Flits statief en paraplu

Discussies over flitsers
ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: Flits statief en paraplu

Bericht door ALE » ma mar 30 2009 4:55 pm

Hoi Maud,

Ik heb bewust voor de witte plu-tjes gekozen. Nu ben ik makkelijk instaat om eventueel met gels te werken anders haal ik de nodige uitdagingen weer op mijn nek indien ik met gekeurde paraplu's (bijv. goud) ga werken. Bij je SB-600 wordt een voetje geleverd, de AS-19. Die kan je op het statief schroeven vermits die maar is uitgerust met een spigot koppeling. Mooier is een universele paraplu/flits houder die ik eerder heb aangegeven, dan ben je ineens klaar en die heb je toch nodig indien je met een paraplu gaat werken. Ik ben ook aan het rondkijken voor reflectie schermen. Hier heb ik wel heel duidelijk gezien dat er heel veel rommel wordt verkocht. Ik kom iedere keer uit bij de "grote" jongens, maar dat kost wel serieus geld. Kijk maar eens bij California Sunbounce. Hier praat je over het echte werk.

Luc,

Wat te denken van deze paraplu. Heeft een witte binnenzijde en zwart van buiten. Is dus niet zo'n luxe dat je het zwart van de paraplu kan scheiden, daar zit een ander prijskaartje aan.

Algemene opmerking. Natuurlijk zit er verschil in kwaliteit. Ik heb mijn set nu zo'n kleine 3 jaar en er mankeert totaal niets aan. Indien je hier mee omgaat zoals een goed huisvader betaamd is er niets aan de hand. Ben je meer van het gooi en smijt werk type, geef dan meer geld uit en ga voor de zware kwaliteit.

Suc6,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » ma mar 30 2009 4:59 pm

ALE schreef:Hoi Maud,

Ik heb bewust voor de witte plu-tjes gekozen. Nu ben ik makkelijk instaat om eventueel met gels te werken anders haal ik de nodige uitdagingen weer op mijn nek indien ik met gekeurde paraplu's (bijv. goud) ga werken. Bij je SB-600 wordt een voetje geleverd, de AS-19. Die kan je op het statief schroeven vermits die maar is uitgerust met een spigot koppeling. Mooier is een universele paraplu/flits houder die ik eerder heb aangegeven, dan ben je ineens klaar en die heb je toch nodig indien je met een paraplu gaat werken. Ik ben ook aan het rondkijken voor reflectie schermen. Hier heb ik wel heel duidelijk gezien dat er heel veel rommel wordt verkocht. Ik kom iedere keer uit bij de "grote" jongens, maar dat kost wel serieus geld. Kijk maar eens bij California Sunbounce. Hier praat je over het echte werk.
Hai,
ja had al gezien dat zo'n parapluhouder dat ik daar de flitser en de houder in kan zetten.
Die gels staan inderdaad al op lijstje en dan met die oranje kan ik inderdaad goed beetje nabootsen :)
ga eens naar je link kijken, dank weer!

Link bekeken en ja dit is het echte werk, ook de locaties trouwens :wink:
gr.
Maud
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door foto-ed » ma mar 30 2009 6:59 pm

Het voetje dat je bij je flitser meegeleverd krijgt kan je op een lampstatief zetten. Echter; bij gebruik van radiotriggers (bv. de cactus) kan je de trigger NIET vastzetten. Ik heb al een keer gehad dat de flitser met trigger en al van +/- 2 meter naar beneden viel. Gelukkig is alles heel gebleven! Wat ik je dan kan aanraden is deze: http://www.cameratools.nl/LUM5040-artik ... -Shoe.html
Hier kan je de trigger mee vastzetten en daar op de SB600 of SB800.
Succes ermee!

EDIT: O ja, voor de mensen die op zoek zijn naar gelfilters kan ik jullie deze aanraden; http://flashgels.co.uk/shop/index.php?m ... ucts_id=48
Ik heb ze hier ook besteld en je krijgt ze voorgeknipt en met klittenband thuis gestuurd. Ik gebruik deze eigenlijk nooit in combinatie met een paraplu, altijd rechtstreeks
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Plaats reactie

Terug naar “Flitsers”