gitaar

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
lucy

gitaar

Bericht door lucy » zo mar 29 2009 10:18 pm

Dag, Ik heb nog erg veel moeite met composities. Dit keer heb ik geprobeerd om de gitaar van mijn grote liefde vast te leggen.

Lucy

1)

Afbeelding

2)

Afbeelding

3)

Afbeelding

4)

Afbeelding

ALE
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: gitaar

Bericht door ALE » zo mar 29 2009 11:13 pm

Ik vind je compositie helemaal niet verkeert hoor. De achtergrond is rustig en past goed bij het onderwerp. Lekker creatief met die half hoge laarzen. De gitaren staan ook niet centraal opgesteld en door een goed gebruik van je diafragma wordt het oog er op een plezierige manier naar toegeleid. De tweede foto had misschien een ietsje meer contrast kunnen gebruiken.
Suc6 en blijven oefenen,

ALE
Laatst gewijzigd door ALE op zo mar 29 2009 11:17 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » zo mar 29 2009 11:16 pm

Ik vind het zo slecht nog niet hoor, misschien kun je er ook een aantal maken waar de strat helemaal op staat.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma mar 30 2009 6:56 am

1 & 3 vind ik erg prettig om naar te kijken.
Nummer 4 past niet zo in de serie omdat deze nogal donker is, mijn mening.

Groetjes, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

lucy

Bericht door lucy » ma mar 30 2009 1:00 pm

@ Luc, de foto's met de hele strat hadden geen mooie achtergrond. Ik ga daar nog iets mee doen. Om de hoek staat vaak een pickup, de laadbak is perfect als achtergrond, even met de eigenaar in gesprek gaan.

@ Ale, Ik heb nog geen idee hoe ik het contrast omhoog kan gooien. Ik moet mij nog helemaal orienteren in fotobewerking.

@ Gino, klopt dat die laatste niet zo in de serie past. Ik heb deze op een ander moment gemaakt, wilde hem toch even laten zien. :)

Bedankt voor jullie reacties.

Lucy

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » ma mar 30 2009 6:41 pm

De composities vind ik mooi, alleen niet helemaal scherp. Bij foto 4 vind ik de kleuren niet zo mooi, het prachtige sunburst van de gitaar komt er niet zo mooi uit....

lucy

Bericht door lucy » ma mar 30 2009 7:14 pm

Boldey, kan je mij wat meer uitleggen over de scherpte. Wat doe ik verkeerd. Is het een verkeerd diafragma keuze. Ik heb geen statief gebruikt, misschien is dat het?
Ik wil graag leren. Over de kleuren van foto 4 ben ik het met je eens. De originele kleur van de gitaar komt niet over.

Lucy

Frederix

Bericht door Frederix » ma mar 30 2009 8:34 pm

Hoi Lucy,

Mooie serie, vooral de eerste drie foto's vind ik qua kleur en scherpte/onscherpte erg mooi. De glans van de gitaar zelf op de eerste en derde foto en het zacht-glanzende metaal van de knoppen van de tweede foto komen erg goed uit de verf. (je merkt ongetwijfeld wel dat ik totaal niets van gitaren weet)

Boldey
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Boldey » ma mar 30 2009 10:05 pm

lucy schreef:Boldey, kan je mij wat meer uitleggen over de scherpte. Wat doe ik verkeerd. Is het een verkeerd diafragma keuze. Ik heb geen statief gebruikt, misschien is dat het?
Ik wil graag leren. Over de kleuren van foto 4 ben ik het met je eens. De originele kleur van de gitaar komt niet over.

Lucy
Ik bedoel dat foto 2 en 4 een beetje bewogen zijn, of zo komt het op mij over, misschien is het wat anders...

lucy

Bericht door lucy » ma mar 30 2009 10:13 pm

Ik bedoel dat foto 2 en 4 een beetje bewogen zijn, of zo komt het op mij over, misschien is het wat anders...
Ok, dat zou kunnen. Dank je wel.

Ik vind het een leuk onderwerp om te fotograferen,komt vast nog een vervolg.

Lucy

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”