Peterbilt in de zon

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
Plaats reactie
ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Peterbilt in de zon

Bericht door ReneG » zo apr 05 2009 11:50 pm

Ik ben nog een beginner maar ik heb (naar mijn mening) een aardige serie foto's gemaakt van een Peterbilt truck, die ik toch eens wil laten beoordelen. Foto's met D90 en 18-70 Nikkor lens. De omstandigheden vond ik wat lastig, zeer felle laagstaande zon en een flink opgepoetste truck die glom als een spiegel. Om te voorkomen dat de lucht te veel overbelicht raakte heb ik centerweighted lichtmeting gebruikt.
De foto's zijn licht bewerkt: Belichting nog wat teruggeschroefd, een beetje hoge lichten correctie, crop en her en der een beetje met de kleuren gespeeld. Oh en de nummerplaten zijn 'geanonimiseerd'.

Overigens: Kan in deze situatie een polarisatiefilter van toegevoegde waarde zijn? De schitteringen her en der zouden van mij wat minder mogen, al zou ik het jammer vinden als een aantal reflecties eruit zouden verdwijnen. (Bij foto 2 zie je bijvoorbeeld linksonder zelfs nog een 'wolkje' gereflecteerd in de lak).

1.) f/8, 1/320 sec
Afbeelding

2.) f/10, 1/400 sec
Afbeelding

3.) f/6.3, 1/640 sec
Afbeelding

4.) f/8, 1/250 sec
Afbeelding
Spul waarmee je foto's maakt...

Inge

Re: Peterbilt in de zon

Bericht door Inge » ma apr 06 2009 10:04 am

Ik vind het jammer dat bij foto 2 niet de hele " grill" (??) erop staat. Volgens mij kijkt het lekkerder weg als het er wel helemaal op staat. Ik ben erg voor krappe foto's maar dan moet wel datgene waar je de aandacht op wilt verstigen er helemaal op staan. Verder vind ik de kleuren lekker fris, mooi.

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » ma apr 06 2009 6:55 pm

Inge schreef:Ik vind het jammer dat bij foto 2 niet de hele " grill" (??) erop staat. Volgens mij kijkt het lekkerder weg als het er wel helemaal op staat. Ik ben erg voor krappe foto's maar dan moet wel datgene waar je de aandacht op wilt verstigen er helemaal op staan. Verder vind ik de kleuren lekker fris, mooi.
Bedankt voor de feedback, wat betreft foto 2 ben ik het helemaal met je eens. Helaas kwam ik er later pas achter dat ik de onderkant van de grill had gemist (het was een beetje hectisch, er was erg veel publiek achter me, ik stond precies op de looproute).

SwederD70
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » ma apr 06 2009 7:14 pm

Fototechnische zijn ze best oke (Polafilter zorgt er ook voor dat de kleuren nog dieper van kleur worden, kan maar hier niet perse nodig)

ECHTER....de hele opstelling van de 'Pete' is knudde :( kansloze opstelling om er een mooie foto van te maken...op wat details ala 4 na
(al is #3 dan nog de leukste)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

ReneG
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door ReneG » di apr 07 2009 12:00 am

De opstelling was inderdaad lastig, al besefte me ik dat toen niet zo. Ik denk dat ik toch maar eens wat autobeurzen op ga zoeken. 8)

JJG
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door JJG » di apr 07 2009 7:01 pm

bij foto 3 zou ik die mensen nog wegknippen en ook dat 'draad' daarboven...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”