D90 en SB-600

Discussies over flitsers
Plaats reactie
JayJay

D90 en SB-600

Bericht door JayJay » za mar 28 2009 12:42 pm

Ik ben in het bezit van een D90 en een SB-600.

Een aantal zaken zijn me niet duidelijk, graag jullie hulp. :mryellow:

Is het een goed idee om bij het maken van portretten en groepsfoto's de interne flitser als commander te gebruiken en de SB-600 op een statief te plaatsen om rode ogen te vermijden? En als dat zo is, is het dan ook mogelijk de interne flitser op bijv. -3.0 te zetten om diezelfde rode ogen te vermijden, of wordt deze instelling van-3.0 dan door de SB-600 op statief automatisch overgenomen? Of het is helemaal niet nodig om de interne flitser te "knijpen" omdat de SB-600 sowieso al op statief staat?
Is het ook juist dat wanneer de SB-600 als remote flitser wordt gebruikt de brandpuntsafstand alleen handmatig kan worden ingesteld op de flitser zelf?

Ben benieuwd naar jullie reacties/ervaringen.

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: D90 en SB-600

Bericht door gijs sandberg » za mar 28 2009 12:54 pm

Berste J,

Kijk eens op pg 188 van het handboek (Commanderstand), als je -- instelt voor de interne flitser gaat een SB-600 in slave mode wel af maar geeft de interne flitser geen licht voor de foto.

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

JayJay

Bericht door JayJay » za mar 28 2009 1:45 pm

Gijs, bedankt voor de tip. Ik heb op pag. 188 gekeken. Daar staat dat de flitser wél flitst (monitor-voorflitsen). Hij flitst inderdaad in deze stand, maar betekent dit dat de flits(en) geen invloed op de foto hebben omdat de foto pas later wordt gemaakt?

George Fennes
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door George Fennes » za mar 28 2009 2:08 pm

Beste Jay Jay uit het bericht van Gijs maak ik op dat de flits GEEN invloed heeft op de foto.
gijs sandberg schreef:Berste J,

Kijk eens op pg 188 van het handboek (Commanderstand), als je -- instelt voor de interne flitser gaat een SB-600 in slave mode wel af maar geeft de interne flitser geen licht voor de foto.

Groeten, Gijs
Groetjes George :D
Blijf het objectief bekijken

JayJay

Bericht door JayJay » za mar 28 2009 4:24 pm

George, bedankt voor je bevestiging. :D

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”