Heldersehaarmode

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Arabia
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Heldersehaarmode

Bericht door Arabia » za mar 28 2009 12:31 pm

Ree schreef:Hoi Lawrence,

Bedankt voor je reactie en meedenken.

Dat de modellen verdwaasd zouden kijken kan ik me niet in vinden, dat Amy verschrikt en verkrampt overkomt zou je kunnen denken maar was niet aan de hand, deze foto is bewust gekozen, je snapt dat er heel veel meer zijn....

De lucht en het strand doen er wel degelijk toe, zoals je op de site hebt kunnen zien was het thema van deze shoot Red carpet Beachparty.

De reden waarom ruim geschoten is, is mede om de kleding en sieraden goed te laten zien in deze sfeer, er is dus gekozen om een deel krap te snijden en een deel volledig.

Ik heb ook foto's dat modellen losser kijken, lachen en champagneflessen op hun hoofd hebben, echter is wederom een bewuste keuze gemaakt voor dit soort uitstraling van de modellen...

Nogmaals dank voor je meedenken maar de keuzes die gemaakt zijn zijn bewust genomen door het hele "creatieve team"....

Het was heus wel gezellig hoor... hips hik..... :ugeek:

Afbeelding
Hee Ree,

Toen ik alles weer terug las kwam bij mij het gevoel over van "oei", misschien iets te kritisch uitgelaten... Dat was absoluut niet de bedoeling.
Probeerde opbouwend te zijn en volgens mij snapte je mijn insteek. Bedankt voor je reactie en uitleg.

Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za mar 28 2009 6:51 pm

Bedankt allemaal weer voor de leuke reacties!

@Lawrence-> Je reactie was absoluut opbouwend hoor en wordt zeker gewaardeerd! Ik wilde alleen even uitleggen waarom er sommige keuzes gemaakt zijn.
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za mar 28 2009 7:57 pm

Jeez... hoe is het mogelijk dat ik dit draadje over het hoofd heb gezien. Je hebt wederom een paar mooi modellen uitgezocht Ree. Ziet er heel verzorgd uit. Heb je bewust gekozen voor Hollywood Highlight ? Is en blijft een aparte manier van belichten. Ik twijfelde even of de neus van Kristel niet over de top was qua belichting maar het kan nog. Heb ook nog even naar de website gekeken. Complimenten, kan niet anders zeggen.
Cheers,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » za mar 28 2009 9:52 pm

Hoi Ale, bedankt voor je reactie.

Wat bedoel je precies met Hollywood Highlight?
(heb ff op google gezocht maar kan zo snel ff niets vinden)
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door ALE » za mar 28 2009 11:11 pm

Hollywood Highlights is een retoucheertechniek die erg populair is bij publiciteitsfoto's van acteurs en artiesten. Je accentueert dan de hooglichten en schaduwpartijen om op die manier een fraai effect te verkrijgen. Als ik zo naar de eerste foto van Kristel kijk, haar neus en wangen zie ik die terug. Dit geldt overigens ook voor je andere modellen. Of het een officiële benaming is weet ik niet, de term wordt regelmatig door Scott Kelby gebruikt.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » zo mar 29 2009 2:40 pm

Ok ALE bedankt voor je uitleg, ik gebruik idd voor zulk soort foto's een bepaald filter en ik gok dat die dat er in brengt.
Voor Glamour foto's vind ik het wel ok... bij gewoon portret werk zal het snel overdone zijn inderdaad.......

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”