Bug D60 JPG+NEF

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
pdc_2
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Bug D60 JPG+NEF

Bericht door pdc_2 » ma mar 02 2009 8:26 am

rbfoto.nl schreef:Heel vreemd...
Nog nooit gehoord. Je kan uiteraard even Beverwijk bellen of het een bekend probleem is, misschien is het een softwarematig probleem idd en kan het zo opgelost worden.
Is hier nog iets uitgekomen?

Gr.

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » ma mar 02 2009 8:30 am

Bekende issue, het komt als je de camera niet hebt ingesteld als mass storage. De PC ziet dan een camera die hij met Windows drivers probeert uit te lezen. En die verwacht geen NEF.

Camera USB settings anders instellen en het werkt prima. (er zijn 2 opties, 1 daarvan is PTP en de andere Mass Storage, met mass storage moet het werken)
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

joepert
Forumlid
Forumlid

Bericht door joepert » ma mar 02 2009 9:41 am

a90 schreef:Bekende issue, het komt als je de camera niet hebt ingesteld als mass storage. De PC ziet dan een camera die hij met Windows drivers probeert uit te lezen. En die verwacht geen NEF.

Camera USB settings anders instellen en het werkt prima. (er zijn 2 opties, 1 daarvan is PTP en de andere Mass Storage, met mass storage moet het werken)
Voor zover ik weet zit dit niet op de D60.
Tot nu toe is het mij geen probleem om elke willekeurige cardreader te gebruiken om in windows mijn kaart uit te lezen. Als ik mijn camera aansluit op de computer zonder eerst de software te hebben geinstalleerd gaat het niet goed en krijg ik inderdaad alleen de jpeg te zien.

dirk-jan boon

Bericht door dirk-jan boon » za mar 28 2009 6:57 am

misschien geen nef codec voor windows? of nikon raw voor windows niet geinstalleerd? op mijn D50 en D70 heb ik in vista geen probleem krijg netjes de raw te zien met het capture nx logo ..

gebruik een interne mulit cardreader van 30,00 euri doet het bij mij perfect.. leest alles . sd/sdhc/cf/rs/mmc/memorystick etc..

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”