografie, dus mijn opmerkingen komen voort uit mijn eigen kijk hierop, en zeker niet uit deskundigheid met betrekking tot deze materie.
Op de eerste plaats vallen mij dingen op inzake de compositie: op één foto na raken alle hoofdonderwerpen het kader of vallen gedeeltelijk buiten het beeld. Als dat ook de bedoeling is geweest ontgaat mij daarvan de essentie. Ik zou zelf andere keuzes hebben gemaakt.
Bij foto 1 ligt wat mij betreft de scherpte op een minder interessante plek, foto 2 vind ik op dat punt juist erg sterk (afgezien van de compositie, met een grote lege ruimte rechts, en het feit dat een stuk van de baard van de sleutel achter een plooi in de ondergrond verdwijnt).
Over de ondergrond is al iets gezegd, die komt iets rommelig over. Bij een strak onderwerp als deze sleutels zou je een strakke ondergrond verwachten of, in contrast daarmee, juist een veel meer afwijkende ondergrond. Dat komt hier niet echt uit de verf.
Foto 3 vertoont nogal een schaduw van de sleutels, terwijl foto 4 boven een wat hinderlijke lichtvlek laat zien.
Alles overziend zou ik je in overweging geven je eerst te concentreren op de compositie.
Ik hoop dat je iets aan deze opmerkingen hebt, die uiteraard positief opbouwend bedoeld zijn. Opmerkingen maken is gemakkelijker dan een goede foto maken
Groet,
Martin