Lijkt mij een broodje aap verhaal. D200 en D300 worden trouwens door Nikon als pro camera's gezien.Marten schreef:Ivonne vertelde mij dat ze bij Canon als stelregel hanteren dat een pro-objectief alleen 100% presteert op een pro-body.
Dat zou voor Nikon ook wel eens kunnen gelden.
Mooi voorbeeld daarvan, Michael.
Met spoed gezocht, iemand met 24-70 F2.8
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Met spoed gezocht, iemand met 24-70 F2.8
En dat maakt meteen een goede brug dat daar voor Nikon werk valt te verzetten.wil schreef: Lijkt mij een broodje aap verhaal. D200 en D300 worden trouwens door Nikon als pro camera's gezien.
-
- Clublid
Misschien iets voor de Nikon Club om dit probleem te melden bij Nikon, maakt misschien meer indruk dan een enkele klacht.mikemix schreef:En dat maakt meteen een goede brug dat daar voor Nikon werk valt te verzetten.wil schreef: Lijkt mij een broodje aap verhaal. D200 en D300 worden trouwens door Nikon als pro camera's gezien.
Er komen wel dagen dat je met Nikon technicus kunt overleggen voor advies.
9 april Eyes On Media, Amsterdam
16 april Camex, Amsterdam
7 mei Kamera Express, Capelle a/d IJsel
Kijken wat ze zeggen over combinatie D300 en 24-70
Sorry hoor maar als ik op Kieskeurg kijk en de reviews van de 24-70 opzoek staan er slechts 3 waarvan er 1 spreekt over een mate van vertekening bij 24mm en waarbij er een zich min of meer daar bij aansluit en dan heeft het objectief een score van 9.5 wat op een schaal van 1 op 10 toch bijna het beste jongetje van de klas is.Edwin schreef:Ik had inderdaad de D3 icm de 24-70 2,8.
Kijk eens bij kieskeurig.nl onder Nikon objectieven.
Daar staan de nodige reviews over dit objectief die mijn ervaring helaas delen.
Let wel,ik vind het een prachtobjectief wat bouw betreft.
Ik had er veel van verwacht,ook de iets grotere beeldhoek sprak mij aan.
Maar voor het toenmalig bedrag van 1600 euro viel mij dit objectief achteraf enorm tegen.
Mijn ervaring.
Ik heb zelf ook wat proeven gedaan op 24mm en kan met de beste wil van de wereld geen overdreven niet perspectivische vertekening ontdekken en al helemaal niet in een storende vorm.
Maar het topic gaat hier over een duidelijk focus probleem van een 24-70mm op een DX camera en niet over de prijs kwaliteit verhouding van dit objectief.
Ik vind wel dat Ivonne eigenlijk terug moet naar Beverwijk en dat het probleem gewoon moet worden opgelost. Maar ik begrijp wel dat dit voor haar zo tegenvalt dat ze er gewoon niet mee verder wil.
Luc.
-
- Forumlid
Luc, je bedoelt vertekening, ton of kussenvormig.. Geen perspectivische vertekening.luc schreef:..Sorry hoor maar als ik op Kieskeurg kijk en de reviews van de 24-70 opzoek staan er slechts 3 waarvan er 1 spreekt over een mate van vertekening bij 24mm en waarbij er een zich min of meer daar bij aansluit en dan heeft het objectief een score van 9.5 wat op een schaal van 1 op 10 toch bijna het beste jongetje van de klas is.
Ik heb zelf ook wat proeven gedaan op 24mm en kan met de beste wil van de wereld geen overdreven niet perspectivische vertekening ontdekken en al helemaal niet in een storende vorm..
Perspectivische vertekening heeft iedere groothoek als je hem kantelt. Daarvoor (daategen) zijn de PC Nikkors ontworpen.
Maar wat betreft die (t/k) vertekening. Volkomen onzin inderdaad.
Dat is pas echt een broodje aap verhaal.
Idd. Zo ook de mate van CA.
Menig prime mocht willen dat het deze kwaliteit zou halen.
Ik denk dat de tip van Wil helemaal niet gek is. Anders zeker naar Beverwijk.
Menig prime mocht willen dat het deze kwaliteit zou halen.
Ik denk dat de tip van Wil helemaal niet gek is. Anders zeker naar Beverwijk.
Marten,Marten schreef:Luc, je bedoelt vertekening, ton of kussenvormig.. Geen perspectivische vertekening.luc schreef:..Sorry hoor maar als ik op Kieskeurg kijk en de reviews van de 24-70 opzoek staan er slechts 3 waarvan er 1 spreekt over een mate van vertekening bij 24mm en waarbij er een zich min of meer daar bij aansluit en dan heeft het objectief een score van 9.5 wat op een schaal van 1 op 10 toch bijna het beste jongetje van de klas is.
Ik heb zelf ook wat proeven gedaan op 24mm en kan met de beste wil van de wereld geen overdreven niet perspectivische vertekening ontdekken en al helemaal niet in een storende vorm..
Perspectivische vertekening heeft iedere groothoek als je hem kantelt. Daarvoor (daategen) zijn de PC Nikkors ontworpen.
Maar wat betreft die (t/k) vertekening. Volkomen onzin inderdaad.
Dat is pas echt een broodje aap verhaal.
Dat bedoel ik, er staat ook niet perspectivische vertekening Omdat het vaak word verward door ton of kussenvormige vormen van vertekening.
Luc.
-
- Forumlid
Ahh, het woordje NIET kon ik al niet plaatsen, maar nu is het duidelijk.
- Ivonne
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik ben jaloers op de mooie beelden, de ogen van de kat springen eruit!
Nou, de lens is retour naar Cameratools, er werd niet moeilijk over gedaan. Einde experiment. Even doorsparen dan maar, en in een keer een D700 met deze lens kopen
Nou, de lens is retour naar Cameratools, er werd niet moeilijk over gedaan. Einde experiment. Even doorsparen dan maar, en in een keer een D700 met deze lens kopen

Nikon D5 en D810 + objectieven: 24-70 F2.8/14-24 F2.8/70-200 F2.8 VRII/500mm F4
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/
Meer over Stockfotografie? kijk op https://www.facebook.com/groups/stockfotografie.pro/
Je moet het zelf weten, maar om nou een duurdere camera te kopen omdat een combi die wel moet werken niet werkt...
Kijk aan, netjes. Ik heb ook goede ervaring met deze winkel. Nu is dit qua geld weer prima opgelost,
het "probleem" 24-70 blijft echter in witte nevel gehuld en daar ligt een taak voor Nikon Ned.
Anders blijf je dit soort draadjes houden.
het "probleem" 24-70 blijft echter in witte nevel gehuld en daar ligt een taak voor Nikon Ned.
Anders blijf je dit soort draadjes houden.
joepert schreef:Je moet het zelf weten, maar om nou een duurdere camera te kopen omdat een combi die wel moet werken niet werkt...
Koe bij de hoorns.
- Eeuw
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Het is wel schrikken, al die verschillende ervaringen met dit blijkbaar overgewaardeerde objectief. Wat een teleurstelling als je eindelijk dat ding in huis hebt en dan blijkt het niet geschikt voor je camera. Stuitend.
Waar ik ook benieuwd naar ben zijn de ervaringen op de D2x serie. Daar hoor ik nooit wat over dus zal het wel goed zitten denk dan. Maar dat is toch ook een DX en zou logischerwijs toch hetzelfde onscherpe resultaat opleveren zo nu en dan.
Zelf zie ik af van de aanschaf van deze 24-70, althans, hij verwdijnt van het verlanglijstje.
Alleen het idee al dat het niet goed zou werken op mijn D200. Alsof je een lot koopt, eigenlijk te gek voor woorden.
Hetzelfde probleem had ik eigenlijk ook al met de 80-200 f2.8 AF-ED. Nog nooit een scherpe foto mee gemaakt en volgens Beverwijk ook niet op te lossen.
Ik ga ook niemand met een DX camera een FX objectief meer aanbevelen. Zeker mijn vrienden niet..
Wellicht komt er een deugdelijke oplossing en dan zien we wel weer verder. Eerst moet Nikon natuurlijk het mankement toegeven.
Waar ik ook benieuwd naar ben zijn de ervaringen op de D2x serie. Daar hoor ik nooit wat over dus zal het wel goed zitten denk dan. Maar dat is toch ook een DX en zou logischerwijs toch hetzelfde onscherpe resultaat opleveren zo nu en dan.
Zelf zie ik af van de aanschaf van deze 24-70, althans, hij verwdijnt van het verlanglijstje.

Hetzelfde probleem had ik eigenlijk ook al met de 80-200 f2.8 AF-ED. Nog nooit een scherpe foto mee gemaakt en volgens Beverwijk ook niet op te lossen.
Ik ga ook niemand met een DX camera een FX objectief meer aanbevelen. Zeker mijn vrienden niet..

Wellicht komt er een deugdelijke oplossing en dan zien we wel weer verder. Eerst moet Nikon natuurlijk het mankement toegeven.
*´¨ )
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
¸.•´¸.•´¨) ¸.•*¨)
(¸.•´ (¸.•´ (¸.•*´¯`*•>
There are two kinds of photographers: those who make pictures, and those who talk about it.
Dat van de 80-200 staat in de meeste handleidingen...
- EelcoD7100
- Forumlid
Ehm.... eh.... er zijn hier wel goede ervaringen van een FX lens op een DX camera..
Zijn wij dan geluksvogels?? Ik krijg steeds meer het idee dat dit het geval is..

Groeten
Eelco & Monique

Zijn wij dan geluksvogels?? Ik krijg steeds meer het idee dat dit het geval is..

Groeten
Eelco & Monique
http://500px.com/EelcoVandeKamp