Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
Plaats reactie
foto-ed
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!

Bericht door foto-ed » do mar 26 2009 9:01 pm

Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!

Groetjes maar weer!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid

Skippy
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!

Bericht door Skippy » do mar 26 2009 9:53 pm

foto-ed schreef:Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!

Groetjes maar weer!
Hoe werkt dit Ed, als een extra zichtbare bewerkingsstap in Lightroom? En is dezelfde software dan geldig voor PS én LR?

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr mar 27 2009 12:59 am

Skippy schreef:
foto-ed schreef:Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!

Groetjes maar weer!
Hoe werkt dit Ed, als een extra zichtbare bewerkingsstap in Lightroom? En is dezelfde software dan geldig voor PS én LR?
LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Patrick » vr mar 27 2009 1:39 am

luc schreef:LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR
Jammer. TIFF files zijn altijd "verschrikkelijk" groot. Ik zou veel liever zien dat het geheel lossless op een serie NEFjes kan worden losgelaten...
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

luc
Forumlid
Forumlid

Bericht door luc » vr mar 27 2009 8:49 am

Patrick schreef:
luc schreef:LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR
Jammer. TIFF files zijn altijd "verschrikkelijk" groot. Ik zou veel liever zien dat het geheel lossless op een serie NEFjes kan worden losgelaten...
Inderdaad tiff of psd beide aan de grote kant. eigenlijk zou je gewoon een virtuele kopie moeten kunnen bewerken van je NEF Volgens mij word daar nog aan gewerkt omdat die keuzes wel al in het menu zitten maar je kunt ze nog niet selecteren.

Luc.
Life is like A camera Lens.
Focus only on wath's inportant
and you will capture it perfectly
flickr

JayJay

Bericht door JayJay » do apr 02 2009 3:22 pm

Ik kreeg vandaag het volgende mailtje van Nik Software:

Dear Jack,

thank you for your e-mail and sorry for the delay.
All our products will be Lightroom compatible by this summer.
Only the Color Efex Pro are available as NX2 version. The other products are not planed to be NX2 compatible.
If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.

Kind regards from Hamburg
Nik Support Team

We zitten nu dus niet meer aan een peperdure versie van Photoshop CS 4 vast..... :D :lol:

mikemix

Bericht door mikemix » do apr 02 2009 5:31 pm

Sowieso moet je CS4 links laten liggen, nog steeds 32 bit, helaas :huh:
Maar goed daar ging deze draad niet over.
Back on-topic.

ArjanL
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door ArjanL » do apr 02 2009 6:04 pm

luc schreef:
Patrick schreef:
Inderdaad tiff of psd beide aan de grote kant. eigenlijk zou je gewoon een virtuele kopie moeten kunnen bewerken van je NEF Volgens mij word daar nog aan gewerkt omdat die keuzes wel al in het menu zitten maar je kunt ze nog niet selecteren.

Luc.
Ik weet niet of ik bovenstaande helemaal goed begrijp, maar een geëxporteerd beeld uit LR is het originele beeld met toegepaste bewerkingen; een nieuwe versie van dat originele beeld dus (tiff, psd of jpg). Het originele beeld wordt niet gewijzigd. De bewerkingen worden in een xml-bestandje opgeslagen (enkele kb's). Bij selecteren van het originele beeld in Lightroom worden de bewerkingen getoond; je kunt ook bewerkingen weer ongedaan maken. Je hoeft dus geen dubbele beelden te bewaren en die virtuele 'kopie' bestaat al.
Exporteer alleen beelden die je wilt gebruiken voor web of print o.i.d. Voorwaarde is dat je alles altijd via Lightroom doet.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”