Marten schreef:Bij NPO is een aankoopnota / betaalbewijs altijd noodzakelijk. Dat kan van alles zijn, bv. een computeruitdraai van een Paypall betalings bevestiging, of een mail met een betalingsbevestiging van de leverancier.Riemke schreef:Weet iemand hoe het zit met verzekeren van apparatuur waar je geen aankoopnota's van hebt? Ik denk hierbij aan apparatuur die je bijv. via Marktplaats of een andere veilingsite gekocht hebt. Daar heb je geen aankoopbewijs van.
Ik heb bij NPO een objectief verzekerd dat ik van een particulier op MP heb gekocht. Een eenvoudig bewijs van betaling van de verkoper was genoeg.
Zolang het product, serienummer en bedrag er maar op staat.
Ook mijn apparatuur is eind verleden jaar bij NPO verzekerd. Daar kreeg ik juist het verzoek om "GEEN" nota's/betaalbewijzen mee te sturen. Wel het verzoek om een specificatie van de apparatuur met serienummers mee te sturen met daarop per item de verzekerde waarde. Vrij recentelijk de lijst weer geupdate, en ook zonder nota's geaccepteerd. Bij schade/diefstal waarbij men twijfelt aan de opgegeven waarde van de apparatuur, doet men altijd een controle. M.a.w. wel de bonnen bewaren!