Strand zwart wit

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Plaats reactie
Ree
Forumlid
Forumlid

Strand zwart wit

Bericht door Ree » wo apr 01 2009 11:33 am

Mede geinspireerd door de serie van Mike en de LX3's ben ik ook eens met zwart wit omzetting aan de gang gegaan.. en uhhh zou ik het licht gezien hebben?

Graag hoor ik jullie reactie....

foto 1

Afbeelding

foto 2

Afbeelding
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

Zoals mijn Nikon thuis klikt... klikt hij overal....

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Re: Strand zwart wit

Bericht door remoss » wo apr 01 2009 11:36 am

Lekker platen, mooi contrastrijk. Nr2 vind ik de mooiste, alhoewel de zee heel langzaam naar rechts leegloopt :)

mikemix

Bericht door mikemix » wo apr 01 2009 11:51 am

Gave platen.
Had de eerste ook wel eens willen zien bij "volle" opening.
Qua omzetting en toning vind ik ze fraai.

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo apr 01 2009 12:21 pm

Hoewel ik de zwart-wit omzetting aardig goed vind ben ik niet zo enthousiast over de onderwerpkeuze. Het komt erg druk en rommelig over. Misschien moet je meer in vlakverdelingen denken. Mooie grijstonen bij elkaar zoeken of juist het harde contrast opzoeken. Hier zit je er een beetje tussenin als je het mij vraagt. Verder vind ik de onscherpte in de tweede foto heel raar. Vooral dat witte kopje lijkt niet natuurlijk.
Als je inspiratie uit de LX3 foto's komt die met Dynamic B&W zijn genomen heb ik slecht nieuws. Dat evenaar je nooit... :lol:
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo apr 01 2009 10:31 pm

Heren bedankt voor het commentaar en tips.

@Remoss-> Klopt het is Eb aan het worden :mrgreen:

@Mike-> Krijg je bij volle opening niet hetzelfde effect als op de tweede foto, onscherpe golven en zo? En zo ja zou je dit mooier vinden?

@Eeuw->
Ik heb deze foto's genomen als zijnde kleurenfoto's, het zijn mijn eerste stapjes op zwart/wit gebied dus ik denk nog niet in grijsvlakken e.d. Pas bij thuiskomst ben ik met de z/w omzetting aan de gang gegaan... idd niet ideaal dus....
Onscherpte op die tweede is idd wat raar zo he... is bij de kleurenversie ook zo... zou dit een beperking van mijn lens zijn, of bewegingsonscherpte door de bewegende golf? Of hebbie nog andere opties?
eeuw schreef:Als je inspiratie uit de LX3 foto's komt die met Dynamic B&W zijn genomen heb ik slecht nieuws. Dat evenaar je nooit... :lol:
Ach inspiratie kan geen kwaad toch?
Verdien wat bij met je mooiste foto's: http://submit.shutterstock.com/?ref=184063

a90
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door a90 » wo apr 01 2009 10:35 pm

Ik vind met name foto 2 wel ok. Ben er alleen niet uit wat ik nou van de onscherpte vind in de zee, Hij lijkt op een vreemde manier scherp.

Wat voor objectief was dit ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Eeuw
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Eeuw » wo apr 01 2009 10:39 pm

Ree schreef: Onscherpte op die tweede is idd wat raar zo he... is bij de kleurenversie ook zo... zou dit een beperking van mijn lens zijn, of bewegingsonscherpte door de bewegende golf?
Geen idee, ik ken het objectief niet. Misschien dat iemand anders er iets over kan zeggen.
Ree schreef: Ach inspiratie kan geen kwaad toch?
Zeker niet! En het blijkt wereldwijd een hele goede inspiratiebron te zijn.. :)
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » wo apr 01 2009 10:50 pm

a90 schreef:Ik vind met name foto 2 wel ok. Ben er alleen niet uit wat ik nou van de onscherpte vind in de zee, Hij lijkt op een vreemde manier scherp.

Wat voor objectief was dit ?
Gebruikte objectief is de Nikkor 80-400 vr, is waarschijnlijk ook niet het meest geschikte objectief hiervoor, maar uhhh hij zat nu eenmaal op mijn body.
Ik was ook net op tijd want de beheerder van de strandtent was al onderweg om zijn stoelen weer terug te halen....

mikemix

Bericht door mikemix » wo apr 01 2009 11:37 pm

Had je de VR aanstaan?

GdP

Bericht door GdP » do apr 02 2009 12:57 am

Qua zwart/wit omzetting vind ik de foto’s wel geslaagd. Qua onderwerp kunnen ze mij niet boeien en vind ik wat onscherp is in foto 2 storend.

Ree
Forumlid
Forumlid

Bericht door Ree » do apr 02 2009 10:44 am

@Mike-> Ja klopt... was toch op 400 mm

@GdP-> jammer dat je twee lege stoelen en een sportieve vrouw niet kan waarderen.. ieder zijn ding maar he.... ;-)

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”