Productfotografie Leica III f

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Productfotografie Leica III f

Bericht door Pancarans » za mar 28 2009 8:56 pm

Ze waren al te zien in een ander draadje, http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 11&t=16956 ,maar graag zou ik wat inhoudelijk commentaar willen hebben op mijn eerste poging van productfotografie.
Schroom niet en zeg wat je vindt. Nu verwacht ik niet dat iedereen op geheel didactisch verantwoorde wijze zijn antwoord weet te onderbouwen, maar doe een poging zodat ik er ook nog wat van kan leren.

Alles geschoten met een 50 mm f/ 1.8

1. F/9, S 1/20" iso 1000 en geflitst
Afbeelding

2. F/16, S 1/25" iso 1000 en geflitst
Afbeelding

3. F/14, S 1/20" iso 1000 en geflitst
Afbeelding

4. F/10, S 1/25" iso 1000 en geflitst
Afbeelding

5. F/7.1, S 1/30 iso 2000 en zonder flits
Afbeelding

Groet,
Irwan
Laatst gewijzigd door Pancarans op do apr 02 2009 12:08 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Als je Groningen ver vindt, is je wereld echt klein................

http://www.fotono.nl"

PeterG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Productfotografie Leica III f

Bericht door PeterG » za mar 28 2009 9:49 pm

Ik vind het netjes.
Prima productpresentatie.

Zal wellicht nog wel beter kunnen, maar voor mij volstaat het uitstekend.

Peter

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Produktfotografie Leica III f

Bericht door Eeuw » za mar 28 2009 11:54 pm

Dit kan beter. De achtergrond is overbelicht waardoor er clipping optreedt. Het licht is vrij hard en komt van alle kanten wat ik niet zo mooi vind. Ik zou proberen wat zachter licht te gebruiken en goed de histogram op je camera in de gaten houden. Je kunt ook je highlight waarschuwing op de camera inschakelen. In de nabewerking valt ook nog wel wat te doen, maar als het in de opname al goed zit scheelt het veel werk en tijd.
Hoe heb je je opstelling nu staan?
In ieder geval een goede poging. Ik heb trouwens ook nog zo'n camera in de kast liggen, weliswaar met geperforeerd sluitergordijn. Die van jou ziet er een stuk beter uit. Nu al :mryellow:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Pancarans » zo mar 29 2009 11:03 am

De opstelling is zomaar wat in elkaar geflanst.
Ik heb een aantal witte A4-tjes tegen elkaar gezet en voornamelijk licht wat via het raam kwam gebruikt.
Om de schaduw achter het de camera weg te halen heb ik de flitser aan de kant gezet waar de schaduw heet meeste opviel.
Ik dacht al dat de achtergrond te is, maar het is gewoon wit papier en dat is niet echt ideaal.

Wat vind je van de composities?

Bedankt voor de feedback!

Groet,
Irwan

jupilleke

Bericht door jupilleke » wo apr 01 2009 11:21 am

over productfotografie kan ik niet zo heel veel zeggen, het ziet er wel netjes uit volgens mij. Op sommigen toch een beetje te hard geflitst.

Ik zie ook dat je op de eerste foto gebruik hebt gemaakt van een jumperbruggetje om je materiaal op z'n plaats te houden....
In zulke gevallen kan je beter wat play-doh van de kids gebruiken en langs achteren je onderwerp vast maken.

greetz

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo apr 01 2009 11:42 am

Ik vind ze zeker niet verkeerd hoor. De lichte schaduwen zijn op z'n plaats, alleen is het witte wit inderdaad wel wat erg wit misschien.

Qua compositie, ik zou ook niet weten hoe de objecten anders neer te zetten. Staat er goed op dacht ik zo. Mhh, toch een puntje, bij nr1 verdwijnt het koortje rechts uit de foto en bij de laatste misschien iets meer ruimte rechts naast de gebruiksaanwijzing?

Pancarans
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Productfotografie Leica III f

Bericht door Pancarans » do apr 02 2009 12:13 am

@ Jupillke, bedankt voor je feedback. Ik heb geen kinderen, maar bedankt voor de tip.

@René, ook jij bedankt en je hebt gelijk, v.w.b. de ruimte en het wit. Maar ik heb bewust gekozen voor wat hardere flits op de achtergrond, om de papierstructuur weg te krijgen en de schaduw te verzachten.

groet, Irwan

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”