D70 en gebruik van de interne flits
D70 en gebruik van de interne flits
hey hallo allemaal. Er is mij iets niet geheel duidelijk over het gebruik van de interne flits i.c.m. de P-stand van het toestel. Als je bijv. het toestel een belichting laat maken in deze P-stand, bijv. f2.8 - 1/30. Mijn vraag is nu wanneer je de interne flitser aanzet, blijft deze belichting in de P-stand ongewijzigd. Maar eigenlijk zou hij toch wat moeten veranderen omdat de flits nu ook gebruikt wordt?
Ik lees jullie reacties wel!
alvast bedankt!
Ik lees jullie reacties wel!
alvast bedankt!
- Brenzef
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Idd vreemd.Gilbert1976 schreef:vreemd vreemd, heb t idee dat hij namelijk nooit veranderd, zelfs als je een sluitertijd van 1/15 hebt.....anyone?
Ik heb het even gecontroleerd, en in het display floept hij naar 1/60e zodra ik op het pop-up knopje van de flitser druk.
Bij mij flitst hij niet automatisch, wellicht heb je dat aanstaan zodat je niet ziet dat hij versprint naar 1/60e.
Je kunt ook een test foto maken en even in de EXIF kijken wat voor sluitertijd er is gebruikt.
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Als je nu eens het knopje van de flits vasthoud en aan je wieltje draait, dan kan je waarschijnlijk iets selecteren in je LCD bovenop? een flitslogotje (standaard flits hierbij springt ie naar 1/60e), iets van slow-sync (dan kan je flitsen met langere sluitertijden oftewel voorste grodijnflitsen)), en iets van rear-curtain (achterste gordijn flitsen), en iets van rode ogen.
PS.: dit staat denk ik toch wel heeeeeeeeeeeeeeel duidelijk in de handleiding.
Edit: gevonden pagina 94 t/m 100 (lezen)
PS.: dit staat denk ik toch wel heeeeeeeeeeeeeeel duidelijk in de handleiding.
Edit: gevonden pagina 94 t/m 100 (lezen)
http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
hey, ik ben er uit hoor!
twee dingen; ten eerste stond mn flits op sync ofzo, dus langere sluitertijden en in t menu persoonlijke instellingen stond de max. sluitertijd op 1/15. Dit is een beetje onduidelijk in dat menu want als je dan op je helpfunctie kijkt, dan staat er "langste sluitertijd" maar hierbij staat niet vermeld dat dit is i.c.m. flits.
bedankt allemaal,
groeten,
Gilbert
twee dingen; ten eerste stond mn flits op sync ofzo, dus langere sluitertijden en in t menu persoonlijke instellingen stond de max. sluitertijd op 1/15. Dit is een beetje onduidelijk in dat menu want als je dan op je helpfunctie kijkt, dan staat er "langste sluitertijd" maar hierbij staat niet vermeld dat dit is i.c.m. flits.
bedankt allemaal,
groeten,
Gilbert
- M.Oorthuis
- Forumlid
- Contacteer:
Uhm, wat wil je hiermee? De verklaring hiervoor heb ik gegeven met de afbeeldingen van de handleiding er zelfs bij voor de oplossingen om dit anders in te stellen.Thik Hai schreef:Op mijn D80 krijg ik ook 1/60 na het inschakelen van de interne flitser in de P-stand. Is 1/25 - 3.5 in P zonder flitser.
Groetjes
Dus ook voor de D80 geldt, standaardflitsen zet de camera op 1/60e, bij slow-sync flitsen kan je langere sluitertijden combineren met een flits.
Pagina 40 t/m 42 in je handleiding.

http://www.oorthuisfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false;