Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!
Groetjes maar weer!
Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!
- foto-ed
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!
Nikon (Club Nederland) Gek én NPS-lid
-
- Moderator
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Nik Software Color Efex Pro 3.0 nu ook voor Lightroom!
Hoe werkt dit Ed, als een extra zichtbare bewerkingsstap in Lightroom? En is dezelfde software dan geldig voor PS én LR?foto-ed schreef:Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!
Groetjes maar weer!
LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LRSkippy schreef:Hoe werkt dit Ed, als een extra zichtbare bewerkingsstap in Lightroom? En is dezelfde software dan geldig voor PS én LR?foto-ed schreef:Zojuist een mail gekregen van Nik Software dat Color Efex nu ook beschikbaar is voor Lightroom. Gelijk de update maar gedownload en geïnstalleerd. Even een testje gemaakt en het werkt hier wel mooi!!!
Groetjes maar weer!
Luc.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Jammer. TIFF files zijn altijd "verschrikkelijk" groot. Ik zou veel liever zien dat het geheel lossless op een serie NEFjes kan worden losgelaten...luc schreef:LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR
Inderdaad tiff of psd beide aan de grote kant. eigenlijk zou je gewoon een virtuele kopie moeten kunnen bewerken van je NEF Volgens mij word daar nog aan gewerkt omdat die keuzes wel al in het menu zitten maar je kunt ze nog niet selecteren.Patrick schreef:Jammer. TIFF files zijn altijd "verschrikkelijk" groot. Ik zou veel liever zien dat het geheel lossless op een serie NEFjes kan worden losgelaten...luc schreef:LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR
Luc.
Ik kreeg vandaag het volgende mailtje van Nik Software:
Dear Jack,
thank you for your e-mail and sorry for the delay.
All our products will be Lightroom compatible by this summer.
Only the Color Efex Pro are available as NX2 version. The other products are not planed to be NX2 compatible.
If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
Kind regards from Hamburg
Nik Support Team
We zitten nu dus niet meer aan een peperdure versie van Photoshop CS 4 vast.....

Dear Jack,
thank you for your e-mail and sorry for the delay.
All our products will be Lightroom compatible by this summer.
Only the Color Efex Pro are available as NX2 version. The other products are not planed to be NX2 compatible.
If you have any further questions, please do not hesitate to contact us.
Kind regards from Hamburg
Nik Support Team
We zitten nu dus niet meer aan een peperdure versie van Photoshop CS 4 vast.....

Sowieso moet je CS4 links laten liggen, nog steeds 32 bit, helaas 
Maar goed daar ging deze draad niet over.
Back on-topic.

Maar goed daar ging deze draad niet over.
Back on-topic.
- ArjanL
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik weet niet of ik bovenstaande helemaal goed begrijp, maar een geëxporteerd beeld uit LR is het originele beeld met toegepaste bewerkingen; een nieuwe versie van dat originele beeld dus (tiff, psd of jpg). Het originele beeld wordt niet gewijzigd. De bewerkingen worden in een xml-bestandje opgeslagen (enkele kb's). Bij selecteren van het originele beeld in Lightroom worden de bewerkingen getoond; je kunt ook bewerkingen weer ongedaan maken. Je hoeft dus geen dubbele beelden te bewaren en die virtuele 'kopie' bestaat al.luc schreef:Inderdaad tiff of psd beide aan de grote kant. eigenlijk zou je gewoon een virtuele kopie moeten kunnen bewerken van je NEF Volgens mij word daar nog aan gewerkt omdat die keuzes wel al in het menu zitten maar je kunt ze nog niet selecteren.Patrick schreef:Jammer. TIFF files zijn altijd "verschrikkelijk" groot. Ik zou veel liever zien dat het geheel lossless op een serie NEFjes kan worden losgelaten...luc schreef:LR exporteert een .tif waar je de bewerkingen op toepast en zover ik kan zien werkt het zowel in PS als in LR
Luc.
Exporteer alleen beelden die je wilt gebruiken voor web of print o.i.d. Voorwaarde is dat je alles altijd via Lightroom doet.
http://www.arjanlaging.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!
Omdat het kan, wil niet zeggen dat het ook moet!