Vraag je aan de deskundigen op gebied van .NET framework:
Ik heb een tijdje terug NX geinstalleerd op mijn XP computer. Daarbij werd een melding gegeven dat .NET Framework, minimaal versie 1.1. nodig was. Die versie (1.1) heb ik van de Microsoft site gedownload, daarna NX geinstallerd en de zaak werkte prima.
Nu heb ik recent een laptop gekocht en daar zit Vista Home Premium op.
Ook hier mijn NX op geinstalleerd en weer werd gevraagd om . NET Framework. Ik heb weer de versie 1.1. gedownload en geinstalleerd en ook nu werkte NX (onder Vista dus)
MAAR: er is door de installatie van .NET Framework een extra account op mijn laptop geinstalleerd: "ASP.NET Machine account" die beveiligd is met een wachtwoord dat ik niet ken! Zonder dat wachtwoord kan ik geen nieuwe programma's meer installeren noch oude verwijderen.
Ook het wissen van .NET is onmogelijk, evenals het gebruik maken van een herstelpunt, ZONDER DAT ONBEKENDE wachtwoord. Als je op internet zoekt komt dit probleem vaker voor.
Ik heb dus de harde schijf moeten formatteren en Vista er opnieuw opgezet.
En u mijn vraag:
Hoe kan ik mijn NX installeren (onder Vista) zonder .NET framework of als dat niet kan:
welke versie heb ik van . NET Framework nodig zonder dat de hierboven beschreven ellende weer optreedt?
Ben benieuwd naar jullie reactie.
Capture NX vraagt om .NET framework: maar welke versie?
Ik heb ook sinds kort Vista HP maar bij installatie van NX werd niet gevraagd om .Net framework te installeren. Blijkbaar is dit al via de windows-updates binnengehaald. Ik heb dus ook geen probleem van een extra account.
Ik heb wel een ander probleem. Ik kom nl niet meer via Vista op NCN maar hiervoor zal ik even naar het juiste topic gaan.
Ik heb wel een ander probleem. Ik kom nl niet meer via Vista op NCN maar hiervoor zal ik even naar het juiste topic gaan.