Foto's hoofdklasse hockey Amsterdam Dames & Heren

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Foto's hoofdklasse hockey Amsterdam Dames & Heren

Bericht door Cees » ma mar 30 2009 9:38 pm

Zoals Patrick beschreef, zat ik de eerste wedstrijd aan de andere kant van het veld. Dat waren dus de dames.
Een viertal foto's, veel minder spectaculair als de heren, maar ook daar wordt soms echt fel om de bal geknokt.

1. Strafcorner Den Bosch
Afbeelding

2. Waarom speel je dan ook met nr. 13?
Afbeelding

3.
Afbeelding

De heren volgen later.
4.
Afbeelding
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

emiel
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door emiel » ma mar 30 2009 9:40 pm

marco,

mooie strakke platen, maar kijk dat je de echte actie (zoals in 1) pakt. Let ook even op de compositie / crop, op een aantal staan halve spelers die je normaal gesproken wegcropt.

ajuus
emiel

ALE
Clublid
Clublid

Bericht door ALE » ma mar 30 2009 11:48 pm

chip54 schreef:Zoals Patrick beschreef, zat ik de eerste wedstrijd aan de andere kant van het veld. Dat waren dus de dames.
Waarom verbaast mij dit nu niet.... :lol: :lol: :lol:

Misschien minder spectaculair maar ze mogen er wel zijn Cees, de foto's dan wel te verstaan. Mooi vastgelegd.
Groet,

ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 31 2009 12:53 am

Marco schreef:
ahhveurink schreef: Kun je mij aangeven hoe je de verschillen in 9,21,51 en 51 3D ervaart?
Groetjes, Anja
In deze situatie beviel 51 focuspunten mij het beste.
Doordat er veel spelers door elkaar lopen, kan de 3D tracking het niet altijd volgen, gaat erg makkelijk achter de verkeerde speler aan, degene die niet aan de bal is en jij scherp wil hebben. Voelt een beetje alsof de camera de macht overneemt....
Ik kan met mijn D200 kiezen uit 7 of 11. Ik heb het idee dat 7 beter werkt voor mij. Meestal heb ik het middelste scherpstelpunt geselecteerd staan. Een crop maak ik achteraf eventueel wel. Je loopt echter altijd het risico dat je niet alles dat een foto maakt erop hebt op deze manier, maar het spel is zo snel dat even snel een ander scherpstelpunt selecteren vaak niet lukt.

Alle opties als "hoe lang wachten met overstappen naar een ander persoon in beeld" heb ik UIT staan. Het scherpstelpunt moet je volgen, en niets meer. Wellicht vergis ik me hoor. Iemand daar andere ideeën over?
a90 schreef:Oei wat een fijne platen Marco, Die eerste knalt er echt uit !!!

Wat denk je, zou dit terrein zijn voor een 400 ? of zit je dan echt te dicht op de actie ??
Dat moet bijna wel; bijna alle pro's hebben standaard een 300mm of 400mm prime voor hun neus. Ik schiet met een zoomobjectief en blijk achteraf steeds de foto's veel korter geschoten te selecteren voor publicatie... Ik zou het zeker een keer proberen als ik jouw was! Zowel Bloemendaal, Amsterdam en Pinoké zitten in ieder geval niet ver van je af. De andere teams weet ik niet. In de praktijk doe ik Bloemendaal omdat het zo vlakbij is voor me (en het is een lekker aanvallend spelend team!) of Amsterdam (die spelen in het Wagenerstadion in Amstelveen, Pinoké zit er pal naast).
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » di mar 31 2009 12:55 am

@Cees: ik vind foto 4 je beste! Benieuwd naar je foto's van de heren...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”