Berken voor de Tate gallery

Barbicon centre #1

Barbicon centre #2

Hoek van Jerome street en Corbet place

The American carwash company

nee anders zeg ik dat niet, had voor mij net zo goed in iedere stad kunnen zijnmiesnert schreef:Kun je niet zien dat dit een weekendje Londen was? Hoezo?
typisch londen is voor mij het rad en de brug en die speciale outfits van de politiemannenmiesnert schreef:Staan echt typisch Londese dingen op de foto's.
Hoeft ook niet als je dat niet wilt maar de topicnaam weekendje londen past hier in iedergeval nietmiesnert schreef:Ik fotografeer liever geen platgetreden paden en clichématige onderwerpen zoals de 10000000-den foto's die al van de toeristische trekpleisters in Londen bestaan, als ik dat wil zien zoek ik die foto's wel op op internet.
primamiesnert schreef:Voor mij past de titel wel.
Dit is voor mij een typisch weekend London (of als ik ergens anders was zou ik ook andere dingen dan toeristische dingen fotograferen).
Toeristische attracties zijn er voor toeristen en hebben weinig met een stad te maken. Ik ga in Amsterdam toch ook geen rondvaart maken en daarna de Dam bekijken? Toeristische trekpleisters laten je een stad zien, maar dit is niet de stad van de bewoners. Mijn vriendin komt uit Londen en ik kom er regelmatig, en geloof me, deze foto's zijn meer Londen dan een foto van het oog, the big ben en de tower bridge. Een Londenaar komt net zo min op die plekken als een Amsterdammer een rondvaart maakt.
En ook als ik ergens ben waar ik niemand ken dan ga ik niet als een mak lam alle teoristen dingen doen die een reisgids me adviseert. Ik zoek liever naar onbekendere dingen die mensen die ergens wonen zelf tof vinden, dan kom je op veel specialere apartere leukere plekken terecht, maar misschien is dat een manier van reizen die niet voor iedereen is.